Kannattaako ottaa ihan tavalliseen taloon Verisure-hälytysjärjestelmä?
Onko teillä tai jollain tutullanne? Kannattaako mielestäsi ottaa? Talo on tavis, ei hulppea ja ei ole arvoesineitä tms. Olemme keskituloisia.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt jotain systeemiä. Tänne on murtauduttu aiemmin ja nyt jään asumaan yksikseni kun mies joutuu muuttamaan pois joksikin aikaa. Talo on todella syrjässä ja muutenkin vähän pelottaa jäädä tänne yksin. Ajatus siitä, että joku tulee yöllä kun nukun... ei ei ei ei...
Ei sitä hälytysjärjestelmää voi pitää päällä silloin kun on itse kotona. Sun on parasta opetella pitämään puhelinta yöpöydällä ja tallenna vaikka valmiisiin viestiteksteihin sellainen, missä lähetät miehellesi tai äidillesi kehotuksen soittaa teille poliisi, koska on murtauduttu. Hanki pihaan liiketunnistin valo ja pidä talo aina asutun näköisenä, niin rosvot ei edesyritä sisään.
Miten niin ei voi pitää päällä?
Meille otettiin sen jälkeen, kun varkaat tulivat yöllä perheen vielä osin valvoessa. Hälytinjärjestelmän ansiosta olisimme kuulleet, kun ulko-ovi avattiin. Nyt ihmettelin, kumpi teineistä on vielä valveilla, mutta en mennyt katsomaan. Sinne katosi auto, kaksi lompakkoa pankkikortteineen ja 2 passia.
Itse olen sitä mieltä, että kannattaa maksaa! Jos tulee häly, (ja me olemme juuri 2 viikon lomamatkalla Taikkulassa) niin tänne tulee luotettava mies, joka hoitaa murtomiehen esim. olohuoneen rikkoneen lasin paikoilleen. Ei siis varsinaisesti asenna vaan valvoo, että homma hoidetaan eikä talo jää vartioimatta.
Lisäksi hälyssä on painike, jota voit painaa hätätilanteessa. He soittavat sinulle... ei tarvitse etsiä kännykkää (kuulet, missä soi) ja tekevät hälyn puolestasi.
Meiltä tullut myös vääriä hälyytyksiä! Aina reagoivat. Ei pahaa sanottavaa kyseisestä yrityksestä-maksan mielenrauhan vuoksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt jotain systeemiä. Tänne on murtauduttu aiemmin ja nyt jään asumaan yksikseni kun mies joutuu muuttamaan pois joksikin aikaa. Talo on todella syrjässä ja muutenkin vähän pelottaa jäädä tänne yksin. Ajatus siitä, että joku tulee yöllä kun nukun... ei ei ei ei...
Ei sitä hälytysjärjestelmää voi pitää päällä silloin kun on itse kotona. Sun on parasta opetella pitämään puhelinta yöpöydällä ja tallenna vaikka valmiisiin viestiteksteihin sellainen, missä lähetät miehellesi tai äidillesi kehotuksen soittaa teille poliisi, koska on murtauduttu. Hanki pihaan liiketunnistin valo ja pidä talo aina asutun näköisenä, niin rosvot ei edesyritä sisään.
Juu siis nimen omaan voi. Termi on "kuorivalvonta", jolloin järjestelmä hälyttää kaikista sellaisista ovista ja ikkunoista, joihin tunnistin on asennettu. Liiketunnistimet ei tietenkään ole päällä.
Meillä on muuten liiketunnistinkin säädetty niin, että meidän labradorinnoutaja voi täällä päivisin kälppiä ilman hälyn laukeamista, mutta ihmisestä tulee häly.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei erota sua varkaasta. Ja ne väärät hälytykset maksaa.
Meillä on Verisure ja ollaan tyytyväisiä. Se toimii pelotteena eli varkaat ei varmaan ensimmäisenä valitse kohdetta, jossa on hälytys. Verisure kuvaa hälytyksen tullessa, joten ainakin se helpottaa varkaiden kiinnisaamista. Mulle se tuo myös turvallisuuden tunnetta, jos olen yöllä yksin kotona ja kytken hälytyksen päälle.
Meillä on kanssa verisuren hälytysjärjestelmä ja kyllä se antaa paljon mielenrauhaa! Varsinkin kun on lemmikkejä talossa, jos tulee tulipalo niin verisure reagoi asiaan välittömästi. Mieheni on paljon pois kotoa, niin kyllä mä olen tykännyt pitää hälyjä koko ajan päällä, ei tarvi ihmetellä jokaista ääntä;-)
Myös meidän naapurit hankkivat hälytysjärjestelmän välittömästi sen jälkeen, kun heidän taloon oli murtauduttu keskellä kirkasta päivää.
Hälytys voi olla päällä, jos on kotona. Silloin se hälyttää, jos joku tulee ovesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on, lähinnä eläinten takia. Kaksi ovitunnistinta, kolme kameraa, kaksi palohälytintä, yksi lämpötunnistin, vuodon tunnistin ja älypistorasia. Eli jos vaikka tulipalo tulee, emmekä ole kotona, huomataan tulipalo todennäköisesti aiemmin kuin mitä naapurit sen huomaisivat ja koirilla sekä kissoilla on paremmat mahdollisuudet pelastua.
Jos eläimet (koiria ja kissoja) jäävät keskenään kotiin, laitamme "kuorisuojauksen" päälle. Silloin liiketunnistimet eivät ole päällä, mutta kaikki muu toimii. Jos täältä tulee hälytys, Verisurelta soitetaan meille kännykkään. Jos emme vastaa tai vastaamme, emmekä tiedä, mitä täällä tapahtuu, he katsovat kameroista. Tarvittaessa soittavat sitten poliisin tai palokunnan. Kamerat eivät siis kuvaa 24/7. Ainoastaan luvan kanssa he voivat ne aukaista hälytyskeskuksestaan käsin. Kun tuo "kuorisuojaus" on päällä, ei eläinten liikkumisista tule hälytyksiä. Heillä on myös erillinen lemmikkieläinasetus. Virheellisistä hälytyksistä ei tule maksua. Silloin Verisurelta vain soitetaan ja varmistetaan, onko hälytys aiheellinen vai ei.
Jos ketään ei ole kotona eli myös koirat ja kissat on meidän mukana, laitamme täyssuojauksen päälle. Silloin koko hela hoito on käytössä. Kännykässä olevan sovelluksen avulla voi hallita koko järjestelmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se erottaa. Pistän hälytyksen asetukselle "asukkaat sisällä talossa" (en muista virallista nimeä), jolloin systeemi reagoi, jos joku yrittää ulkopuolelta sisälle, mutta sisällä saa elää ihan normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Hälytys voi olla päällä, jos on kotona. Silloin se hälyttää, jos joku tulee ovesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun systerillä on nimenomaan öisin päällä se kun hän nukkuu, ettei kukaan tunge sisään. Tottakai sitä voi pitää päällä kun on itse kotona.
Mikä on tavallinen talo? Meillä ja muutamalla kaveriperheellä on verisure ollut jo 10v. 1 kamera, pari liiketunnistinta ja ovessa murtohäly. Sos nappi löytyy myös.
Kerran on tullut häly ja partio oli paikalla 4 minuutissa. Me emme olleet kotona vaan meille soitettiin.
n 35€/kk on nykyään hinta. Mielelummin sitä maksaa kuin esim älyttömiä vakuutusmaksuja "kaiken varalta"
Vierailija kirjoitti:
Voisko ottaa asioista edes hiukan selvää ennen kuin kirjoittelee tänne ihan täyttä skeidaa? Olis kiva...
Te joilla tämä hälytysjärjestelmä on, maksatteko lisäksi vakuutusmaksuja (laaja kotivakuutus tms)?
Pelolla markkinointi uppoaa suomalaisiin mammoihin kuin häkä. Oksettava strategia.
Kyllä Verisurella ainakin mielenrauhaa saa ostettua. Me ollaan naapurustossamme niitä harvoja, joilta se löytyy. Kuten joku jo sanoikin, minäkin luotan siihen, että rosvot valitsevat ennemmin jonkun naapurin, jolla hälytinjärjestelmää ei ole. Ja vaikka erehtyisivätkin meille, tuskin kovin kauaksi aikaa jäisivät hääräilemään hälyttimen huutaessa ja naamat kameralle ikuistettuina. Toinen painava syy oli tuo sos-nappula, jonka kautta saa apua, vaikkei kykenisi hätäpuhelua esimerkiksi soittamaan. Omasta lähipiiristä kun nimittäin löytyy sellainenkin aivoinfarktin saanut, jolta hävisi kohtauksen takia puhekyky kokonaan. Onneksi hän ei ollut yksin kotona.
