Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunto saastainen

anteeksi
17.12.2016 |

Tiedän, että pitäisi siivota. Kaikkialla on sotkuista, saastaista ja seinät kaatuvat päälle. Mistä edes aloittaa? Miten aloittaa?

Vakavissani olen miettinyt jo palkkaavani siivoojan, mutten kehtaa päästää ketään kotiini. Olen erakoitunut lian keskelle ja voimavaroja ei ole lainkaan. Kiellän ketään saapumasta kotiini ja ystävyys suhteenikin ovat hiljaittain kadonnut, kun en jaksa enää ylläpitää niitä.

Lääkärit ja terapeutit hokevat, että tarvitsen sairaslomaa, mutta olen kieltäytynyt koska työ on ainoa asia mikä pitää vielä hengissä. Työ, joka on aiheuttanut burnoutin, loputtomia ylitöitä, stressiä, kiirettä ja helpotusta ei näkyvissä vaan päinvastoin. Silti työ on ainoa syy herätä. Ainoa syy enää jaksaa.

Masennuslääkkeitä, rauhoittavia ja niin edelleen syönyt, mutta vaikutusta niistä en ole vielä huomannut.

En syö juuri mitään, en jaksa laittaa ruokaa enkä pysty laittamaan ruokaa. Yksi päivä menin oksentamaan kun katsoin tiskejäni ja ne olivat yltäpäältä homeessa. Pidän ikkunaa auki, että mädäntyneen ruoan haju lievittyisi edes hieman. Keittiööni johtaa käytävä roskaa ja hypin pussien ja tyhien pahvilaatikoiden ja pullojen läpi jääkaapille, jonka sisällys on vain homeisia, pilaantuneita ruokia. Joku kurkku oli joskus vielä vihreä, ei ole enää.
Porkkanat ostettu pari kuukautta sitten, lieneekö enää syötäviä en tiedä. Toisaalta mukavaa, että paino putoaa mutta jatkuva kuvotus ja pyörrytys ja kylmyys haittaa.

Sain pestyä koneellisen pyykkiä, mutta sekin jäi puolitiehen ja märät pyykit koneeseen kahdeksi viikoksi.

Mieleni valtaa vain ajatukset hypätä auton alle, murtaa jalkani tai vastaavaa, että pääsisin sairaslomalle tai johonkin.

Tällä hetkin vain yliannostelen lääkkeitä juoden viinalla alas ja makaan sohvalla roskien ympäröimänä ja päällä.

Jouluna yksi sukulanen tahtoisi tulla kahvilla käymään kun kuuli, että vietän joulua yksin.
Itse ajattelin vetää itseni hirteen. Näköjään pitäisikin siivota ja tehdä kinkku. Ihanaa, että tulevat ja tahtoisinkin, että kotini olisi siisti ja kaunis. Että se vastaisi ulkomuotoani (koska laittaudun paljon jne) ja käsitystä millaisessa asunnossa olen. Ei tarvitsisi olla yksin..

Ulkoisesti näytän "hyvin voivalta", hymyilen ja olen iloinen, meikkaan ja laittaudun. En tahdo, että todellinen sekasorto elämässäni näkyisi ulkopuolelle.

Onko mitään mistä pyytää apua? Tarkoitan siis kodin ylläpitämiseen. "Itsemurhalinjan" ja terapeutin numerot on jo, mutta voinko edes palkata tavallista kotiisiivoojaa kun tietääkseni heille ei kuulu tiskaaminen ynnä muu?
Vai onko olemassa joku tukihenkilö mikä tulisi potkimaan persuksille ja yhdessä hänen kanssaan selvitettäisi tätä sotkua?

Ei ole ystäviä eikä juuri ketään kuka auttaisi. Toisaalta myös en kehtaa pyytää ketään tuttua.

Tahdon siivota mutta oikeasti itken vain sohvalla vain kirjoittaen tätä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et hae apua tuohon tilanteesi?

Miksi et jää sairaslomalle, vaikka olet ilmiselkeästi mieleltäsi sairastunut masennukseen?

Miksi esität muuta kuin mitä olet eli siis meikkaat ja pidät ulkonäöstäsi huolta, vaikka kotisi huutaa siivoamista ja yleensäkin terve ihminen pitää kodin siistinä, eikä makaa sohvalla ja itke koko ajan sotkuaan ympärillään, jonka itse on saanut aikaiseksi?

Sulla on nyt väärät lääkkeet tai ne eivät siis toimi kuten pitäisi.

Vierailija
2/4 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen paininut samojen ongelmien kanssa.

Tosin en noin pahojen mutta olen itse kaivannut tukea ja apua siivoukseen.

Kerran tai kaksi joku kävi.

Missä päin asustat?

Voin tulla apuun

Ymmärrän tilanteesi. Tarvitset tukea ja apua siivoukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, ettet halua jäädä pois töistä nykyisen tilasi takia, mutta haluaisit, että jalkasi katkeaisi että sasit sairaslomaa. Tunnistatko ristiriidan? Tuo kuulostaa jo siltä, että pääsisit osastohoitoon mielenterveyden takia, jos vaatisit. Jos siis haluat sairastaa hetken jossain muualla kuin kotona. Ota nyt apua vastaan, kaikki mitä saat. Siivojatkin onnähneet kaikenlaista!

Vierailija
4/4 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla oma kirjoitukseni... Pakom äärellä pystyn toimimaan jotenkuten. Eli äärimäisen harvoin.

Meillä ei enää ketään käy, kun en voi kutsua.

Törkyä ihan liikaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme