Ottaa päähän! Yksi työkaveri ahmi koko porukalle tarkoitetut tuliaiset
Palasin eilen matkalta töihin ja ajattelin piristää perjantain kahvituntia tuomalla kahvipöytään tuliaisia. No suklaista ja kekseistä olikin puolet ehtinyt kadota jo ennen kahvitauon alkua. Meidän pienellä työpaikalla on yksi henkilö, joka pitää taukonsa aina yksin ennen muita iltapäivällä ja nyt näköjään osoitti mieltään, kun ei itse saanut lomaa viime viikolle (minä taas olen töissä joulun välipäivät, hän ei). Kyllä harmitti ja nolotti, kun kaikille ei riittänyt! Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
ap
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Toihan on ihan yleistä. Keittiössä käydään alvariinsa hakemassa esim. suklaata, jos joku on tuonut. Sitten, kun meinaa itte ottaa lounaalla suklaata jälkkärix, ni on enää tyhjä laatikko jäljellä. Sitäkään kyllä sitte ei oo viititty laittaa roskiin. Ollaan opittu ottaan talteen muutama suklaa ittellemmekin, ettei nää muutamat vedä koko boksia.
Hahhah, meilläkin käy näin. Tai oikeastaan aamukahveilla istuva porukka tuhoaa 90 % tarjottavista ja sitten loput käydään napsimassa ennen lounasta. Kun olen muutaman kerran lounas- tai iltapäiväkahvien aikaan huomannut, että aamulla tuodut pari suklaarasiaa tai kuivakakku on jo syöty ja pöydällä pelkät kääreet, olen oppinut nappaamaan oman osani jo heti aamulla työhuoneeseeni. Minulla kun ei lähes koskaan ole aamuisin oikein aikaa kahvipöydässä istuskeluun vaan juon kahvin koneen ääressä.
Se mitä en ymmärrä, on miksei viimeisen suklaan tai minkä vaan ottanut voi laittaa roskia roskakoriin, vaan jättää ne pöydälle muiden siivottavaksi. Todella junttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä tarjottavia ei saa ottaa jo aamukahvilla, jos ne on esillä pöydässä aamusta alkaen? Meillä on töissä se periaate, että kaikki pöydälle jätetty on kaikkien syötävissä koska tahansa, ei odotella mitään yhteistä kahvitaukoa. Ihan hullua, että aamutauolla saa katsella herkkuja, mutta niitä sopii ottaa vasta lounasaikaan, kun erikseen kutsutaan kahville. Meillä harva syö lounaalla eväitään ja ottaa siihen talon kahvit päälle.
Meillä on liukuva työaika, niin aamukahvilla kaikki eivät vielä ole työpaikalla. Iltapäivän kahvitauon aikaan taas ovat.
ap
Miksi ihmeessä sitten viet ne tarjottavat aamukahvipöytään näytille? Teetkö samaa esim. lasten synttäreillä eli esittelet kakun, mutta kerrot lapsille, että tämä ei ole teille, tämä on sukulaisille, jotka tulevat illalla käymään.
Itse syyllistyn ahmimiseen, mutta ärsyttää myös samalla kun niitä juttuja tuodaan töihin. Olisi nekin kalorit vähemmän jos ei kukaan toisi mitään.
Sanoisin seuraavalla kerralla ääneen kahvitauon alussa, että tarjoan tuliaisia tässä kahvitauolla vasta,
koska viime kerralla joku jolla ei ole käytöstapoja ahmi tuliaiset jo etukäteen ! Ja silmäys tuohon rohmuun.
Näitä kun lukee alkaa tajuamaan, että noita juntteja ahmatteja näyttäisikin olevan paljon :(
Todella juntti työkaveri..minäminäminä..
Voi ei, pidetäänköhän minuakin tuollaisena rohmuna 😔 Olen tosi perso makealle, enkä voi vastustaa kiusausta. Varsinkin kun muiden tuomat herkut laitetaan aina minun työpöydälleni esille, koska se on huoneen keskimmäinen. Siinä kun ne ovat käden ulottivilla niin tulee ihan puolihuomaamatta napsittua pitkin päivää..
Pitää varmaan ottaa käyttöön tuo ehdotus, että kieltäytyy kategorisesti kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jätit tuomiset pöytään jo ennen kahvitaukoa? Joillekin houkutus voi olla liian suuri
Houkutus voi olla liian suuri vain jos ne työkaverit sattuvat olemaan esim. 10-vuotiaita. Aikuinen ihminen kyllä hillitsee itseään sen verran.
Vierailija kirjoitti:
Näitä kun lukee alkaa tajuamaan, että noita juntteja ahmatteja näyttäisikin olevan paljon :(
Ei se nyt varsinaisesti enää yllätä, että mammat lappavat kaiken mahdollisen ääntä nopeammin valoa kohti. Paitsi jos se sattuu olemaan terveellistä.
Mistä sinä voit tietää, kuka niitä on syönyt? Onhan kahvihuoneessa saattanut piipahtaa muitakin, jotka ovat ohi mennessään ottaneet. Ahmiminen ja rohmuaminen on tietysti huonoa käytöstä, mutta eihän se sinun asiasi ole.
Meillä on kahvihuoneessa jatkuvasti tarjolla kaikenlaista herkkua, tuliaisia, synttärileivonnaisia ja myös palavereista yli jääneitä tarjottavia. Olisi outoa, jos joku niitä vahtisi ja laskisi kuka mitäkin syö.
Jos olet laskenut tarjottavat syöjien mukaan ja haluat kaikille riittävän, eikö olisi parempi tarjota jokaiselle henkilökohtaisesti kahvitauolla? En ymmärrä, miksi jätät pöytään jotain, mitä ei kuitenkaan saa syödä.
Meille tuli juuri tälläinen ammattiahmija töihin!! Eräs jäi kesän jälkeen pois työstä ja suursyömäri tuli tilalle. Poisjäänyt oli leiponut piirakan ja jättänyt sen jääkaappiin ja kiitosviestin pöydälle. No suursyömäri (joka ei ollt ikinä edes tavannut tätä lähtijää) söi koko piirakan :O foliot ja paskaiset tiskit oli jättänyt pöydälle :D
Samoin tekee palavereissa (juo kaikki mehut/vissyt) ja pikkujouluissa (söi kaikki tortut). Ja sitten istuu paskalla puol tuntia joka on työpaikan ainoa vessa. Ihana mammanpoika.
Aivan yhtä raivostuttavaa on se, kun niistä tuomisista jää yksi pulla tai suklaa pyörimään tunti- ellei jopa päiväkausiksi kahvihuoneen pöydälle laatikkoineen, kun "en mä nyt kehtaa tota viimestä ottaa"
^Niin totta! Meidän työpaikalta löytyy myös sekä ahmatit että viimeisen palan säästäjät :D
Olin nuorempana rahoitusyhtiössä töissä ja esittelimme tuotteita messuilla.
Osastolla oli iso kulho täynnä karkkeja. Asiakas tuli paikalle, avasi kassinsa ja kaatoi koko kulhollisen mukaansa. Onneksi karkeissa oli paperit päällä.
Melkein nauratti.
PS Kiitos koira ja kermakakut -tarinasta! :)