Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mennä ravintolaan syömään?

Vierailija
17.12.2016 |

Miksi mennä ravintolaan syömään? Etenkin isolla porukalla jollekin pitkälle illalliselle juhlavaatteissa? Mikä on se pointti siinä, että iso lauma syö yhtäaikaa? Hienostelu ja briljailu vissiin? En lähtisi kirveelläkään sellaiseen! Oikein puistattaa kun kävelee ravintoloiden ohi, joissa näkyy istuvan parhaimpiinsa pukeutuneita seurueita, jotka tärkeän näköisenä nysväävät siellä haarukan ja veitsen kanssa ja siemailevat viiniä liioitellun sivistyneesti. Hyi mitä kulttuuria!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on moneksi. Onneksi AP ei ole minä, sillä minut kutsutaan usein ravintoloihin syömään, usein kyseessä on iso seurue ja iltaa istutaan pitkään. Muutaman kerran vuodessa pukeudun ihan iltapukuun.  Ai miksikö? No kun se on osa työtäni.

Ja olen kyllä syyllistynyt myös siihen, että olen opettanut lapseni pienestä pitäen kauniisiin ruokailutapoihin. Meillä käytetään myös kotona keittiössä syödessä kankaisia lautasliinoja ja pöytä on aina kauniisti katettu, kynttilä palaa pöydällä. Mahtaisi AP:tä ahdistaa.

Vierailija
22/31 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalta on tainnut jäädä huomaamatta, että ravintoloita on jos jonkinlaista sorttia, ja että niissä kaikissa ei syödä mitenkään erityisen hienosti. Esimerkiksi moni ravintola tarjoaa arkipäivisin lounasruokailumahdollisuuden meille työssäkäyville. Tietysti jos on tottunut tyydyttämään nälkänsä haukkaamalla kylmää lenkkimakkaraa suoraan paketista ja hörppäämään päälle maitoa suoraan purkista, niin työpaikkalounaskin jo on eksoottista hienostelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on moneksi. Onneksi AP ei ole minä, sillä minut kutsutaan usein ravintoloihin syömään, usein kyseessä on iso seurue ja iltaa istutaan pitkään. Muutaman kerran vuodessa pukeudun ihan iltapukuun.  Ai miksikö? No kun se on osa työtäni.

Ja olen kyllä syyllistynyt myös siihen, että olen opettanut lapseni pienestä pitäen kauniisiin ruokailutapoihin. Meillä käytetään myös kotona keittiössä syödessä kankaisia lautasliinoja ja pöytä on aina kauniisti katettu, kynttilä palaa pöydällä. Mahtaisi AP:tä ahdistaa.

Jos tuossa nyt on kyse haarukalla ja veitsellä syönnistä, niin miksi se muka on yhtään kauniimpaa kuin haarukalla syönti? Se on ihan yhtä siistiä molemmilla tavoilla, mutta hienostelijat vain haluavat näytellä parempia ja fiksumpia kuin ovatkaan.

Vierailija
24/31 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun kävin ravintolassa, söin arkivaatteissani yksin sushia sormin, ja join vihreää teetä joka kuului annokseen. Siksi kävin kun oli nälkä, olin vieraassa kaupungissa enkä voinut kokata itse, ja halusin jotain maistuvampaa kuin lähikaupan roiskeläppä. 

Yleensä käyn ravintolassa syömässä jotain sellaista, mitä en viitsi kokata kotona tai joka onnistuu ravintolakokilta paremmin. Valitsen mielelläni ruokaa, jossa on käytetty raaka-aineita, joita itse en tule ostaneeksi, kuten viimeksi nigirin päälle savustettua ankeriasta. Ajattelen sitäkin, että käynnilläni tuen ravintolaa yrityksenä. Johonkinhan minunkin on rahani käytettävä! Yleensä kyllä menen ihan tavallisissa arkivaatteissani. Viimeisestä oikein pynttääntymiskerrasta taitaa olla jo pari vuotta, ja silloin menin kun ystävät kutsuivat vähän fiinimpään paikkaan.

Hahaha, siinä yksi briljailun muoto; sushin syönti! "Hei katsokaa miten sivistynyt maailman kansalainen olen, kun syön nyt sushia". Niillä nökösillä ei edes lähde nälkä, joten nälkäänsä niitä ei kukaan syö!

Vierailija
25/31 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun kävin ravintolassa, söin arkivaatteissani yksin sushia sormin, ja join vihreää teetä joka kuului annokseen. Siksi kävin kun oli nälkä, olin vieraassa kaupungissa enkä voinut kokata itse, ja halusin jotain maistuvampaa kuin lähikaupan roiskeläppä. 

Yleensä käyn ravintolassa syömässä jotain sellaista, mitä en viitsi kokata kotona tai joka onnistuu ravintolakokilta paremmin. Valitsen mielelläni ruokaa, jossa on käytetty raaka-aineita, joita itse en tule ostaneeksi, kuten viimeksi nigirin päälle savustettua ankeriasta. Ajattelen sitäkin, että käynnilläni tuen ravintolaa yrityksenä. Johonkinhan minunkin on rahani käytettävä! Yleensä kyllä menen ihan tavallisissa arkivaatteissani. Viimeisestä oikein pynttääntymiskerrasta taitaa olla jo pari vuotta, ja silloin menin kun ystävät kutsuivat vähän fiinimpään paikkaan.

Hahaha, siinä yksi briljailun muoto; sushin syönti! "Hei katsokaa miten sivistynyt maailman kansalainen olen, kun syön nyt sushia". Niillä nökösillä ei edes lähde nälkä, joten nälkäänsä niitä ei kukaan syö!

Minä rakastan sushia, se on ykkösherkkuni! Ja ihan taatusti tulee täyteen, kun tarpeeksi syö, kalliiksi kyllä tulee

Vierailija
26/31 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuossa nyt on kyse haarukalla ja veitsellä syönnistä, niin miksi se muka on yhtään kauniimpaa kuin haarukalla syönti? Se on ihan yhtä siistiä molemmilla tavoilla, mutta hienostelijat vain haluavat näytellä parempia ja fiksumpia kuin ovatkaan.

Kyllä se nyt vaan kuuluu hyviin tapoihin osata syödä haatukalla ja veitsellä. Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Pelkällä haarukalla pääruoan syöminen on vähän sellaista ruoan mättöä. Sitäpaitsi lapsenikin tulevat usein kutsutuksi tilaisuuksiin, jossa ihmiset osaavat käyttäytyä -niin myös he.

Vierailija
27/31 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole pakolllista, ihan vapaaehtoisesti ihmiset käyvät ulkona syömässä - koska tahtovat ja koska voivat.

Vierailija
28/31 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on kiva päästä valmiiseen pöytään. Ulkomailla syömme kaikki ateriat ravintoloissa, se on yksi tärkeimmistä asioista reissussa.

Suomessa, no turhan kallista laatuun nähden. Vituttaa vaan hos maksaa satasia ja toteaa että tekee itse parempaa. Täällä kutsumme ruokavieraita kotiimme1-2x kuukaudessa.

Vierailija
29/31 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt vaan kuuluu hyviin tapoihin osata syödä haatukalla ja veitsellä. Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Pelkällä haarukalla pääruoan syöminen on vähän sellaista ruoan mättöä. Sitäpaitsi lapsenikin tulevat usein kutsutuksi tilaisuuksiin, jossa ihmiset osaavat käyttäytyä -niin myös he.

Jaa että pelkällä haarukalla syönti on mättöä? So what? Sehän se on tarkoituskin, saada se ruoka sinne kitusiin. Ei syömisen tarkoitus ole

oikeasti mikään muu kuin se, että se pitää hengissä...

Vierailija
30/31 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole varaa kokkiin, joten on mentävä ravintolaan.

Vierailija
31/31 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on kiva päästä valmiiseen pöytään. Ulkomailla syömme kaikki ateriat ravintoloissa, se on yksi tärkeimmistä asioista reissussa.

Suomessa, no turhan kallista laatuun nähden. Vituttaa vaan hos maksaa satasia ja toteaa että tekee itse parempaa. Täällä kutsumme ruokavieraita kotiimme1-2x kuukaudessa.

kyllähän joku ruokavieraiden kutsuminen on oikeasti täyttä teeskentelyä