Huvituksella luin noita viestejä, joissa kehotetaan tekemään väärennöksiä noista Verisuren tarroista. Kotikonstein ette muuten siihen kykene niin, että murtovaras ei sitä aidosta erottaisi. Etenkin, jos siinä naapurin laatikossa on se alkuperäinen... Ja veikkaanpa, että se olisi myös rikos, josta kiinni jäädessään saa vähintäänkin sakot. Verisurehan ei edes myy noita tarroja, vaan ne on ikään kuin vuokrattuja. Jos lopetamme palvelun, he käyvät hakemassa tarrat takaisin itselleen. Juuri siksi, ettei niitä voisi diilata eteenpäin ihmisille, jotka haluavat hyödyn jostain, mistä eivät kuitenkaan ole valmiita maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä tai jollain tutullanne? Kannattaako mielestäsi ottaa? Talo on tavis, ei hulppea ja ei ole arvoesineitä tms. Olemme keskituloisia.
En ottaisi. Ihan vaan siksi että olen niin kypsä niiden radiomainoksiin että jos hälärin tarvitsen valitsen taatusti minkä muun firman tahansa. Ei ne vartijat ole hälytyskohteessa alta 5 min kuitenkaan joten varkaat ehtivät kyllä häipyä ennen.
Voitte itse asentaa ip-kameran kuvaamaan pihamaata ja liiketunnistimella toimivan pihavalaistuksen jos asia jäi mietityttämään.
Meillä myös on. Asumme maalla, ja alueella on tehty murtoja. Meidän talomme on äärimmäisen helppo keikattava. Tiellä naapureita liikkuu harvakseltaan ja jos ajaa auton talon taa, saa toimia aivan rauhassa.
Murtovarkaat pyrkivät yleensä valitsemaan helppoja kohteita, ja kun melkein kaikilla naapureilla on jonkinlainen kameravalvonta/murtohälytin, niin ei haluttu olla se helpoin murtokohde.
Meille merkitsee juuri nimenomaan se, että hälytyksen seurauksena paikalle tulee vartija/poliisi jollemme itse kuittaa hälyä vääräksi. Kuka nimittäin jossain lomamatkalla tai työpäivän/kauppareissun aikana kyttää koko ajan puhelinta murtohälyn varalta?
Naapuriin muuten murtauduttiin juuri kauppareissun aikana. Keskellä päivää siis. Saa
Te jotka ihmettelitte mikä hyöty murtohälytysjärjestelmästä on: hälytyksen alkaessa (ovitunnistimista tai liiketunnistimista) kamerat aktivoituvat ja ottavat kuvat. Lähin vartija (Securitaksen kiertävät vartijat) lähtee heti kohdetta kohti. Hälytyskeskuksesta soitetaan asukkaille välittömästi vastasoitot, joilla väärän hälytyksen sattuessa voidaan toimenpiteet peruuttaa. Jos soittoihin ei vastata/turvasanaa ei saada, kuvat avataan hälytyskeskuksessa. Jo kuvien perusteella voidaan välittömästi hälyttää poliisi paikalle. Palohälytyksen sattuessa erityisesti ihmisen ollessa pois kotoa on kameroilla suuri merkitys; kuvien perusteella voidaan hälyttää paikalle myös palokunta, paljon ennen kuin palo näkyy talon ulkopuolelle, jolloin tilanne on usein edennyt jo todella pitkälle.
Järjestelmää voi pitää päällä kun on itse kotona. Tällöin liiketunnistimet ovat pois päältä. On myös mahdollista ohjelmoida järjestelmä niin, että osa liiketunnistimista on päällä myös yöllä.
Väärät hälytykset eivät maksa mitään. Vartijan saapuminen paikalle on aina ilmaista. Järjestelmään kuuluu myös SOS-painikkeet, joilla vartijan voi kutsua itsekin. Kuukausimaksuun sisältyy se, että asiakkaan halutaan oikeasti käyttävän järjestelmää; epäilyttävissä tilanteissa toivotaan kutsuttavan apua, vaikka tilanne osoittautuisikin vääräksi hälytykseksi. Muistaakseni yli 90% hälytyskeskuksen saamista hälytyksistä onkin vääriä, niitä tapahtuu useista syistä.
Suosittelisin järjestelmän hankkimista riippumatta talon koosta. Tällä järjestelmällä on tarkoitus suojata teidät, läheisenne, lemmikit sekä omaisuutenne. Jos muutatte, saatte saman järjestelmän myös uuteen asuntoon, veloituksetta. :)