EMDR-kokemuksia?
Onko palstalla olijoilla kokemuksia kyseisestä psykoterapiasta? Joillekin henkilöille tämä on ilmeisesti toiminut todella hyvin.
Kommentit (11)
Olen saanut kyseistä hoitoa trauman käsittelyyn. Olin käynyt psykoterapiassa noin puoli vuotta, kun terapeutti ehdotti sitä. Yhden hoitokerran myötä kyseinen trauma lieveni siedettävälle tasolle ja pystyin jatkamaan asian käsittelyä muilla keinoin. Koen, että olennaista oli hoitosuhteeni terapeuttiin. Aiemmin aloitettuna emdr tuskin olisi toiminut niin tehokkaasti.
Mulle on tehty vaikka kuinka monta kertaa jo.
Viimeksi taas tuntui että se ei toimi.
Terapeutti heiluttaa vaan kättä.
Kuuluuko se tehdä noin?
Se tekee vain sitä eikä kysy toimiiko se.
1
Tärkeintä varmaankin on se, että terapeutti on sulle oikee. Ja jokaisella on kokemukset erilaisia, riippuen traumasta ja sen hetkisestä henkisestä voinnista.
Olen niin kyllästynyt terapeuttiin. Se on fiksaantunut nyt tähän yhteen menetelmään eikä muuta tehdä.
Minulla EMDR auttoi pakko-oireisiin, vaikkei se olekaan varsinaisesti siihen tarkoitukseen kehitetty. Minulla toimi tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla EMDR auttoi pakko-oireisiin, vaikkei se olekaan varsinaisesti siihen tarkoitukseen kehitetty. Minulla toimi tehokkaasti.
Voi kun hyvä. Kun mulla on myös pakko-oireita traumoista johtuen.
Mitään apua en oo vielä saanut näihin.
1
Tässä kattava artikkeli aiheesta, joka pomppasi silmille Facebookissa.
https://mielipalvelut.fi/artikkelit/emdr-terapia-mita-se-on-ja-miten-se…
Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta, mutta toivoisin myös kuulla muiden kokemuksia ennen kuin varaan aikaa.
Olen edelleen ihan vereslihalla edellisen emdr:n jälkeen. Tuntuu tosi vaikealta jatkaa, niin kuin kaikki voima olisi pois jäsenistä. Tulee mieleen vanha sanonta "joka menneitä muistelee, sitä tikulla silmään". No, on tässä ennenkin noustu kuopasta ylös. Tuli vaan yllätyksenä, että virallinen hoitomuoto ei hoida vaan pahentaa oloa. Siellä on nyt ymmärretty jotain täysin väärin.
Mulla on toiminut hyvin. Vapautti traumaattisen kokemuksen aiheuttamista ajatusvirheistä ja peloista ja pystyin alkamaan paremmin työstämään asioita ja luomaan itselleni rajoja. Aluksi terapia pelotti ja epäilytti, koska en tuntenut menetelmää enkä ymmärtänyt miten se toimii. Mutta se toimii itselläni! :)
EMDR pitää olla laadukkaasti toteutettua ja terapeutin kliinisesti pätevä, tekniikan turvallinen hallinta ei ole ihan helppoa.
Mulla on.