käyttääkö täällä kukaan alle 50v nastakenkiä?
Kommentit (48)
Mä maalainen 44v jäisi talvella lenkkeilyt vähiin kun tiet jäässä koko talven
Minä, 40+ käytän. Täällä Turun seudulla kun kelit ovat usein aika jäiset.
Olen 32 vuotias mies ja käytän nastakenkiä. Ulkonäöllisesti ei eroa muistakaan kengistä ja on jo estänyt muutaman liukastumisen kävelylenkillä.
Ostaisin jos ois rahaa. Nyt käytän niitä irrallisia kenkien päälle puettavia liukuesteitä. Ikää 42v eikä hävetä pätkääkään.
Irralliset kätevät työmatkalla kun saa pois kun menee metroon.
Mun nastakengät on alle vuoden vanhat. En kyllä muista mummoni sanoneen että heidän aikanaan olisi ollut nastakenkiä, niin epäilen että niin vanhoja ainakaan kunnollisia olisi kellään.
Mä ostin viime talvena ja käytin vain pari kertaa. Mä inhoan sitä tunnetta kun niillä kävelee asfaltilla, kaupassa, bussissa eli kaikkialla paitsi jäällä tai lumessa. Kauhea äänikin kuuluu, hävettää suorastaan. Joten ei ei...😑 No ehkä mä vielä joskus käytän kun todella menen vain ulkoilemaan. (Olen muuten 44 v.)
Oon 50v nainen, mutta käyttänyt nastakenkiä jo muutamana talvena :P
Lenkkeilen päivittäin kelillä kuin kelillä.
Minulla on koiranulkoilutukseen nastakengät ja niitä ennen oli erilliset liukuesteet. Alle nelikymppinen olen. Pohjoisempana noita tarvitsi lähinnä jäisillä metsäpoluilla, täällä etelässä taas on usein kaikki tavalliset tietkin jäässä.
Koirien kanssa liikkuessa joutuu kävelemään liukkailla pitkät pätkät ja huomion pitää olla jossain aivan muualla kuin omassa varovaisessa kulkemisessa. Lisäksi koira voi vetää niin että tasapaino menee. Siihen olen vetänyt rajan että itsekseen liikkuessa pidän tavallisia kenkiä, silloin tarvitsee yleensä liikkua vain lyhyempi pätkä ja on aikaa kävellä varovasti jos on paha kohta.
32v nainen ja käyttänyt pari talvea nastallisia lenkkareita. Lenkkeily on paljon kivempaa, kun ei tarvitse koko ajan pelätä kaatuvansa.
34v nainen, käytössä useamman vuoden. Kun maassa on jäätä ja päällä vettä, olen todella tyytyväinen kun saa silti kävellä normaalisti eikä töpötellen leveäraiteisesti.
Miksi ei käyttäisi, eivät kai nastakengät ole mitenkään ikään sidotut. Kai niitä voi käyttää minkä ikäinen vaan, jos on aktiiviliikkuja, tai muutenkin ihan normikäytössä.
Mulla on juoksukengät, joissa on nastat. Talvella juokseminen jäisi muuten väliin. Olen kyllä miettinyt ihan arkipäiväistä käyttkin.
Ei kai ne noloja ole? Ennen oli noloja kävelysauvat, rullaluistelusuojat ja pyöräkypärät. Nyt ne on tavallisia ja järkeviä.
Ai niin, olen yli 50 -vuotias mies.
Joo, käytän. Ikää 42 v. Ystävälläni oli viime talvena käsi kipsissä, ei se liukastuminen katso ikää.
Minä löysin irrotettavat liukuesteet 32-vuotiaana, kun olin raskaana. Ne oli kuitenkin tökerön näköiset eikä käyttömukavuus ollut kohdallaan, paitsi että pysyin pystyssä. Nyt olen etsinyt nastallisia kenkiä, mutta en ole löytänyt niin pieniä kuin tarvitsen.
Ei yhtään hullumpi idea talvipyöräillessä nastarenkaiden lisäksi !... Missä niitä myydään ???
Minä, 24v. Toinen talvi jo icebugien kanssa menossa, enkä niistä luopuisi. Yksi rattaiden kanssa mäessä kaatuminen riitti minulle.
En käytä.
46v.