Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siis onko 47-vuotias jo myöhäis keski-ikäinen?

Vierailija
18.12.2016 |

minä ja pari työkaveriani ollaan suunnilleen tässä ikäluokassa 47-50vuotiaita. Meillä uusi kolmikymppinen työkaveri ja hänen mielestään olemme myöhäisessä keski-iässä.
Keski-ikäiseksi kyllä myönnän itseni, mutta en kyllä ole lähelläkään vanhuusikää. Nuorin lapseni täytti juuri 10v, joten vanhuus-ikä saa kyllä odottaa vielä ainakin parikymmentä vuotta.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla vaikka varhaiskeski-ikäinen jos et kysy palstalta ja päätät mielessäsi olla nuori. Voit olla sisäisesti vaikka 30. Jos lähenee edes 30 on jo keski-ikäinen palstaihmisten mielestä ja paheksutaan alapeukuilla eri mieltä olevia. Voit olla myös ilman keski-ikää, olla vain ihminen.

Vierailija
22/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

25. ikävuoden jälkeen alkaa alamäki fysiologisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuomioni on seuraava:

25 = nuori aikuinen

35 = varhainen keski-ikä

45 = keski-keski-ikä

55 = myöhäinen keski-ikä

65 = vanhuus

Vierailija
24/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähestyn 50v ikää ja viime aikoina olen saanut roskapostia järjettömän paljon. Aiheina niissä seniorideittailu, senioriasuminen, oman kuoleman ja hautajaisten järjestäminen, reumanhoito jne :D

Miten tuo reuma liittyy asiaan? Reuma voi olla pikkulapsellakin ja mm. raskaus aiheuttaa naisilla reumariskin.

Vierailija
25/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Collins Dictionaryn mukaan keski-ikä ajoittuu suurin piirtein elinvuosille 40–60. Oxford English Dictionary antaa samankaltaisen määritelmän, mutta vuosille 45–60.

47-vuotias on keski-iän alussa.

Vierailija
26/26 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut 47 ikäiset ovat myöhäisessä teini iässä, ainakin käytöksen mukaan.

Mutta koskee onneksi vain naisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän