Kaverini kehuu lastani ja haukkuu siinä sivussa minua, miksi?
En oikein tiedä mitä tästä pitäisi ajatella tai suhtautua, mutta mulla on kaveri , joka ihastelee aina lapseni ominaisuuksia, esim. superpaksuja hiuksia , tai ripsiä jne mikä on ihan ok, mutta jostain syystä samalla kun ihastelee ääneen niitä hänellä on tapana aina mollata mua, tyyliin ei ole ainakaan äitiinsä tullut. Ja että sinullapa ei ole yhtään paksuja hiuksia. ja kylläpäs lapsesi on kauniimpi kuin sinä.
Ennen kuin sain lapsen kaverini ei koskaan kommentoinut mun ulkonäköä mitenkään. Mutta minun raskauden/lapsen saamisen jälkeen hän on sanonut useaan otteeseen kun nähdään että onpa sulle jäänyt iso maha ja esim. viimeksi lapsen synttäreillä hänen piti kovaan ääneen pöydässä ihastella lapseni pitkiä hiuksia ja samaan vetoon sanoa kaikille juhlapöydässsä, että ei ole kyllä äitiinsä tullut. Mistä lienee hiukset perinyt. Äidillä on kyllä aina ollut niiin ohuet hiukset.
Tämä oli vähän kummallista ja kukaan ei oikein siihen sanonut mitään, lähinnä se herätti muissa ihmetystä. Mulla on aina ollut pitkät hiukset ja ne on ihan normaalit, lapsellani on superpaksut hiukset mutta en ymmärrä miksi siinä pitää aina mun tukkaa samalla mollata jos kehuu toista. En sitten itse tähän oikein osannut sanoa mitään ja yritin vaihtaa puheenaihetta.
Synttäreiden jälkeen juuri nähtiin ja taas ekana sanoi että mistä tuo tyttösi on noin paksut hiukset saanut kun itelläsi on niin olemattomat ja ohuet. Olin ihan että häh! Kaverini ei todellakaan ole itse mikään hoikka ja superkaunis paksuhiuksinen, enkä ole koskaan hänelle hänen olemuksestaan mitään negatiivista maininnut.
Tiedän että hänellä on miehensä kanssa lapsitoiveita koska on itse näin sanonut, mutta koskaan en ole siitä udellut kun tiedän että ei ole onnistunut lapsien saaminen vielä. Ovat jo useamman vuoden yrittäneet.
Kaverini tuo aina lapselleni tuliaisia kun nähdään ja tykkää hänen kanssaan leikkiä, mutta mua on alkanut harmittamaan kun joka kerta kun nähdään niin hän pahoittaa mun mielen noilla jutuillaan. Viimeksi sanoin hänelle, että miksi puhut hiuksistani nykyisin aina, että onhan mulla aina pitkät ollut ja mielestäni ihan normaalit, niin sanoi että joo pitkät on mutta todella ohuet ja mitään sanomattomat. Tätäkin jäin hölmistyneenä miettimään, koska en jaksanut alkaa riitelemään.
Mä en tiedä pahoitanko mä nyt mieleni liian helposti, mutta mun mielestä kaverini käytös ei ole ok. En oikein tiedä miten tästä hänelle sanoisin ja loppuuko se sittenkään. Onko hän vain kateellinen kuin ei ole omia lapsia ja ilmaisee sen sitten noin piikittelynä. Joka tapauksessa lapsen kuullenkin kun kehuu häntä ja haukkuu hänen äitiä samalla ei myöskään ole minusta ok. Lapseni 5v sanoikin viimeksi että miksi se xx sanoo sulle aina noin.
Onko kellään tällaisesta kokemusta?
Kommentit (5)
Onko kaverillasi itsellään lasta? Kaverisi kuulostaa kateelliselta sinulle sekä ulkonäöstäsi että lapsesi ulkonäöstä. Hänellä on paha olla itsesi kanssa, älä välitä.
Muutenkin lasten ulkonäköjen kommentointi verraten vanhempiin on hölmöä, ellei sitten kommentoi tyyliin "Voi sinulla on isäsi silmät ja äitisi hiukset". Anoppi aina ihmettelee suureen ääneen, miten tytöllä voi olla niin paksut hiukset kun ei isällään ollut vauvana hiuksia lainkaan, ja minulla siis on todella paksut hiukset, ollut jo vauvana ja anoppi tämän tietää.
Jotkut vaan käyttää niinkin hölmöä asiaa kuin lapsen ulkonäkö osoittaakseen mieltä tämän vanhemmalle. Ei tuo ihminen ole kaverisi. Onko teidän pakko olla tekemisissä?
Hän on lapsuudenkaveri , tuntee perheeni ja siksi aina yleensä mukana perhetilaisuuksissa kuten synttäreillä jne. Hän on aika suorapuheinen aina mutta ei hän ennen lapsi minun ulkonäköäni tai muutenkaan asioitani mollannut. Horoskoopiltaan kaksonen.
Kaverillani ei ole lasta ja tiedän että he haluaisivat lapsia kun itse on niin sanonut, mutta ovat useamman vuoden yrittäneet. En tiedä siitäkö sitten johtuu.
Lapsiasioita en ole heiltä udellut, mutta on sanonut minulle että minä kyllä en noin isoa ikäeroa lapsilleni halua, kun meillä siis vasta 1 lapsi. Ja että hän kyllä on päättänyt että pieni ikäero max2v tulee kun hän saa lapsia ja heillä ei siis vielä yhtäkään.
Olen nyt sen verran ottanut etäisyyttä että en ole itse hänelle soittanut viime kerran jälkeen, mutta ilmeisesti tässä joulun alla/jälkeen pitäisi taas nähdä kun aina lahjoja vaihdeltu. Mun mielestä on ihan ok kanssa kehua lapsen ulkonäköä mutta tosiaan ei siihen vanhempia pidä ottaa mukaan jos ei ole hyvää sanottavaa.
moneym kirjoitti:
Hän on lapsuudenkaveri , tuntee perheeni ja siksi aina yleensä mukana perhetilaisuuksissa kuten synttäreillä jne. Hän on aika suorapuheinen aina mutta ei hän ennen lapsi minun ulkonäköäni tai muutenkaan asioitani mollannut. Horoskoopiltaan kaksonen.
Unohda kutsua se seuraavalla kerralla. Vieraan ei kuulu loukata emäntää.
Mä yleensä annan tuollaisten ystävyyksien hiipua pikkuhiljaa.
On outo kaveri. Pidä etäisyyttä välillä ja tapaa harvemmin. Jos hän saa sinut vain pahalle mielelle, miksi tapaisit häntä. Onko hän pitkäaikainen ystävä. Todennäköisesti, koska istui juhlapöydässäsikin.
Seuraavala kerralla kun hän sanoo sinulle noin, sano sinäkin että onpa sinullakin sitten onnettomat hiukset ja
kysäise, että mitä ominaisuutta haukutaan toisissamme seuraavaksi? Jos on älliä niin lopettaa. Jos pitää sinua kovin läheisenä niin ei ehkä ole tajunnut että loukkaa. Jotkut eivät tajua tai välitä. Onko hän vesimies?