Tekeekö se Nooasta jotenkin erityisen kunnollisen, että hän osaa laittaa laukkunsa naulaan saunaan mennessä?
Vai miten Ukko Nooa-laulun sanat tulisi ymmärtää?
Kommentit (1716)
Ukko Nooa Ukko Nooa oli kunnon mies.
Kun hän seilasi Ruotsiin , eikä luottanut luotsiin
Törmäsi Ararattiin, silloin otti pattiin
Ukko Nooa ,Ukko Nooa oli kunnon mies.
Siis se oli salikassi ja kunnolla viitataan fyysiseen kuntoon kun tuli sieltä salilta.
Jännä-Nooa viskasi kortsun lattialle
Kassi on ollut painava, jonka vuoksi sen nostaminen naulaan on ollut lihastyötä vaativa ponnistus. Tämän vuoksi Nooa on ollut Kunnon miehiä eli niinkui ite Mentula konsanaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun hän meni Turkkiin, pieraisi hän purkkiin. Ukko-Nooa oli kunnon mies.
Missä järjestyksessä nämä Nooanin Ukkon ulkomaanmatkat ovat tapahtuneet?
Hän on siis pieraissut purkkiin Turkissa, ostanut pullon viinaa Kiinassa, Astunut paskaan Saksassa (mikä ei riimeiltään ole toimiva rallatus)
Voisi päätellä että Saksassa paskaan astuminen olisi edeltänyt viinan ostamista Kiinassa. Siinä olisi ainakin motiivi.
Onkohan turkissa purkkiin piereminen tapahtunut tulo- vai menomatkalla.
Pitkä matka on Saksasta Kiinaan, olisiko Turkissa juolahtanut mieleen, että pitäähän sinne kiinalaisille jotain tuliaisia olla; raitista eurooppalais ilmaa?
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa, että tuollaisella laukun laittamisella naulaan pyritään vakuuttamaan miehen kunnollisuutta, kun samaan aikaan Kiinassa ostaa viinaa ja kerhossa pyyhkii pyllynsä verhoon. Hississä puristelee tissistä ja mitä kaikkea hänestä kerrotaankin.
Alkaa kuulostaa perussuomalaisten hakkaraiselta tämä kunnon mies...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hän meni Turkkiin, pieraisi hän purkkiin. Ukko-Nooa oli kunnon mies.
Missä järjestyksessä nämä Nooanin Ukkon ulkomaanmatkat ovat tapahtuneet?
Hän on siis pieraissut purkkiin Turkissa, ostanut pullon viinaa Kiinassa, Astunut paskaan Saksassa (mikä ei riimeiltään ole toimiva rallatus)
Voisi päätellä että Saksassa paskaan astuminen olisi edeltänyt viinan ostamista Kiinassa. Siinä olisi ainakin motiivi.
Onkohan turkissa purkkiin piereminen tapahtunut tulo- vai menomatkalla.
Pitkä matka on Saksasta Kiinaan, olisiko Turkissa juolahtanut mieleen, että pitäähän sinne kiinalaisille jotain tuliaisia olla; raitista eurooppalais ilmaa?
Eipä ihme, että yksi myöhempien aikojen keihäsmieskin on todennut Saksan olevan paska maa. Nooakin sen jo todisti.
Löysin tämän ketjun sattumalta ja olen hirnunut tälle koko yön, on pakko nostaa :DDD
Mä haluan Ukko Nooan. Mun nyksä ei osaa laittaa mitään mihinkään oikein, joten Nooa olis kivaa vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Ja lopuksi kaikille tiedoksi: Tuu, tuu, tupakkarulla kehtolaulussa ei tarkoiteta mitään Tupakkaa, vaan tupakkarullaksi sanottiin vauvaa, joka oli kääritty tietyllä tavalla kapaloon.
Ihmettelen edelleen tuota jatkoa:
"Tuu tuu tupakkarulla, mistäs tiesit tänne tulla?
- Kuljin pitkin Turun tietä, hämäläisten härkätietä"
Eli, joo äiti juttelee lapselleen joka on vasta vauva kapaloissa. Mutta miten ihmeessä se vauva vastaa kävelleensä paikalle?
Ukko-Nooa Ukko-Nooa oli kunnon mies, kun hän meni talliin, hevonen potkas palliin 😁
Tää on paras keskustelu jonka oon lukenut 😀
Tositarina kymmenen vuoden takaa:
silloinen poikaystäväni ja minä menimme poikkiksen perheen mökille kahdestaan. Oli romanttista ja ihanaa ekana päivänä. Tokana päivänä lämmitettiin sauna ja oli tarkoitus viettää rauhallinen ilta ja nauttia kauniista kesämaisemasta. No... kun sauna oli lämmin minä olin pukkarissa nopeampi ja menin jo saunaan kun mies vasta riisutui. Miehellä oli mukana pieni kangaskassi, jossa tuotiin mökistä (25m suunnilleen mökin ja saunan väliä) saunajuomat. Miehellä meni pukkarissa pitkään, mutta tuli vihdoin perässäni saunaan.
Kun lähdin ulos saunasta, jotta olisin mennyt järveen pulahtamaan, huomasin että pukkarissa oli se meidän juomakassi lattialla. Mies oli ripuloinut kassiin, eikä ollut nostanut sitä edes naulaan.
Se ei todellakaan ollut kunnon mies ja erottiin parin kuukauden päästä, tämä oli yksi niistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Tositarina kymmenen vuoden takaa:
silloinen poikaystäväni ja minä menimme poikkiksen perheen mökille kahdestaan. Oli romanttista ja ihanaa ekana päivänä. Tokana päivänä lämmitettiin sauna ja oli tarkoitus viettää rauhallinen ilta ja nauttia kauniista kesämaisemasta. No... kun sauna oli lämmin minä olin pukkarissa nopeampi ja menin jo saunaan kun mies vasta riisutui. Miehellä oli mukana pieni kangaskassi, jossa tuotiin mökistä (25m suunnilleen mökin ja saunan väliä) saunajuomat. Miehellä meni pukkarissa pitkään, mutta tuli vihdoin perässäni saunaan.
Kun lähdin ulos saunasta, jotta olisin mennyt järveen pulahtamaan, huomasin että pukkarissa oli se meidän juomakassi lattialla. Mies oli ripuloinut kassiin, eikä ollut nostanut sitä edes naulaan.
Se ei todellakaan ollut kunnon mies ja erottiin parin kuukauden päästä, tämä oli yksi niistä syistä.
Ei ollut Nooan sukua tämä kaveri. Olet kai seuraavista varmistanut katkeamattoman sukuketjun Noaan? Näin välttää ripuliongelmat.
Mikä tämä Nooa yleensä oli miehiään? Ja voidaanko laukku nähdä jonain metaforana? Oliko kyseessä karvalaukku?
tämä varmaankin osittain selittää tuon asian miksi naiset on aina lääpällään jännämiehiin.Kaikkien jännämiesten esi-isä on kerta ollut jännämies,ja koska kilttimiehillä ei ole ollut esi-isää niin jäävät sitten tämän vuoksi aina rannalle ruikuttaman ilman naista.