Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni asia, joka vaivaa. Vaivaako suotta?

Vierailija
14.12.2016 |

Olen menossa mieheni kanssa naimisiin helmikuussa. Mies on ollut suhteessa se aloitteellisempi osapuoli eli on kosinut ja osoittaa päivittäin rakkautta niin etten todellakaan voi valittaa.
Suhteemme tuntuu täydelliseltä ja luotan mieheeni 100%.
Emme ole toistemme existä puhuneet pahemmin, sillä kantani on aina ollut että exät on exiä. Mies itse on sanonut ettei ymmärrä exien kanssa kaveerausta.
Hänen exänsä jätti hänet vain puoli vuotta ennen kuin tapasimme. Mies itsekin sanoo että ero olisi tullut jokatapauksessa, eikä ole mitenkään haikaillut tämän exänsä perään (tietääkseni ainakaan..).
En tiedä miksi, mutta huomasin että tämä exä on mieheni fb-kavereissa. Tämä on ihan ok, onhan minunkin exiäni kavereina. Mutta, kun kävin stalkkailemassa tämän exän profiilia huomasin että mieheni on tykkäillyt hänen kuvistaan aktiivisesti ja tekee sitä edelleen. Sitten huomasin että mieheni seuraa tätä exäänsä myös instassa - exä liittynyt instaan vasta muutama kk sitten. Tämä exä ei seuraa miestäni. Ja exäni on tykkäillyt tämän exänsä kuvista sielläkin.
En tiedä miksi tämä vaivaa minua. Meidän elämämme mieheni kanssa on niin hyvää ja olen onnellinen. Kuitenkin tämä vaivaa minua ja mietin että jos vaisto sanoo että jokin on asiassa pielessä, siihen pitää uskoa. En siis epäile että mieheni pettäisi minua tms, mietin vaan onko tällaisesta vaivaantuminen mielestänne aivan idioottimaista? Jos puhun suoraan miehelle asiasta, nolaan itseni koska myönnän tyhmät stalkkailut.
Ja hei en ole edes epävarma teini vaan yli kolmekymppinen nainen.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä mies ei ole vielä irti exästään täysiä. Mutta tämä on vain mun mielipide, voi olla väärä.

Vierailija
2/34 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen menossa mieheni kanssa naimisiin helmikuussa. Mies on ollut suhteessa se aloitteellisempi osapuoli eli on kosinut ja osoittaa päivittäin rakkautta niin etten todellakaan voi valittaa.

Suhteemme tuntuu täydelliseltä ja luotan mieheeni 100%.

Emme ole toistemme existä puhuneet pahemmin, sillä kantani on aina ollut että exät on exiä. Mies itse on sanonut ettei ymmärrä exien kanssa kaveerausta.

Hänen exänsä jätti hänet vain puoli vuotta ennen kuin tapasimme. Mies itsekin sanoo että ero olisi tullut jokatapauksessa, eikä ole mitenkään haikaillut tämän exänsä perään (tietääkseni ainakaan..).

En tiedä miksi, mutta huomasin että tämä exä on mieheni fb-kavereissa. Tämä on ihan ok, onhan minunkin exiäni kavereina. Mutta, kun kävin stalkkailemassa tämän exän profiilia huomasin että mieheni on tykkäillyt hänen kuvistaan aktiivisesti ja tekee sitä edelleen. Sitten huomasin että mieheni seuraa tätä exäänsä myös instassa - exä liittynyt instaan vasta muutama kk sitten. Tämä exä ei seuraa miestäni. Ja exäni on tykkäillyt tämän exänsä kuvista sielläkin.

En tiedä miksi tämä vaivaa minua. Meidän elämämme mieheni kanssa on niin hyvää ja olen onnellinen. Kuitenkin tämä vaivaa minua ja mietin että jos vaisto sanoo että jokin on asiassa pielessä, siihen pitää uskoa. En siis epäile että mieheni pettäisi minua tms, mietin vaan onko tällaisesta vaivaantuminen mielestänne aivan idioottimaista? Jos puhun suoraan miehelle asiasta, nolaan itseni koska myönnän tyhmät stalkkailut.

Ja hei en ole edes epävarma teini vaan yli kolmekymppinen nainen.

"Sitten huomasin että mieheni seuraa tätä exäänsä myös instassa - exä liittynyt instaan vasta muutama kk sitten. Tämä exä ei seuraa miestäni. Ja exäni on tykkäillyt tämän exänsä kuvista sielläkin." tässä ajatusvirhe, lihavoitu sana piti olla tietenkin mieheni eikä exäni. Sori :(

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sitten huomasin että mieheni seuraa tätä exäänsä myös instassa - exä liittynyt instaan vasta muutama kk sitten. Tämä exä ei seuraa miestäni. Ja exäni on tykkäillyt tämän exänsä kuvista sielläkin." tässä ajatusvirhe, lihavoitu sana piti olla tietenkin mieheni eikä exäni. Sori :(

-ap

Ehkä tuo olikin freudilainen lipsahdus :o

Vierailija
4/34 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä toi minuakin vaivaisi todella paljon!

Vierailija
5/34 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä siis mietin että miten tämän ottaisi puheeksi? Kun jos tämä minua vaivaa, on tästä puhuttava - ajattelin nyt pari päivää asiaa miettiä että jääkö tämä pyörimään mieleen vai koitanko vaan sivuuttaa asian.

Mielestäni outoa tässä on se että miehen exä ei hänen kuvistaan tykkäile/ edes seuraa instassa, mutta mies tekee hänelle niin. Eli kyse ei voi olla mistään "seuraan takaisin"- jutusta, vaan miehen on pitänyt etsimällä etsiä tämä exä instasta. Vinkkejä siihen, otanko tämän esille miehen kanssa ja jos otan, niin MITEN?? Häihin on kuitenkin pari kk aikaa vielä. Olemme seurustelleet 2,5 vuottta josta asuneet yhdessä 2 vuotta eikä mikään miehessä ole koskaan antanut viitteitä epärehellisyyteen tai muuhunkaan.

-ap

Vierailija
6/34 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samasta aiheesta ikuisuusongelma. Miehen mielestä hänellä on oikeus tykkäillä eksiensä naamakuvista ym. jatkuvasti vaikka tietää että minusta se tuntuu pahalta. Toki on oikeus, mutta mietin miksi ne niin kiinnostaa edelleen. Kuitenkin on kuulemma sitoutunut meihin, arvostaa vain näitä eksiään ihmisinä ja oikeuttaa tykkäilyn sillä.

Jos sanon asiasta, suuttuu ja sanoo että kontrolloin. Ja välillä tahalleen haluaa kuulemma toimia niin. Minusta se ei tunnu kovin kunnioittavalta. Kohta ollaan siinä pisteessä etten jaksa enää koko suhdetta, vaikka tämä on ainoa riidanaihe.

Pari vuotta suhteessa, ikää kummallakin n. 30

Vierailija
7/34 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on samasta aiheesta ikuisuusongelma. Miehen mielestä hänellä on oikeus tykkäillä eksiensä naamakuvista ym. jatkuvasti vaikka tietää että minusta se tuntuu pahalta. Toki on oikeus, mutta mietin miksi ne niin kiinnostaa edelleen. Kuitenkin on kuulemma sitoutunut meihin, arvostaa vain näitä eksiään ihmisinä ja oikeuttaa tykkäilyn sillä.

Jos sanon asiasta, suuttuu ja sanoo että kontrolloin. Ja välillä tahalleen haluaa kuulemma toimia niin. Minusta se ei tunnu kovin kunnioittavalta. Kohta ollaan siinä pisteessä etten jaksa enää koko suhdetta, vaikka tämä on ainoa riidanaihe.

Pari vuotta suhteessa, ikää kummallakin n. 30

jeah, samaa mietin itse että miksi ne naamakuvat niin kiinnostaa. Ristiriitaa luo se että mies sanoo minun olevan ensimmäinen suhde jonka kanssa on kuvitellut koskaan edes etenevänsä näin pitkälle -naimisiin- ja jonka kanssa haluaa lapsia. Tuota exää, jota follailee instassa jne, kohteli kuuleman mukaan huonosti ja välinpitämättömästi aikanaan. Olivat yhdessä reilu pari vuotta.

Riidanaihetta en tästä halua. Haluaisin jotenkin vaan selvittää mistä tällainen johtuu. Luulen ettei mies edes tiedä että tiedän tuon hänen viimeisemmän exänsä nimen tai mitään.

-ap

Vierailija
8/34 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, vaikea sanoa juuta tai jaata. Jos se sinua hiritsee, on se puhumisen arvoinen asia todellakin ennen naimisiinmenoa. Vai voisiko tässä olla kyse nyt jostain sinun omista epävarmuuksista tai peloista, kuitenkin naimisiinmeno on iso juttu molemmille?

Vierailija
9/34 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin vaivaisi tuollainen. Kylläkait ex-muijakin on ihmeissään kun jättää miehen ja mies seurailee ja tykkäilee kuvista.

Vierailija
10/34 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin mietin että pahoitanko mieleni tommosesta toiminnasta turhaan. :( Mielipiteitä/neuvoja kanssasisaret?

Vierailija
11/34 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin mietin että pahoitanko mieleni tommosesta toiminnasta turhaan. :( Mielipiteitä/neuvoja kanssasisaret?

Et pahoita turhaan. Puolisosi on teoillaan osoittanut kuinka välinpitämätön on sinua kohtaan.

Vierailija
12/34 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et pahoita turhaan. Puolisosi on teoillaan osoittanut kuinka välinpitämätön on sinua kohtaan.

ap täällä taas. Kiitos kaikille vastauksista. Tähän on kommentoitava, että miehenihän ei ole osoittanut välinpitämättömyyttä minua kohtaan, koska emme ole mitenkään puhuneet koskaan tästä aiheesta. Mietin edelleen miten ottaa tämän puheeksi, vai ottaakko lainkaan. Eilen illalla kun makailimme miehen kanssa sängyssä ennen nukkumaan menoa, hän huokaisi vaan että "Kyllä sinä olet xxx mun elämäni nainen" ja lisäsi perään kuinka paljon rakastaa minua. En siis epäile etteikö tarkoittaisi tätä, osoittaa kaikilla toimillaan rakkauttaan. Mietin että voisiko tämä olla ylireagointia minulta, olen kerrankin onnellisessa suhteessa ja täysin varma että haluan olla tämän miehen kanssa loppuelämäni, ja alan nyt skitsoilla ja etsiä väkisin syitä ettei tämä voi toimia. Tapanani on ajoittain toimia järjettömästi kun kyse on ihmissuhteista, en oikein osaa luottaa ihmisiin (ensimmäin mieheni pahoinpiteli ja petti minua vuosia, olin nuori ja tyhmä ja kärvistelin suhteessa pitkään).

-ap

Vierailija
13/34 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä oudolta. Jos mies jättäisi minut, en kyllä alentuisi tykkäilemään hänen kuvistaan ja seurailemaan instassa ym. Jotain arvokkuutta sentään pitää olla!!

Vaikea tilanne.

Etkö vain voisi ottaa tätä puheeksi?

Vierailija
14/34 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan ei tee sitä salassa vai mitä? Mulle ainakin näkyy fb virrassa kaikki mistä ihmiset painaneet tykkää nappia. Virta aina täynnä vieraidrn ihmisten kuvia.

Vierailija
15/34 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan ei tee sitä salassa vai mitä? Mulle ainakin näkyy fb virrassa kaikki mistä ihmiset painaneet tykkää nappia. Virta aina täynnä vieraidrn ihmisten kuvia.

Joo, ei tee salassa. Eikä se fb-kuvista tykkäily niinkään ärsytä vaan toi, että pitää seurata instassa, ja se seuraaminen on aloitettu muutama kk sitten kun tämä exä on sinne liittynyt. Mies on melko käsi tuon instan kanssa että mietin niinkin yksinkertaista vaihtoehtoa että jospa Instagram on ehdottanut miehelle seurattavaksi tuota exää, koska ovat fb-kavereita, (mulle ainakin tulee instassa ilmoituksia kun joku fb-kaveri liittyy instagramiin) ja mies on vaan automaattisesti alkanut seuraamaan. En tiedä. :(

-AP

Vierailija
16/34 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkäilen exieni kommenteista ja kuvista facebookissa, mutta olen ollut aviomieheni kanssa jo 16v eli enpä usko, että hän kokee sitä minkäänlaisena uhkana! Exät ovat vain kavereitani nykyään, enkä edes seurustellut heidän kanssaan kovin vakavasti, aviomies oli oikeastaan ensimmäinen vakava suhteeni. Pitkäänkö miehesi oli eksänsä kanssa? Tietysti aina tuo vähän mietityttää, että exä jätti miehesi eikä toisinpäin, eli mies olisi saattanut hyvinkin haluta jatkaa suhdetta hänen kanssaan. Ota asia puheeksi jos se kerran vaivaa.

Vierailija
17/34 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tykkäilen exieni kommenteista ja kuvista facebookissa, mutta olen ollut aviomieheni kanssa jo 16v eli enpä usko, että hän kokee sitä minkäänlaisena uhkana! Exät ovat vain kavereitani nykyään, enkä edes seurustellut heidän kanssaan kovin vakavasti, aviomies oli oikeastaan ensimmäinen vakava suhteeni. Pitkäänkö miehesi oli eksänsä kanssa? Tietysti aina tuo vähän mietityttää, että exä jätti miehesi eikä toisinpäin, eli mies olisi saattanut hyvinkin haluta jatkaa suhdetta hänen kanssaan. Ota asia puheeksi jos se kerran vaivaa.

Mies on puhunut hyvin vähäsanaisesti tästä suhteesta. Kertoi seurustelumme aluksi että olivat yhdessä reilu 2 v, asuivat yhdessä ja nainen oli kovin sairas (on sitä edelleen, kärsii vakavasta fyysisestä sairaudesta siis). Meillä oli ihan erilainen arvomaailma, ja mies kertoi kohdelleensa naista huonosti (0li ilkeä jne) ja samaa olen kuullut yhteisiltä kavereiltamme ettei mies ole ollut tuota naista kohtaan kovin ystävällinen. Ero oli tullut kun naisella oli vaan tullut mitta täyteen mieheni kanssa, mies ei ollut pitänyt kiinni sovituista asioista jne. Minun kanssani mies on täysin erilainen, ei ole koskaan tuottanut pettymystä tai pettynyt lupauksiaan, ottaa minut huomioon kaikessa eikä ole koskaan edes korottanut ääntään minulle. Ajattelin alkuun että jos kerran mies tahtoo kanssani naimisiin niin eiköhän se kerro siitä että mies haluaa olla just minun kanssani, mutta jokin takaraivossa jäytää tässä exä hommassa. En vaan tiedä mieten miehellä täräyttäisi tämän asian päin naamaa ilman että tekisin itsestäini vainoharhaisen sekopääakan. Olen korostanut aina miehelle etten ole mustasukkainen (tiettyyn pisteeseen en ole) mutta tämä exä asia jostain syystä kalvaa. Miehellä on töissä todella kaunis ja kiva parikymppinen assarityttö. Mies vitsaili kerran että eikö mua huoleta yhtään että tuo tyttö alkaa pokailla häntä (mieheni on siis firman tj) ja minä sanoin rehellisesti että siinähän pokailisi, minä en sille mitään voi ja jos mies minut tahtoisi parikymppiseen tyttöön vaihtaa niin sitten hän ei ole oikea mulle. Mies nauroi ettei todellakaan vaihtaisi ikinä ja yksi syy miksi rakastaa minua taas enemmän on itsevarma ja järkevä suhtautumiseni asiaan.

-ap

Vierailija
18/34 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on puhunut hyvin vähäsanaisesti tästä suhteesta. Kertoi seurustelumme aluksi että olivat yhdessä reilu 2 v, asuivat yhdessä ja nainen oli kovin sairas (on sitä edelleen, kärsii vakavasta fyysisestä sairaudesta siis). Meillä oli ihan erilainen arvomaailma, ja mies kertoi kohdelleensa naista huonosti (0li ilkeä jne) ja samaa olen kuullut yhteisiltä kavereiltamme ettei mies ole ollut tuota naista kohtaan kovin ystävällinen. Ero oli tullut kun naisella oli vaan tullut mitta täyteen mieheni kanssa, mies ei ollut pitänyt kiinni sovituista asioista jne. Minun kanssani mies on täysin erilainen, ei ole koskaan tuottanut pettymystä tai pettynyt lupauksiaan, ottaa minut huomioon kaikessa eikä ole koskaan edes korottanut ääntään minulle. Ajattelin alkuun että jos kerran mies tahtoo kanssani naimisiin niin eiköhän se kerro siitä että mies haluaa olla just minun kanssani, mutta jokin takaraivossa jäytää tässä exä hommassa. En vaan tiedä mieten miehellä täräyttäisi tämän asian päin naamaa ilman että tekisin itsestäini vainoharhaisen sekopääakan. Olen korostanut aina miehelle etten ole mustasukkainen (tiettyyn pisteeseen en ole) mutta tämä exä asia jostain syystä kalvaa. Miehellä on töissä todella kaunis ja kiva parikymppinen assarityttö. Mies vitsaili kerran että eikö mua huoleta yhtään että tuo tyttö alkaa pokailla häntä (mieheni on siis firman tj) ja minä sanoin rehellisesti että siinähän pokailisi, minä en sille mitään voi ja jos mies minut tahtoisi parikymppiseen tyttöön vaihtaa niin sitten hän ei ole oikea mulle. Mies nauroi ettei todellakaan vaihtaisi ikinä ja yksi syy miksi rakastaa minua taas enemmän on itsevarma ja järkevä suhtautumiseni asiaan.

-ap

niin, jatkan vielä että miten itsevarmaa ja järkevää on kaivella miehen exää instasta ja katella kuka sen kuvia on tykkäillyt... :D

-ap

Vierailija
19/34 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ap sinun miehestä tulee jotenkin kummallinen kuva. Voi johtua siitä, että kerrot täällä vain osan hänen puolistaan, mutta voi olla johtumatta siitä. Minulle tulee jotenkin outo olo tuosta että mies vitsailee että oletko mustasukkainen assarista ja kun sanot ettet ole niin hän ilmoittaa rakastavansa sinua enemmän siksi. 

Minua ainakin hämmentäisi tuollaiset puheet ylipäätään, mistä miehelle tulee mieleen edes kysellä sinulta hänen assarista. On normaalia, että työpaikoilla on naisia ja miehiä joista osa on hyvännäköisiä, eikä yleensä ihmiset sitä mitenkään puheissaan korosta tai vihjaile pokailemisista.

Miehen eksä siis jätti miehen, koska mies kohteli häntä ilkeästi. Voi olla, että mies on siitä ottanut opikseen, koska pelkää jätetyksi tulemista ja kohtelee sinua sitten jotenkin epäluontevan ja korostetun hyvin, mutta silloin tällöin rivien välistä tulee kuitenkin niitä ilkeitä vihjauksia (mihin koira karvoistaan pääsisi). Tuo vihjailu assarista ei nimittäin ole mitään sinun kohtelemistä hyvin.

Vierailija
20/34 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ap sinun miehestä tulee jotenkin kummallinen kuva. Voi johtua siitä, että kerrot täällä vain osan hänen puolistaan, mutta voi olla johtumatta siitä. Minulle tulee jotenkin outo olo tuosta että mies vitsailee että oletko mustasukkainen assarista ja kun sanot ettet ole niin hän ilmoittaa rakastavansa sinua enemmän siksi. 

Minua ainakin hämmentäisi tuollaiset puheet ylipäätään, mistä miehelle tulee mieleen edes kysellä sinulta hänen assarista. On normaalia, että työpaikoilla on naisia ja miehiä joista osa on hyvännäköisiä, eikä yleensä ihmiset sitä mitenkään puheissaan korosta tai vihjaile pokailemisista.

Miehen eksä siis jätti miehen, koska mies kohteli häntä ilkeästi. Voi olla, että mies on siitä ottanut opikseen, koska pelkää jätetyksi tulemista ja kohtelee sinua sitten jotenkin epäluontevan ja korostetun hyvin, mutta silloin tällöin rivien välistä tulee kuitenkin niitä ilkeitä vihjauksia (mihin koira karvoistaan pääsisi). Tuo vihjailu assarista ei nimittäin ole mitään sinun kohtelemistä hyvin.

Niin se koko juttu lähti enemmänkin siitä liikkeelle että kun tuota assaria palkattiin, minä heitin läpällä että sitten mitään hyvännäköistä parikymppistä ei valita, ja sitten kun valinnassa päädyttiin tuohon juurikin vitsailemaani parikymppiseen tyttöön -jonka rekryssä olin siis itse mukana konsultoimassa ja joka oli minun suosikki vaihtoehtoni- niin siihen mies heitti tuon mustasukkaisuus jutun.

En tiedä, kai me ollaan outoja ja olen jotenkin vaan sokea miehen kummalliselle käytökselle. Laitoin tänään tästä asiasta viestiä parhaalle ystävälleni joka tunee mieheni todella hyvin myös, koska uskon häneltä tulevan suora mielipide asiaan. En ole siis tätä ennen puhunut tästä asiasta kenellekään, paitsi täällä palstalla.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme