Pitävätkö naiset nykyään paremmin huolta ulkonäöstään?
Toisessa ketjussa oli tämä ajatus.
Pitääkö se paikkansa?
Minusta ei. Jos katsoo nykynaisia, vyötäröt alkavat monilla kadota jo kauan ennen vaihdevuosia, lopputuloksena tynnyrivartalo joka ei juuri eroa vanhan ylipainoisen miehen vartalosta. Verratkaapa tämän kuvan eläkeläsmiestä ja keskimmäistä naista:
http://img.webmd.com/dtmcms/live/webmd/consumer_assets/site_images/medi…
Mielestäni 90% naisen ulkonäöstä on terveellinen ruoka, liikunta ja kulumista aiheuttavien juttujen rajoittaminen (sokerimässy, bilettäminen/alkoholi, liiallinen auringon ottaminen).
Naiset kyllä panostavat sellaiseen mikä vaatii enemmän rahaa muttei vaivaa tai uhrauksia (meikkaus, kauneushoidot, vaatteet...jne). Mutta nämä ovat pelkkä silaus muun päälle, terve ja hyväkuntoinen nainen on nätti luonnollisenakin.
Vaikuttaa myös siltä että jotkut nuoret naiset panostavat aivan valtavasti, mutta samaan aikaan enemmistö kerryttää pelastusrengasta vyötärölle jo parikymppisinä.
Mielipiteitä?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ulkonäöstään voi huolehtia edullisesti, joten sanoisin kyllä.
- aiemmin piti leikkauttaa ja värjäyttää tukkaa kampaajalla, nyt muodissa ovat luonnollisemmat hiusmallit ja väriä saa halvemmalla kaupasta
- kohtuuhintaiset meikkivoiteet ovat ottaneet jättiharppauksia viimeisen 20 vuoden aikana
- valkaiseva hammastahna on tullut joka kauppaan
- nyt lapsia ei enää pyöri jaloissa nuoresta asti, jolloin on aikaa panostaa omaan hyvinvointiin ja ulkonäköön
- naisilla on enemmän omaa rahaa kuin ennen
Kyllä, mutta pelastaako raha tilanteen?
Monet listaamistasi asioista lähinnä pyrkivät korjaamaan vahinkoja joita syntyy nykyajan elämäntapojen ansiosta. Ennen naiset eivät mässänneet sokeria tai juosseet baareissa kolmekymppisiksi. He myös liikkuivat, ja siksi vartalo oli kunnossa.
Mielestäni nykynaisen elämäntavoilla kampaamo, valkaisut ja meikkivoiteet ovat kuin lisäisi vahan huonosti hoidetun auton pintaan.
Ja tietysti sama koskee miehiäkin. Ei laihaläski muutu adonikseksi shoppailemalla nettikaupassa.
Kyllä naiset satsaavat paljon enemmän ulkonäköönsä kuin vain vuosikymmen sitten. Ehkä sitten myös lihavuus on lisääntynyt. Espoossa ja erityisesti Turussa näkee välillä oikeasti kauniita neitoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naiset satsaavat paljon enemmän ulkonäköönsä kuin vain vuosikymmen sitten. Ehkä sitten myös lihavuus on lisääntynyt. Espoossa ja erityisesti Turussa näkee välillä oikeasti kauniita neitoja.
Mutta jos lihavuus on lisääntynyt, miten voidaan sanoa että naiset satsaavat enemmän ulkonäköönsä? Vartalo on kuitenkin kaiken A ja O. Ei meikkivoiteet tai hiusten värjääminen kompensoi puuttuvaa vyötäröä.
Sanoisin myös että ulkonäköä tulisi ensisijaisesti "arvioida" sen perusteella miltä nainen näyttää aamulla suihkunraikkaana, vailla rihman kiertämää tai meikkiä. Kumpi voittaa: v. 2016 nainen vai entisaikojen nainen?
Se jos muutaman kerran vuodessa laitetaan sotamaalaus kasvoille ja slimmaava musta mekko päälle...on vähemmän olennaista.
Suomalaiset ovat lihavia. Naiset ovat paksuja ja miehet ovat vielä paksumpia.
Ikävää, mutta totta.
Toimiiko lihavalla miehellä erektio vai ottavatko nuoretkin tuhdit miehet sinisiä pillereitä?
On tullut kaksi ääripäätä.
Toinen pitää itsestään enemmän huolta kuin aiemmin. Ja toinen vähemmän kuin aiemmin.
Oon kyllä samaa mieltä siitä, että hyvän ulkonäön pitäisi tulla siitä, miten on pitänyt huolta terveydestään, eikä kemikaalipurkista tai lisäkkeista. Se huonovointinen vartalo kuitenkin löytyy näiden maalien yms. alta.
Huomioikaa muuten että:
"Pitävätkö naiset nykyään paremmin huolta ulkonäöstään"
Ei ole sama asia kuin...
"Satsaavatko naiset nykyään enemmän ulkonäköönsä"
Huolta pitämiseen mm. se mitä ei tehdä jotta pysyisi kunnossa.
Miehillä on ihramaha. Edes perinteinen housuihin ETUpuolelle tungettu sukka ei auta. :(
Finderella kirjoitti:
On tullut kaksi ääripäätä.
Toinen pitää itsestään enemmän huolta kuin aiemmin. Ja toinen vähemmän kuin aiemmin.
Puolittain samaa mieltä. Minä kutsuisin sitä vähemmän itsestään huolta pitävää ääripäätä "enemmistöksi".
Minua on aina kiinnostanut, miksi rumat ja/tai lihavat miehet kitisevät naisten ulkonäöstä.
Eikö teillä ole peiliä kotona?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat lihavia. Naiset ovat paksuja ja miehet ovat vielä paksumpia.
Ikävää, mutta totta.
Toimiiko lihavalla miehellä erektio vai ottavatko nuoretkin tuhdit miehet sinisiä pillereitä?
Ap ei osaa vastata (30v ja hyväkuntoinen).
Mutta niin olen ymmärtänyt että monella alkaa olemaan vaikeuksia potenssin kanssa jo nelikymppisenä/viisikymppisenä. Toki asiaa ei auta jos vaimo näyttää tynnyriltä.
Sitä välillä ihmettelen että haluavatko tuon ikäiset naiset miehiään salille? Moni vaikuttaisi toivovan että se mies keskittyy keittiön remontointiin eikä itsensä kunnossa pitämiseen. Ja eikös aika moni tykkää sellaisista pyöreistä nallekarhumiehistä, kuulemma sitä tulisi paineita jos mies olisi timmimpi ja hoikempi?
Vierailija kirjoitti:
Minua on aina kiinnostanut, miksi rumat ja/tai lihavat miehet kitisevät naisten ulkonäöstä.
Eikö teillä ole peiliä kotona?
Ei tässä puhuta siitä kuka on "ruma", vaan siitä kuinka ihmiset pitävät itsestään huolta.
Minä en ole pitkä, leveäharteinen ja jykeväleukainen mies...enkä hauku naisia joilla ei ole tiimalasivartaloa ja pitkiä sääriä.
Mutta olen hyvässä kunnossa, siksi voin hyvällä omallatunnolla avata tällaisen ketjun.
Ps. Minä en tunne ainuttakaan itsensä kunnossa pitävää naista joka olisi minun silmissäni ruma, jos sinusta osa miehistä on rumia...se kertoo jotain sinusta.
Toinen hyvä vertauskuva voisi olla perustuksiltaan laho/homeinen talo, johon on vain laitettu hienot uudet laudat päälle.
Olen joutunut yli kolmen vuoden ajan syömään lääkkeitä, jotka ovat lihottaneet -ja turvottaneet minut muodottomaksi. Ruokavalioni ei koostu mistään epäterveellisestä vaan normaalista kotiruoasta, ja syön pieniä annoksia enkä napostele ollenkaan.
Liikun useita kertoja viikossa mutta kiitos neuroleptipaskalääkkeiden, yli vuosi sitten lopettamani Ketipinor-kuuri näkyy vartalossani vieläkin, ja kilot eivät ota lähteäkseen, teepä siinä sitten mitään. Jos kerron asiasta lääkärilleni, minua ei oteta todesta vaan saman mantran hokeminen alkaa eli "onko ruokavalio kunnossa?" tai "liikutko tarpeeksi?". Molempiin KYLLÄ mutta ei se auta hevonvittuakaan eli mitä tässä voi enää tehdä?
En väitä että läheskään kaikilla lihavilla se ylipaino johtuisi samasta syystä kuin minulla, en todellakaan. On ihmisiä, jotka syövät työkseen mutta kun minä en näihin ihmisiin kuulu, joten sikälikin on äärimmäisen turhauttavaa etten pysty muuttamaan tätä tilannetta yhtään mihinkään suuntaan. Kyllä tässä on epätoivo iskenyt, ja jopa itsemurha on käynyt mielessä.
N. kolme viikkoa sitten minulle määrättiin Peratsin-nimistä neuroleptiä ahdistuneisuuteen, lääkäri vakuutteli ettei tämän lääkkeen pitäisi lihottaa, etenkään kun syön sitä todella pienellä annostuksella, 4mg päivässä mutta en usko sanaakaan. Aion piakkoin lopettaa tämän lääkityksen, en aio elää loppuelämääni lihavana, elottomana zombiena. Sori, meni hieman ohi aiheesta mutta tämä koko viestini pointti oli juurikin paino-ongelmissa.
Nykyään ulkonäöstään voi huolehtia edullisesti, joten sanoisin kyllä.
- aiemmin piti leikkauttaa ja värjäyttää tukkaa kampaajalla, nyt muodissa ovat luonnollisemmat hiusmallit ja väriä saa halvemmalla kaupasta
- kohtuuhintaiset meikkivoiteet ovat ottaneet jättiharppauksia viimeisen 20 vuoden aikana
- valkaiseva hammastahna on tullut joka kauppaan
- nyt lapsia ei enää pyöri jaloissa nuoresta asti, jolloin on aikaa panostaa omaan hyvinvointiin ja ulkonäköön
- naisilla on enemmän omaa rahaa kuin ennen