Voi suomalaista köyhää, kun ei joka päivä voi sähkösaunaa lämmittää...
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005006518.html
Kamoon Kaisu, mene duuniin. Ihan oikeesti näitä "köyhiä".
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaahan tuossa on se että hän ei varmasti tule yhtään se rikkaammaksi työlläkään, jos tulot on nyt 2000eur. Oletan jotenkin että jos on saatu 3 lasta aikaiseksi 27 ikävuoteen mennessä, ei niitä tutkintoja yliopistosta ole hankittu, ei myöskään iskä kun elareita ei juurikaan ilmeisesti tule.
"– Kai me ollaan köyhyysrajan alla. Onneksi lapsille on ilmainen kerho ja Facebook-ryhmän kautta saan lapsille ilmaisia leluja. Ruoka-apuakin olen hakenut."
No anteeksi ilkeyteni mutta ei yhteiskunnantukein pidä olla sitä luokkaa että pääsee paremmille tuloille kuin peräsuoli pitkällä raatavat.
Muuten juu mutta miksi kaikilla pitäisi olla tutkinnot nimenomaan _yliopistosta_ hankittuna?! :D Aina jaksaa naurattaa sama :D onko se nyt niin hienoa sitten? :D
Yliopistokoulutus on ylivertainen. Sitä paitsi Suomi tarvitsee kipeästi lisää naistutkimuksen tohtoreita.
Äh näiden juttujen tarkoitus on saada klikkauksia eli rahaa kustantajalle, sen takia näitä "köyhiä" nostetaan jatkuvasti tapetille. Asia tuntuu koskettavan niin rikkaita kuin köyhiä, työssäkäyviä ja työttömiä. Rikas päivittelee maksamiensa verojen käyttökohdetta ja köyhät vertailevat tulojansa juttujen haastateltavan tukiin. Juttu herättää tunteita (erityisesti negatiivisella sävyllä) ja pääseehän niissä taas arvostelemaan toisten elämää. Klikkausten määrä on takuulla suuri. Onnittelut lehtien toimituksiin.
Saunallisen asunnon vuokra ei välttämättä ole korkeampi kuin saunattoman. Muutenkin vuokra-asuntojen vuokrat ja taso vaihtelee hirveästi, joku maksaa vanhasta huonokuntoisesta asunnosta enemmän vuokraa kuin toinen uudesta hyvällä paikalla jne.
Kamalan kateellisia täällä ovat ihmiset köyhille! Kateellisia kommentteja teillä.
Minusta tukien pitäisi olla niin suuret, että jopa pieni säästäminen olisi mahdollista. Muuten menee elämästä aivan maku.
Ja sitten pitäisi olla valtion takaama työpaikka kaikille. Myös vajaakuntoisille heidän tasoaan vastaava työ.
Tukien pitäisi olla aikuiskohtaisia. Eli jokainen tekee lapsia vain, jos niihin on varaa. Ellei ole ja silti tekee, niin elävät sitten niukkuudessa.
Terveydenhoito ja koulutus on niille lapsille toki ilmaista.
Seurustelin kerran nuorena pojan kanssa, jonka äiti oli työtön yh ja lapsia oli 6. Isä ei maksanut elareita. Heillä oli tuilla maksettu valtava vuokra-asunto. Kaikilla lapsilla omat huoneet. Sitä ihmettelin.
Ajat ovat paremmat. Kun olin ekaluokalla 70-luvun alussa, luokkakaverillani oli 7 sisarusta ja asuivat pienen omakotitalon puolikkaassa. Siinä oli 2 huonetta ja keittiö. Käsittämätöntä. Oli molemmat vanhemmat siinä myös. Saivat sitten hekin aikojen parannuttua isomman kämpän.
Vierailija kirjoitti:
Saunallisen asunnon vuokra ei välttämättä ole korkeampi kuin saunattoman. Muutenkin vuokra-asuntojen vuokrat ja taso vaihtelee hirveästi, joku maksaa vanhasta huonokuntoisesta asunnosta enemmän vuokraa kuin toinen uudesta hyvällä paikalla jne.
Mä kanssa ihmettelen sitä, miksi
A) tuo sauna on nostettu jotenkin erityisesti tapetille, ihan kuin se olisi mikään luksusasia johon vain rikkaalla saa olla pääsy ja
B) oletetaan, että saunallinen asunto on automaattisesti joku kallis luksuskämppä.
Nimimerkillä aidosti köyhä opiskelija, jonka hervantalaisessa n. 500 e/kk-kaksiossa on sauna ja ollaan me kiittämättömät perkeleet sitä jopa käytettykin. Ei tiedetty, että saunaan saa mennä vain jos on hyvät kuukausitulot.
Miten typeriä te oikein olette? Menette juuri siihen halpaan, mikä näiden juttujen tarkoituskin on. Kateellinen suomalainen on aivopesijän unelma.
Häiritsi yh:n kommentti että ei asumistuki kata edes koko vuokraa?! Haloo yheiskunnan elätti. Muut maksavat raatamisellaan ja veroilla sinun asumiskulut ja itse et ole yhtään valmis ITSE maksamaan. Kuule me keskituloiset työntäraatajat ei saada senttiäkään asumis ym tukia. Säästöt on revittävä muusta: esim. Aleruokaa syömällä
Sauna kuuluu varustuksen yleensä nimenomaan kaupungin kämppiin. Lehtijutun henkilö asuu kaupungin vuokra-asunnossa. Ei taatusti säästäisi yhtään mitään, jos etsisi yksityiseltä saunattoman kämpän. Olisi todennäköisesti kalliimpi kuin se kaupungin kämppä.
Vierailija kirjoitti:
Voi herramunjee näitä ruikuttajia.
Olen saman ikäinen, ei ole varaa kuin yksiöön, ei todellakaan ole varaa tehdä lapsia, ei ole varaa saunalliseen kämppään. Siis mitä helvettiä?
On sulla varaa, sä et vaan ole tajunnut sitä. Raskaaksi vaan niin sinulla on tukiluukkujen kautta pääsy kaikkien Suomen työtätekevien taskuille. Joo ymmärrän, ei loisiminen kaikille sovi. Toisilla on omanarvontuntoa ja selkärankaa tienata omat rahansa itse.
Vierailija kirjoitti:
Kamalan kateellisia täällä ovat ihmiset köyhille! Kateellisia kommentteja teillä.
Mille ihmeen köyhille?
Ei v*ttu vois vähempää kiinnostaa nää ihmiset, jotka pyöräyttää tänne lapsia, vaikka ei olisi edes tutkintoja/töitä saati tietoakaan yhteisestä tulevaisuudesta. Turha itkeä että voivoi kun on hankala tilanne. Eikö noi helvetti osaa vai halua käyttää ehkäisyä? Vai eikö ole varaa?
Jutun pääuutinen on se, että asumistuki laskee jälleen sadoillatuhansilla suomalaisilla. Vasta runsas vuosi sitten tuli edellinen heikennys, joka naamioitiin silloinkin parannusten nimellä. Tosiasiassa tuki laski osalla selvästi ja nyt käy jälleen samoin. Samalla vuokra-asuminen on kallistunut muuallakin kuin pääkaupunkiseudulla selvästi, koska uudet vuokratalot ovat kalliita ja vanhoja asuntoja ei riitä kaikille. Vuokria pitäisi siis laskea. Miksi ei lasketa? Isot sijoittajat, kuten VVO ja Sato rahastavat törkeästi peruspalvelusta. Ratkaisu ei ole rangaista asujaa vaan kuntia ja sijoittajia. Mutta Kelan pääjohtaja on rautanatsi kepulainen, joten sipilöinti jatkuu.
Miks ihmiset lisääntyy niin kamalasti kun ei sitten ole varaa niitä elättää. Itse olen tehnyt tasan sen verran lapsia mitä itse pystyn kustantamaan. En laske mitään edes mieheni varaan. Jos minulle tai puolisolleni kävisi jotain, tai jos avioliittomme hajoaisi, niin lasteni elintaso ei siitä kärsisi. Järjenkäyttö pitäisi olla pakollista myös lisääntymisasiassa. Ihan saakelin törkeää että mm minä, työssä pitkää päivää raatava perheenäiti joudun mm tämän saunasta ruikuttavan ihmisen elämää kustantamaan. T. Veroprosentti 28