mitä ruoaksi teinille?
Kommentit (18)
Omille? Kai tiedät mistä hän tykkää
Meidän teinipojan suosikit: Ribsit, nyhtöpossu, itsetehty pizza ja broileritortillalaatikko
Teinityttö: Tuorepasta esim kalalla tai kasviksilla, äyriäiset, kala
Tein viime viikolla perunajauhelihalaatikkoa. Perunat viipaleiksi. Jauheliha ja sipuli paistettiin. Päälle juustokastike, samanlainen kuin kasagnessa. Uunissa 200 astetta n tunti
Vierailija kirjoitti:
Tein viime viikolla perunajauhelihalaatikkoa. Perunat viipaleiksi. Jauheliha ja sipuli paistettiin. Päälle juustokastike, samanlainen kuin kasagnessa. Uunissa 200 astetta n tunti
Joo. Tätä mäkin tein viikolla ja laitoin pekonia mukaan. Poika söi kaiken.
Mietin josko tekis tänään tonnikalalaatikkoa.
Teini nirsoili eilen, söi yhden lautasellisen eikä ottanut lisää ja vaati taas uutta ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teini nirsoili eilen, söi yhden lautasellisen eikä ottanut lisää ja vaati taas uutta ruokaa.
Sä teet omassa kotonasi juuri sitä ruokaa mitä sä haluat. Teini ostaa sitten omaan ruokaansa ainekset ja tekee sen itse, jos ei tarjottu ruoka kelpaa.
Meillä syödään hyvin lihapainotteisia aterioita ja nyt 14v tyttö haluaa lisää kasvisruokia. Meillä tehdään niitä kyllä vähintään kerran viikossa mutta lupasin vielä lisätä. Syksyn mittaan kokeilin lihatonta lasagnea - sen kastike toimi loistavasti myös spaghetin kanssa:
- porkkanaa, pätkä varsiselleriä, sipuli, 2-3 valkosipulin kynttä ihan pieneksi silpuksi. Kuullotetaan oliiviöljyssä.
- lisätään pieneksi hakattu munakoisosilppu ja kuullotetaan tätäkin hetki.
- maustetaan yrteillä, suolalla ja pippurilla
- lisätään purkillinen Muttin tomaattimurskaa ja haudutetaan. Paranee vaan mitä kauemmin hauduttaa.
Lasagnessa tätä ei todellakaan erota jauhelihakastikkeesta, tuli ihan tajuttoman hyvää.
Jospa se teini tekisi itse? Ostat vaan tarvikkeet ja teini tekee koko porukalle sitä, mistä itse tykkää. Näin mun lapsuudenkodissa meni, sain aika usein lauantaisin tehdä mieliruokiani. Vanhempanikin oppivat tällä tavoin syömään ruokia, joita heidän lapsuudessaan ei vielä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se eilinen oli?
Sano että hän voi tehdä tänään ruuan. Saa itse päättää mitä
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään hyvin lihapainotteisia aterioita ja nyt 14v tyttö haluaa lisää kasvisruokia. Meillä tehdään niitä kyllä vähintään kerran viikossa mutta lupasin vielä lisätä. Syksyn mittaan kokeilin lihatonta lasagnea - sen kastike toimi loistavasti myös spaghetin kanssa:
- porkkanaa, pätkä varsiselleriä, sipuli, 2-3 valkosipulin kynttä ihan pieneksi silpuksi. Kuullotetaan oliiviöljyssä.
- lisätään purkillinen Muttin tomaattimurskaa ja haudutetaan. Paranee vaan mitä kauemmin hauduttaa.
Lasagnessa tätä ei todellakaan erota jauhelihakastikkeesta, tuli ihan tajuttoman hyvää.
Kiitos hyvästä ohjeesta, kokeilen tätä ❤ . Meillä myös kaksi sekasyöjäteiniä, itse olen kasvissyöjä. Kranttuilevat paljon, teen heille liharuokia kyllä, mutta jos eivät jostain tykkää, niin eivät vain syö vaikka mikä olisi ja parin päivän päästä ruoasta tulee jätettä tai koiran ruoan jatketta. Kyselen aina vinkkejä mikä maistuisi, ettei tulisi tehtyä ns.hutiruokaa mätänemään. Tämä resepti voi maistua meille kaikille. Jos eivät syö, syökööt näkkäriä 😊
Miksei sitä suuta saa auki että itse kysyisi mitä se teini haluaa syödä??? Ei me täällä voida sen mieltymyksistä tietää. Nyt hei ne omat aivot käyttöön, ei ajattelua saa ulkoistaa av-palstalle!!!!
Pojilla (ja joskus tytöilläkin) on pohjaton ruokahalu. Lihapainotteisessa ruuassa on enemmän energiaravintoaineita.
K-kauppojen K-Menu broilerin palat maksavat noin 2 euroa /rasia ja yhdessä rasiassa on 8-9 kpl. Tunti uunissa, viereen vaikka kattilallinen riisiä / nuudeleita ja kastikkeeksi soijakastiketta. Kyllä uppoaa. Lisäksi voi naispuoleisille väsäillä jonkun salaatin.
Tortillalasagne. Isoja vehnätortilloja, mausteista jauhelihakastiketta (käytä joku tacomaustesekoituspussi), sekaan voi piilottaa vaikka vihanneksia.
Chili con carne. Mausteinen jauhelihakastikem jossa kidneypapuja, maissia, tomaattia.. Muista haudutella pari tuntia. Tämän kanssa keitettyjä perunoita / riisiä.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei ole Muttin tomaattimurskaa. Erottaako sitten lihakastikkeesta? Naurettavaa tuo tomaattimurskan kohdalla merkin esille tuonti, aivan hyvin olisi voinut sen jättää sanomatta.
Ja oikein lehdessä mietitään, kuinka lapsille tulee paha mieli jos jotain vaaditaan.
Mistähän johtuisi? Ei ainakaan siitä että vanhemmat hyppii lastensa pillin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teini nirsoili eilen, söi yhden lautasellisen eikä ottanut lisää ja vaati taas uutta ruokaa.Mitä se eilinen oli?
Sano että hän voi tehdä tänään ruuan. Saa itse päättää mitä
Pyttipannua.
Myöhemmin muusia ja nakkeja.
Meillä on tänään riistapyöryköitä ja muusia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teini nirsoili eilen, söi yhden lautasellisen eikä ottanut lisää ja vaati taas uutta ruokaa.Mitä se eilinen oli?
Sano että hän voi tehdä tänään ruuan. Saa itse päättää mitäPyttipannua.
Myöhemmin muusia ja nakkeja.
Ei kovin terveellistä syödä tollanen määrä makkaraa/nakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano että hän voi tehdä tänään ruuan. Saa itse päättää mitäPyttipannua.
Myöhemmin muusia ja nakkeja.Ei kovin terveellistä syödä tollanen määrä makkaraa/nakkeja.
Ei pyttipannussa ollut makkaraa tai nakkeja.
Kaivan kohta reseptit esiin jos tekis vallan erilaista ruokaa.
Kysy teiniltä ehdotuksia.
Selaa keittokirjaa tai nettireseptejä.