Kehtaisitko lainata anopiltasi rahaa Visa-laskuun?
Tilanne sellainen, että laskut painavat päälle. Juu, myönnetään että on tullut hieman shoppailtua tässä syksyn aikana ja Visa vingahdellut taajaan tahtiin. Nyt tuli vielä verottajalta kivat yllärimätkyt, joten PA tässä ollaan. Jos huonosti käy, tulee maksumerkintä...
Tiedän, että appivanhemmilla on mistä antaa, mutta kehtaako heiltä pyytää? Mitä te tekisitte?
Kommentit (18)
En todellakaan kehtaisi appivanhemmilta pyydellä rahaa :O
Mä olen kyllä tarkka rahojen kanssa, joten en edes osaa kuvitella moista tilannetta. Tuntuis vaan takuuvarmalta konstilta pilata välit anopin kanssa. Kukaan ei kunnioita ihmistä, joka shoppailemalla sössii raha-asiansa.
En helvetissä. Luottokortti on muutenkin meillä ihan hätävarana jos tulee esim. lääkärimenoja yksityiselle tai jokin hajoaa.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan kehtaisi appivanhemmilta pyydellä rahaa :O
Mä olen kyllä tarkka rahojen kanssa, joten en edes osaa kuvitella moista tilannetta. Tuntuis vaan takuuvarmalta konstilta pilata välit anopin kanssa. Kukaan ei kunnioita ihmistä, joka shoppailemalla sössii raha-asiansa.
No en tietenkään sanoisi, että Visalaskuihin, vaan näihin yllätysmätkyihin.
Ja maksaisin takaisin joskus myöhemmin.
ap
En kehtaisi lainata. Varsinkin kun velka on tullut vain holtittomasta shoppailusta.
Voisin harkita jos sattuisi jotain yllättävää, sairastumista ja työttömyyttä ja siihen päälle pesukone tms hajoaa.
Sovi verottajan kanssa maksuajasta. Tai pyydä siirtämään maksu siihen kunnes tulos realisoituu.
En lainais,ei ole ikinä ollutkaan visaa eikä tulekkaan,anopilta en ole koskaan tarvinnut penniäkään
Miten niin yllätysmätkyihin? Verottajahan lähetti jo loppukeväästä tiedon, miten edellisvuoden verotus meni.
En kehtaisi lainata keneltäkään. En muista lainanneeni rahaa varmaan 20 vuoteen.
Never ever. Ihmisten pitää elää tulojensa mukaan. Mulle on kunniakysymys hoitaa itse omat raha-asiat. Oon hoitanut ne 17-vuotiaasta asti. Nyt 44 v.
Minkälainen ihminen shoppailee vaikkei olis varaa??? Mätkyt ei oo yllätys, niistä on tullut tieto jo keväällä. Ryhdistäydy ihminen! Myy pois niitä rättejäs ym. että saat rahat laskuihin.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin yllätysmätkyihin? Verottajahan lähetti jo loppukeväästä tiedon, miten edellisvuoden verotus meni.
Mä myös ihmettelen yllätysmätkyjä? ?
Hanki jostain lisätuloja jotta saat rahaa. Kysy kaupoista kiireapulaisen paikkaa tai jaa vaikka mainoksia.
Ei missään nimessä! Sanaton sääntö: älä ikinä pyydä anopiltasi lainaa. Taatusti vaikuttaa joko suoraan väleihin tai välillisesti siihen, miten hän suhtautuu sinuun.
1. Ei ole sellaista, kuin yllätysmätkyt. Ne on ollut tiedossa jo kuukausia.
Verottajalta voi tosiaan pyytää maksuaikaa. Tulee kaiken lisäksi vielä paljon halvemmaksi, kuin joku luotto/vippi-pelleily.
2. Olet ymmärtänyt luottokortin idean väärin. Sillä kortilla ei ole mitään taikarahaa, jolla voi shoppailla sitten kun tili on tyhjä. Järkevät ihmiset eivät käytä luottoa sellaisiin menoihin, joihin heillä ei ole rahaa.
Huoh. No ehkä täytyy sitten myydä vaikka laukkuja ja koruja. Onneksi ovat todellista laatutavaraa. Onhan siinä se pointti, että tulee lisää tilaa ja voi satsata myöhemmin taas uuteen kivaan.
Anoppini on kyllä niin kiltti, että varmasti auttaisi hädässä, jos hyvin asiani selittäisin.
Miten niin tuollainen vaikuttaisi väleihin, onko kokemusta?
ap
Vierailija kirjoitti:
Huoh. No ehkä täytyy sitten myydä vaikka laukkuja ja koruja. Onneksi ovat todellista laatutavaraa. Onhan siinä se pointti, että tulee lisää tilaa ja voi satsata myöhemmin taas uuteen kivaan.
Anoppini on kyllä niin kiltti, että varmasti auttaisi hädässä, jos hyvin asiani selittäisin.
Miten niin tuollainen vaikuttaisi väleihin, onko kokemusta?ap
Mitä jos sen sijaan että saistasisit uuteen kivaan, säästäisit suraavia "yllätysmätkyjä, yllätyssilmälaseja, yllätyshäälahjaa, yllätysrikkimennyttä pesukonetta, yllätysongelmaa jos toistakin yllätysongelmaa" varten?
No en todellakaan kehtaisi!