Mitä sanoisit nuorelle itsellesi?
Oma neuvo: Älä välitä muiden mielipiteistä, tee mitä sydän sanoo.
Kommentit (24)
Älä ota sitä kaikkein komeinta poikaa, vaan se joka välittää susta eniten oikeasti!
Nice guys finish last. Ihan aikuisten oikeesti.
Pane enemmän, useampia. Älä luota ihmisiin.
Ei tippa tapa ja ämpäriin ei huku.
Se joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa.
Lue läksyt. Lue kokeisiin. Et pääse ylioipistoon laiskottelulla. Mukavahan se on, että on harrastuksia, mutta nyt on aika vähän vähentää.
Oon vihainen lukioikäiselle laiskalle minälle. Enkä koskaan ehtinyt korottaa, kun pääsin muihin kouluihin ja tein töitä aika ahkerasti. Sitten tuli mies ja perhe jne. Tämän nuoruuden minä itse menetin, en bilettänyt, vaan harrastin liikaa.
Se, että aikuinen mies käyttää sinua omien sairaiden mieltymystensä toteuttamiseen ei ole sinun vikasi. Sinun ei pidä hävetä eikä salailla. Et ole tehnyt mitään väärää. Kerro vanhemmillesi, saat kyllä apua ja lohtua. Kaikki päättyy hyvin.
Sanoisin, että sinussa on potentiaalia paljon enempään kuin uskotkaan. Älä ikinä vähättele itseäsi!
Se ken toiselle kuoppaa kaivaa, se itse siihen lankeaa.
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Hanki työllistävä koulutus, hae aktiivisesti töitä, mene ja muuta minne itse haluat, matkusta, älä kituuta.
Älä kuuntele sukulaisten mielipiteitä, vaan omia. Hanki ammatti mistä unelmoit. Kavereita tulee ja menee, mutta tosiystävät ovat aina läsnä. Luovu turvallisuuden tunteesta. Nauti elämästä, seurustella ehtii myöhemminkin.
Lopeta alkoholin käyttö, keskity itseesi ja elämänviisauden ja henkisten ominaisuuksien kehittämiseen, uhraa aikaa terapialle.
Vierailija kirjoitti:
Se joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa.
Käskisin kurkottaa just sinne kuuseen. Valitsin katajan.
Ei sitä piparia saa sen useammin, vaikka on sormus nimettömässä.
En tiedä mitä voisin sanoa. Tahtoisin valvoa sen pienen ihmisen rinnalla, antaa hänelle sen rakkauden, tuen ja kuuntelevan korvan jota ei koskaan saanut.
Mitään rohkaisevaa sanottavaa en löydä. Se lapsuus määritteli sen perustan jolle elämäni rakensin. Ja se ei ollut hyvä perusta.