käyttääkö täällä kukaan alle 50v nastakenkiä?
Kommentit (48)
21v ja nastakengät käytössä lenkillä.
Icebugit on yllättävän lämpimätkin!
Terv. 43 v
Käytän lenkkareita. Tänä talvena oon toistaseksi juossu vielä ilman nastoja.
Icebugit lenkkikäytössä, muuten en käytä.
Nykyään laittavat niitä nastoja kaikista halvimpiinkiin marketti kenkiin. Ne on pe#seestä. Nuljuavat jalan alla jos kävelee millä vaan kovalla pinnalla. Varta vasten etsin kengät ilman nastoja kun piti ostaa uudet talvikengät.
Hä? Miten sitä jäisellä kelillä juotaan ilman icebugeja?
Vierailija kirjoitti:
Hä? Miten sitä jäisellä kelillä juotaan ilman icebugeja?
Kitkoilla
Käytän! Ja lisukkeena jopa heijastinliiviä. Safety is my priority.
Lenkillä vois pitää. Ovat niin kalliita.
N46
Itelläni on icebugit käytössä, joissa "älynasta" painuu sisään kovilla pinnoilla kävellessä. Mietin jos ostaisi myöhemmin halvemmat normaalinastaiset kengät.
Kertokaa siis kokemuksia onko ne liukkaat esimerkiksi kaupan kivilattialla kävellessä taikka onko kengistä lähtevä meteli kovaa.
Olen yli 50-v ja minulla kyllä on nastakengät juuri ostettuna. Vielä en ole käyttänyt kun ei ole ollut pahoja kelejä. Hyvin olen pärjännyt tavallisilla Lidlin hikereilla.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin viime talvena ja käytin vain pari kertaa. Mä inhoan sitä tunnetta kun niillä kävelee asfaltilla, kaupassa, bussissa eli kaikkialla paitsi jäällä tai lumessa. Kauhea äänikin kuuluu, hävettää suorastaan. Joten ei ei...😑 No ehkä mä vielä joskus käytän kun todella menen vain ulkoilemaan. (Olen muuten 44 v.)
Niin, kai sä olet tietoinen, ettei niitä saisi käyttää sisätiloissa? Esim. monissa kaupoissa on kyltti, että pitää ottaa pois, jos on irrotettavat, eikä kiinteillä sais tulla ollenkaan. Noi nastat katsos rikkoo lattian pinnan...
Outo kysymys. Onko niissä jokin ikäraja käytön suhteen? Vai tarkoittaako ap, että nastakengät ovat jotenkin nolot ja olettaa, että niitä käyttävät ihmiset ovat yli viisikymppisiä mummoja ja pappoja?
Vierailija kirjoitti:
Itelläni on icebugit käytössä, joissa "älynasta" painuu sisään kovilla pinnoilla kävellessä. Mietin jos ostaisi myöhemmin halvemmat normaalinastaiset kengät.
Kertokaa siis kokemuksia onko ne liukkaat esimerkiksi kaupan kivilattialla kävellessä taikka onko kengistä lähtevä meteli kovaa.
Kyllä on kova meteli, niistä lähtee oikeasti samanlainen ropina lattioilla kuin auton nastarenkaista kuivalla asfaltilla :D Lisäksi minulla ainakin kävi älynastojen kanssa niin, että ekan käyttökerran jälkeen useimmista nastoista kuoriutui se kumi pois. Eli metalli paljastui alta ja nasta on täysin juuttuneena paikalleen, ei todellakaan vetäydy sisään. En tiedä onko tuo normaalia käytöstä vai ei, mutta en ihmettele toisaalta että ohut kerros kumia metallin päällä ei kestä käyttöä kun astutaan asfaltilla. En jaksanut mennä liikkeeseen takaisin selvittämään asiaa kun itse käytän icebugeja vain ulkona ulkoillessa.
En käytä. Käytän irrotettavia liukuesteitä. N29
Ostin 30-vuotiaana erilliset liukuesteet kenkiini.
Olen N45 ja omistan nastalliset juoksulenkkarit ja käytän niitä myös säännöllisesti.
Olen 30-vuotias nainen ja käytän sellaisia erillisiä kengän päälle puettavia. Kerran kaaduin koiran päälle liukkaalla kelillä (koiralle ei käynyt onneksi mitenkään) ja sen jälkeen olen käyttänyt kun on liukasta.
Mulla on ollut yli 15 vuotta.
N50