Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

joululahjat meni pieleen. :(

Vierailija
14.12.2016 |

ostin joululahjoja hyvissä ajoin dermoshopista kaikille, myös omille lapsilleni ja kummilapsille. tämä äitini kehoituksesta. no nyt sisareni laittoi pitkät lahjalistat mitä heille voi lapsille ostaa. harmittaa, meni ihan turhaan rahaa noihin dermoshopeihin mitä en voi itse käyttää. nyt joudun lisäksi ostamaan jotain muuta lahjaksi ja lahjan hinta nousee monella kympillä. itsehän olin tyjmä kun kuuntelin äitiäni ja kysyin neuvoa mitä ostaisin. ei muuten mutta omat lapseni saivat vain 10-20€rahaa sisareltani synttärilahjaksi. itse olemme antaneet aina 30-40€. olemme pienituloisempia ja nytkin rahasta tiukkaa ja omien lasten joululahjat ostamatta. lisäksi annoin meidän lahjalistan jo enkä kehtaa uudestaan laittaa. lahjamme olivat halpoja. saan varmaan haukkuja tästä mutta juuri nyt ottaa päähän. omat lapseni pyysivät lahjaksi suurinpiirtein vain herkkuja ja jotain pientä. toisilla oli pitkät listat, lahjakorteista lähtien.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkä olen pikkumainen, ehkä yritän jostain nipistää ja ostaa jotain vähän extraa lahjoihin.

ap

Siis sisaresi antaa n. puoltoista viikkoa ennen joulua vasta listan ja olettaa, että siitä sitten ostellaan lahjoja, niinkö? No sanot sisarellesi, että voi voi, oisit vinkannut hieeeman aiemmin, kuten yleensä on tapana.

Mulla on lahjat olleet paketeissa jo monta päivää ja en todellakaan alkaisi niitä tässä vaiheessa muuttamaan. Jos jollekulle ei kelpaa mun omat valitsemat vaatimattomat lahjat, niin laittaa sitten eteenpäin tai vaikkapa roskiin, jos ottaa niin paljon päähän. En ole näkemässä. 

Vierailija
22/29 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille Dermoshopista lahjoja. Ei hyvää päiväää....

Siis mitä helvettiä? Siellä on lapsillekin kivoja juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille Dermoshopista lahjoja. Ei hyvää päiväää....

Kyllä sä voit itsellesikin hankkia niitä mansikantuoksuisia nallekylpyvaahtoja tai jotain vaaleanpunaisia pikkutytön glittersuihkugeelejä vai mitä milloinkin on jouluvalikoimassa.

Mieluummin minä (ja ilmeisen monet muut) hankkivat lasten tuotteita tuolta, koska hinta on edullinen ja käyttävät laadukkaita raaka-aineita. En halua ostaa omaan enkä lasten käyttöön tuotteita, missä käytetään yleisesti tunnettuja ihoa ärsyttäviä tai allergisoivia aineita.

Vierailija
24/29 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä antaisin sen lahjan minkä olen jo ostanut.

Ainahan näitä tulee, että ostaa jotakin ja sitten tuliskin jotakin parempaa/lapselta tuleekin joku toive tms. ei voi mitään. Ja olen työssäkäyvä ihminen, enkä osta kuin "kummi"pojalle vähän kalliimman lahjan, muille saa riittää n. 10e/naamari, tulee muuten vararikko.

Kuka haluaa naamarin joululahjaksi? Eikö ne ole enemmän vappuun ja halloweeniin liittyviä?

Vierailija
25/29 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Sisko ilmoitti tällä viikolla että ovat perheensä kanssa joulun Kanarialla, ei tarvitse ostaa lahjoja. Ainut vaan että ollaan jo ostettu. Mm. pelikonsoli niiden lapselle. Ei muuta kun sit vaan palauttamaan kauppaan. :(

Vierailija
26/29 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä yrität niin mahdottomasti miellyttää siskoasi, mutta siskosi ei tarvitse edes yrittää olla ystävällinen sinulle, saati sitten kiittää lahjoista?

Ei sinun silti tyhmä tarvitse olla, vaikka kiltti oletkin. Annat ne lahja mitä olet ostanut ja sillä selvä. SINUN ongelmasi ei ole se, jos eivät miellytä saajaa.

Toivoisin tämän olevan provo, mutta sinun kaltaisiasi kilttejä ja miellyttämisenhaluisia on niin paljon, että varmaan on totta monenkin kohdalla.

Vierailija
27/29 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ehkä olen pikkumainen, ehkä yritän jostain nipistää ja ostaa jotain vähän extraa lahjoihin.

ap

Siis sisaresi antaa n. puoltoista viikkoa ennen joulua vasta listan ja olettaa, että siitä sitten ostellaan lahjoja, niinkö? No sanot sisarellesi, että voi voi, oisit vinkannut hieeeman aiemmin, kuten yleensä on tapana.

Mulla on lahjat olleet paketeissa jo monta päivää ja en todellakaan alkaisi niitä tässä vaiheessa muuttamaan. Jos jollekulle ei kelpaa mun omat valitsemat vaatimattomat lahjat, niin laittaa sitten eteenpäin tai vaikkapa roskiin, jos ottaa niin paljon päähän. En ole näkemässä. 

Mulla oli suuri laatikollinen mistä lie huutokaupoista ja alennusmyynneistä hankittuja tavaroita nimenomaan lasten lahjoiksi silloin, kun niitä piti riittää koko suvulle ynnä kavereille. Oli varaa valita eikä kukaan kehdannut valittaa, ainakaan minulle. Vieläkin taitaa olla kaapin perällä jotain vaatteita, piirustusvehkeitä ja vaatteita.

Vierailija
28/29 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Pikkumainen? Ei vaan säälittävä sinä olet, jos yrität hyppiä siskosi pillin mukaan kun pelkäät, että ei se tykkää sinusta.

Vierailija
29/29 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vain voi käsittää tuota lahjojen vaihtelua. Joulu tulee ilman tuollaista turhanpäiväistä rahanmenoa ja hössötystäkin. Tärkeintä on hyvät välit ja lämmin tunnelma. Pikkulapsille joku lahja. Kaikille hyvät jouluruuat. Thats it.

Samaa mieltä. Ystäväni sai lapsen samaan aikaan minun kanssani. Hänellä oli tapana laittaa lahjatoive meille. Jouluna tätä lelua ja synttärinä tuota. Minun olisi pitänyt laittaa myös toive hänelle, mitä toivon lapselleni.

Kun vihdoin uskalsin sanoa, että eikö olisi helpompaa, kun sinä ostaisit sen leikkikeittiön itse, etkä toivoisi minulta ja minä sitten panisi sitä postiin, hän suuttui: Minä voin sitten ostaa itse oman lahjan lapselleni ja ystäväni pääsisi helpommalla, kun ei tarvitsisi viedä sitä postiin.

Eli nyt edelleen hän ilmoittaa, että osta lapselle määrätty legopaketti lahjaksi. Minä ostan ja paketoin sen ja lähetän. Minä ilmoitan, että osta tämä auto ja hän ostaa ja paketoi ja lähettää. Kuinka helppoa olisi, kun ostaisin itse sen auton ja hän sen legopaketin.

En ymmärrä tätä lahjojen vaihtamista ja toivomista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi