"Katos noita pomppivia löllöttimiä" -työkaveri kommentoi kun tulin portaikossa vauhdilla vastaan
Astelin nopealla temmolla rappusia alas kun vastaantuleva miespuolinen työkaveri kommentoi noin toiselle työkaverilleen. Olenko väärässä kun suutuin tästä?
N22
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas on ketju täynnä miesvihaa, kannattaa muistaa että pääosin miesvaltaiset alat tuovat euroja Suomen kirstuun. Julkkarin viinerinmutustajat (yleensä naisia) eivät tee juuri mitään hyödyllistä yhteiskunnan eteen.
Heh, ja tämä näkemys oikeuttaa sun mielestä jokaisen miehen käyttäytymään apinan lailla?
Kiva kun et yleistä yhtään. Milloin jokainen nainen lakkaa tekemästä perättömiä raiskausilmoituksia?
Syytä tota aiemman kommentin kirjoittajaa! :D Hänhän se vetoaa siihen että toiset alat ovat miesvaltaisia - ja ilmeisesti sen vuoksi miehet saavat olla apinoita. Vai saavatko apinoita olla pelkästään teknisten alojen miehet, ei kaikki?
Minusta kommentti oli halventava ja ylipäätänsä toisten ihmisten kehon kommentoiminen hyvällä taikka pahalla julkisesti on huonoa käytöstä.
Itse en ole koskaan tykännyt siitä että mennään isälle, äidille, pomolle reetuamaan että se tekis sitä ja toi sano tota, en vain arvosta sellaista mutta ymmärrän että joidenkin täytyy hoitaa asia ehkä sitten noin.
Noin 20 vuotta sitten jolloin itse olin vähän yli parikymppinen ja ensimmäisessä työpaikassani. Työpaikalla oli keski-ikäinen mies joka aina ahdisteli naisia rivouksillaan ja kähminnöillään. Kopiohuoneessa hän sitten ehdotti minulle että "ota housut pois ja istu kopiokoneelle niin hän ottaa kopion" Juu olipa hyvä läppä en osannut muuta sanoa koska tuli yllätyksenä. Siihen aikaan työpaikan muut keski-ikäiset naiset eivät asiaa osanneet mitenkään hoitaa. Olivat vain ahdistuneita. Itse olin työpaikan nuorin nainen ja päätin tämän episodin jälkeen että nyt riitti. Se ukko nimittäin saattoi supatella ties mitä hävyttömyyksiä myös työntekijöiden lapsille jotka sattuivat tulemaan äitinsä tai isänsä työpaikalla käymään.
No joka kerta kun näin tämän herra X tilanteessa jossa arvasin että jahas siellä on käsi taas jossain sopimattomalla alueella tai että supatetaan taas jotakin jollekkin naiselle niin kajautin kovaan ääneen niin että kaikki koko toimistossa varmasti kuuli (johtajia myöden) että "AHAA HRA X ON TAAS RITVAN PYLLYSSÄ KIINNI" tai "JOKO SÄ HRA X TAAS EHDOTTELET HÄVYTTÖMIÄ NAISILLE" minun ei tarvinnut tehdä oikeesti tämä kuin 2 kertaa ja se loppui siihen. Mies alkoi käyttäytymään ja kaikilla oli mukavempaa. Ja miettikää nämä toimiston naiset olivat tätä limaista seksististä ahdistelua suostuneet kestämään jo 10 vuotta.
Olimme työkavereita tämän episodin jälkeenkin tuon miehen kanssa eikä minulla ole mitään pahaa sanottavaa hänestä. Ei ainakaan enää sen jälkeen kun hän oppi käyttäytymään. Ihan kiva ukko oli. Halusin vain kertoa yhden tavan miten ainakin asia hoitui silloin. En tiedä oliko syy julkinen häpäisy mutta SO itse hän häpäisi/ahdisteli naisia liki päivittäin aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiltä nyt valitettavasti putoaa ÄO nollaan kun vastaan tulevat kivat tissit. Ei se ole miehistäkään kivaa, että jollain rinnassa riippuvilla palloilla on heihin niin suuri valta. Voi loukkaantua niin paljon kuin haluaa, mutta asia tuskin tulee muuttumaan - ehkä mies oppii lopulta pitämään suunsa kiinni, mutta se ainoastaan auttaa sinua unohtamaan mitä mies ajattelee.
Teot on se juttu millä on suurin merkitys. Ei naisilla aina niin nättejä ajatuksia miehistä ole mutta työpaikalla pitää lähtökohtaisesti osata käyttätyä ja kohdella työkavereita asiallisesti.
Tiedän, mutta mies ajattelee noin AINA. Sitä vaan halusin sanoa.
Tiedätkö, minäkin, keski-ikäinen täti rekisteröin nuoren miehen timmin kropan AINA kun sellaisen nään. Siitä huolimatta jätän ääneen kommentoimatta puristeltavan näköisen takamuksen sun muut. Hymyilen vaan ystävällisesti ja hoidan työasiat sun muut niiden komeiden nuorten jamppojen kanssa ihan asiallisesti. On heilläkin ihmisarvonsa vaikka mun ja muiden tätien silmää miellyttävätkin. Duunissakin ilmapiiri pysyy mukavampana kun ketään ei ahdistella.
Vierailija kirjoitti:
Taas on ketju täynnä miesvihaa, kannattaa muistaa että pääosin miesvaltaiset alat tuovat euroja Suomen kirstuun. Julkkarin viinerinmutustajat (yleensä naisia) eivät tee juuri mitään hyödyllistä yhteiskunnan eteen.
Mies käyttäytyy moukkamaisesti ja asiattomasti, ja kun sitä kritisoidaan, on ketju täynnä miesvihaa... Selvä.
Mutta toki se, kun sinä haukut naisia hyödyttömiksi viinerinmutustajiksi, on ihan ok. Hieno logiikka kerta kaikkiaan! 😉😈
Peke kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiltä nyt valitettavasti putoaa ÄO nollaan kun vastaan tulevat kivat tissit. Ei se ole miehistäkään kivaa, että jollain rinnassa riippuvilla palloilla on heihin niin suuri valta. Voi loukkaantua niin paljon kuin haluaa, mutta asia tuskin tulee muuttumaan - ehkä mies oppii lopulta pitämään suunsa kiinni, mutta se ainoastaan auttaa sinua unohtamaan mitä mies ajattelee.
Olet väärässä tuossa. Silloin kun tulee kivat tissit vastaan, niin mies tekee kaikkensa että hänen arvostus nousisi naisen silmissä. Mutta jos vastaan tulee ei-niin-kivat tissit, niin ei menetä mitään vaikka heittääkin jonkun mauttoman kommentin. Kyllähän tämä on tiedossa naisillakin, onhan?
Ei menetä mitään, vaikka heittäisikin jonkun mauttoman kommentin?? Voihan tuollaisista kommenteista saada varoituksen ja jopa menettää työpaikkansa jos huonosti käy.
Miksi työkaverinsa ulkonäköä pitäisi ylipäätään kommentoida mitenkään? Oli kommentti sitten tarkoitettu positiiviseksi taikka negatiiviseksi, niin miksi se pitäisi työkaverille kertoa? Onko tällaisten kommenttien heittäjällä minkäänlaista työkokemusta, jollei itseään pysty hillitsemään?
Hihih, ensin laitetaan tekotissit ja napaan asti avoin paita ja sitten ollaan niiiiiiiiiiiiin kauhean närkästyneitä, jos joku kiinnittää huomiota niin pomppiviin löllöttimiin.
Harmi, ettei tekoälyä saa yhtä helposti kuin tekotissejä. Tarvetta olisi.
Olet väärässä tuossa. Silloin kun tulee kivat tissit vastaan, niin mies tekee kaikkensa että hänen arvostus nousisi naisen silmissä. Mutta jos vastaan tulee ei-niin-kivat tissit, niin ei menetä mitään vaikka heittääkin jonkun mauttoman kommentin. Kyllähän tämä on tiedossa naisillakin, onhan?