Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttäkää heijastinta? Ja tarkistakaa onko lapsillanne heijastimet.

Vierailija
17.12.2016 |

Tänäänkin mutkan takaa tien sivussa pönötti nainen, eikä näkynyt ainuttakaan heijastinta. Ei katuvaloja. Eikä ne katuvalotkaa jalankulkijaa näkyväksi tee. Oon muutaman kerran säikähtänyt koululaisia aamun hämärässä, kun näkee ne vaan 10 m etukäteen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käytän, mutta se ei silti auta tilanteissa, joissa suojatietä ei kunnioiteta autoilijan puolesta. Tätä tapahtuu päivittäin. Myös bussikuski ripitti minua yksi päivä, että ei hän voi huomata ilman heijastimia. Ja meillä oli niitä rattaissa 4 ja minulla kaksi.

Nopeudet on niin hurjia, ettei siinä paljon heijastimet pelasta. Luulen lisäksi että monikaan pääasiassa autoileva ei käytä heijastinta. Eikä ole tottunut jalankulkijan rooliin vaan luikkivat sieltä täältä, mistä on lyhyin reitti.

Anteeksi tuohtuminen, ihan asiaa kuitenkin kirjoitit.

Vierailija
2/4 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ja muut ei. Sorry.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se heijastin auttaa niihin autoilijoihin, jotka haluavat päästää jalankulkijat suojatien yli  - jos vain näkisivät heidät. Itse päästän ahkerasti ihmisiä suojatien yli. Mutta pimeässä ja ilman lunta, varsinkin jos sataa vettä, ilman heijastinta olevaa ihmistä ei yksinkertaisesti näe kuin liian myöhään (eli kun ovat juuri kohdalla) ja siinä ei pysty iskee enää liinoja kiinni.

Vierailija
4/4 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näin ei saa sanoa, ei ole heijastamattoman vikaa tämä, vaan muiden. Ei se korppi vie lasta vaikkei sille lapselle laita heijastinta, joten turha tulle kenellekään MITÄÄN neuvomaan. Kaikki osaa itse ja parhaiten ja kukaan ei saa sanoa mitään. Ellei ole tieteellisiä todisteita siitä, että heijastin pelastaa kaikki ja ilman heijastinta kaikki kuolee. Muuten ihan hiljaa vaan, turhaan ei saa ketään syyllistää. Kaikki neuvominen ja minkään osoittaminen on AINA syyllistämistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi