Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö se Nooasta jotenkin erityisen kunnollisen, että hän osaa laittaa laukkunsa naulaan saunaan mennessä?

Vierailija
18.12.2016 |

Vai miten Ukko Nooa-laulun sanat tulisi ymmärtää?

Kommentit (1716)

Vierailija
541/1716 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on Ukko -Nooan saunapäivä! Voisko joku mennä kurkkaamaan vaikka vattupuskan takaa meneekö Kunto myös saunaan? Ja mitä se Satu siellä oikein touhuaa?

Olen ollut puolesta päivästä asti täällä saunan luona vattupuskan takana.

Kävi ikävästi kun kupsahdin nokkospuskaan.

Minun oli pakko käydä välillä kotona laittamassa tuhdimpaa vaatetta päälle.

Sillä välin on joku pökännyt puut pesään koska savu nousee saunan piipusta.

Ketään ei saunan polulla näy.

Vierailija
542/1716 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään on Ukko -Nooan saunapäivä! Voisko joku mennä kurkkaamaan vaikka vattupuskan takaa meneekö Kunto myös saunaan? Ja mitä se Satu siellä oikein touhuaa?

Kello käy iltayheksän uutisia, vieläk sie oot siel puskassa? Kai otit evästä mukaan, kaffet laspulloon ja villasukkaan, eväsleipii ku koton käit? Jos tuloo pitkä varttuminen. Tääl myö kaikki ootettaa uutisii saunapolult.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1716 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko Nooan erityisyyttä korostaa sekin, että hänestä mainitaan sekä etunimi että toinen nimi: Ukko + Nooa. Vähän on snobbailuakin ilmassa. Etenkin kun Satu on ainaisesti vaan Satu. Eikä esim. Satu Marjaana tms. Tuli vaan mieleen.

Vierailija
544/1716 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelias utelias kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kello käy iltayheksän uutisia, vieläk sie oot siel puskassa? Kai otit evästä mukaan, kaffet laspulloon ja villasukkaan, eväsleipii ku koton käit? Jos tuloo pitkä varttuminen. Tääl myö kaikki ootettaa uutisii saunapolult.

Otin eväsleipiä ja nappasin puuliedeltä villasukan jonka sisällä oli pullo.

Ei siinä pullossa ollutkaan pelkkää kahvia vaan siinä oli joukossa miestä väkevämpää.

Niin minä nukahdin tähän vattupuskaan. Mitään en ole nähnyt keitä on saunaan mennyt. Kyllä siellä joku on kun kuulen että löylyä heitetään kiukaalle.

Olen aika väsynyt ja hieman juovuksissa. Itikat on pistäneet ja muurahaiset purreet naamani aivan verille. Lähden kotiin hoipertelemaan nyt.

Vierailija
545/1716 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni tytön tylleröinen tietä pitkin kulki, saapui siihen nukkumatti silmät pienet sulki…huhhuh, mikähän mies tuo nukkumatti oikein oli…

Vierailija
546/1716 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko Nooalla on iso perhe,

iso perhe on Ukko Nooalla,

he syövät aamuisin ja juovat iltaisin,

ja voivat paksusti….

Tämmöisen Ukko Nooa laulun oon oppinu eskarissa ja vuosihan oli -82

Vierailija
547/1716 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Nooalla on ollut suolapalana mukana laukussaan . Uskaltaisiko arvella kalakukkoa tai karjalanpiirakoita ? Pizza tietysti on aina hyvä vaihtoehto tai kebab. On äiti laittanut kystä kyllä jos Nooan äiti oli vielä elossa ehkä hän oli pakannut villasukkaan pullollisen kahvia ja kunnon makkaraleivät. Niitä kelpasi Nooan syödä ja köllähtää sitten syntymä asussaan telttaansa.

Nooa ei syö lihaa, luulen, että tais olla juusto kurkku voileipiä, siis suolakurkuilla😃kunnon ruisleipää kunnon miehelle…Satu taas tykkää makkaroista, taisi laittaa kiuas makkarat itelle, luulen, että Satun laukussa oli sinappia, makkaraa, puhtaat pikkarit ja hiusharja.

Ukon laukussa oli ne juustokurkkuleivät, viinipullo ja kortsuja😂

Vierailija
548/1716 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ontuuko noi jutut jotenkin. Toiset hukkui . Noa eli arkissa tietyn ajan niin kauan kuin satoi ja vesi nousi mikä kuvaa muka kastetta niin mukana oli elukoita kauhea määrä siis myös elukat pelastuu kasteen kautta no voi kun söpöä. Sitä että eläimet kastetaan .....no tämä Noa tilanne oli se että tämä sateenkaari näkyy kaikille ja on liitto kaiken luodun kanssa. Arkki kuvaa liittoa. Meidän kaikkien kanssa tehty liitto ja sen merkkinä näkyy sateenkaari. Sitten kun me kaikki olemme tämän sadun mukaan näitä Nooan jälkeläisiä . Asumme vuorilla syömme ruohoja ja elukoita jotka tuli samaan liittoon mukaan arkissa. Noa ei ollut ympärileikattu . Joten kaikki ihmiset ympärileikkaamattominakin on tässä liitossa. Sitten Jeesus liitto onkin eri juttu eikä se liity elukoihin .

Vierailija
549/1716 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saku sammakko kosiomatkalla ...Saku 🐸.

Vierailija
550/1716 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelias utelias kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin eväsleipiä ja nappasin puuliedeltä villasukan jonka sisällä oli pullo.

Ei siinä pullossa ollutkaan pelkkää kahvia vaan siinä oli joukossa miestä väkevämpää.

Niin minä nukahdin tähän vattupuskaan. Mitään en ole nähnyt keitä on saunaan mennyt. Kyllä siellä joku on kun kuulen että löylyä heitetään kiukaalle.

Olen aika väsynyt ja hieman juovuksissa. Itikat on pistäneet ja muurahaiset purreet naamani aivan verille. Lähden kotiin hoipertelemaan nyt.

Voi sinnuu minkä teit. Läheelt pit, mutta ilman uutisia jäätihin. No ens kertaan ja erilaisin eväin??? Yrityshä kuitenkii ol hyvä vaikkei lopputulos kummone...

Vierailija
551/1716 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti siinä tarinassa Mooseksen satukirja , Noan kanssa meni yhteensä 8 ihmistä jotka oli Noan perhe ja hänen poikien vaimot . Tämäkin liitto koskee myös kristittyjä ja muita heimoja kansoja uskontoja . Siis kaikkia maan päällä asuvia. Noa joi itsensä känniin heti kun perustamansa viinitarha alkoi tuottaa viiniä. Siihen aikaan viinit laskettiin saviastioihin tai nahkaleileihin. Muistaa pitää että abraham oli kaldean Ur nimisestä kaupungista ja Sara . He olivat myös Egyptissä ja pitivät orjia mm.hagar oli ja on orjuuden kuva oikein Arabiassa.Israelilaisilla on miljoonia avioliiton ulkopuolisia lapsia haagareiden kanssa. Myös suomalaisten turkkilaisten kiinalaisten thaimaalaisten hollantilaisten kanssa....jne.Eläin uhrit ei nyt mitenkään enää auta tähän syntiongelmaan.

Vierailija
552/1716 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaamuurarit väärentää ja sekoilee.Luojan luotuja vihaamassa. Jeesus on Jumalan sana ihmisenä tai lupaus ihmisenä. Minkä elukan siihen ajattelitte uhrata ?? Elukan veri muuten haisee . Vastenmieliseltä.

Vierailija
553/1716 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänis istui maassa torkkuen, mikä sullon hätänä, kun et enää hyppele? No pirskules, ku join sitä Ukko-Nooan viiniä niin en pysty hyppeleen😂

Vierailija
554/1716 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun äsken tulin pihasaunasta, niin voi mikä mahoton kuoppa oli vattupuskassa. Luulin jotta karhuko käynyt möyrimässä, mutta muistinkin, että se ykshän yritti vaklata saunatouhuja, mut joikin ittens tuitereeseen. Mylläs puskan hoipertelullaan, mut ei missään näkyny, lienee kotiinsa osannut. Siel saunassa ei ollut muita kuin minä, pefletti, vasta, pyyhe ja kipakat löylyt. Lukkoon ei ovea saa, eikä tästä torpalta näköyhteyttä ole, jotta jos joku Ukko Nooa, naapurin Tauno tai Nestori Miikkulainen jälkilöylyille menee, nin menköön. Löylyjä jäi kyl.

Vierailija
555/1716 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulu on parodia raamatun henkilöstä

Gubben Noak, gubben Noak

var en hedersman.

När han gick ur arken

plantera’ han på marken

mycket vin, ja, mycket vin, ja,

detta gjorde han.

Suomenkieliset sanat vähän köyhät

Vierailija
556/1716 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta minä mietin, että kun nyt monet mökkisaunat laitellaan syksyllä talviteloille, niin eihän se Ukko Nooa niin helposti saunapaikkaa löydä. Meidän pihasauna lämpiää kesät talvet, varmaan monella muullakin. Että sinne saapi tulla, jos Ukko Nooa teiltä sattuu saunan perrään kysäsemään. Saapi tulla myös Satu, Nestori Miikkulainen, Lindbergin Hilma, takarivin Taavi, Kulkuri ja joutsen. Paula Koivuniemi myös, jos kuuntelee Tomppaa sekä tietysti Wäinö plus Laura ja Ilmari, Katariina ja Munkkiniemen kreivi ynnä Suhmuran Santra.

Vierailija
557/1716 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin pelottava ukkonen iski päälle, sähkötki katkes kesken saunomisen. Niin ol pimeää pihasaunas, että pikasee pit pois lähtiä. Hyvät löylyt jäi, menköön joku, jos tarpeen on. Vastakii on.

Tilaa saunas on: Väinämöiselle, Moosekselle, Olof Palmeelle, Idi Aminille, Putinille, Vera Teleniukselle, Mikki Hiirelle, Maustetytöille, Veskulle ja Konsta Hietaselle.

Vierailija
558/1716 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akai kirjoitti:

Kovin pelottava ukkonen iski päälle, sähkötki katkes kesken saunomisen. Niin ol pimeää pihasaunas, että pikasee pit pois lähtiä. Hyvät löylyt jäi, menköön joku, jos tarpeen on. Vastakii on.

Tilaa saunas on: Väinämöiselle, Moosekselle, Olof Palmeelle, Idi Aminille, Putinille, Vera Teleniukselle, Mikki Hiirelle, Maustetytöille, Veskulle ja Konsta Hietaselle.

Saako mukaan tulla Jarkko Ahola, Frederik, Sebastian Tynkkynen, Arvi Lind, Muumimamma ja Kauko Juhantalo? Niin ja Arttu Viskari pyysi lupaa tulla Katri Kotakorven kanssa...

Vierailija
559/1716 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna on iso, mutta koronarajoitukset: 2m välimatka! Ovella jaetaan vuoronumeroita jonotusjärjestyksessä. Järjestysmiehinä Topi Kärki ja Paavo Nurmi

Vierailija
560/1716 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsuudessa laulettiin:

"Laittoi takin naulaan"

Mistä päin te olette, jotka olette laulaneet laukusta ja pistämisestä?

Satu meni saunaan iski perseen perä naulaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme