Joulukeräys, johon voi lahjoittaa käytettyjä tavaroita, vaatteita ym?
Ollaan kahden lapsen (tyttö ja poika) perhe, ja meillä on paljon hyväkuntoista tavaraa, jota emme tarvitse enää. Esimerkiksi:
- PS3 ja paljon pelejä
- Nintendo Game Cube ja paljon pelejä
- poikien kiekkoluistimet kokoa 38
- tyttöjen Disney-aiheinen polkupyörä korkeilla sarvilla ja pitkällä satulalla (harvinainen, ostettu jenkeistä)
- iphone4
- lasten päällysvaatteita, farkkuja, chinoja, kenkiä ym. Vähän käytettyjä ja kokoja 120 -165.
- valaistu karttapallo
- lasten- ja nuortenkirjoja
Näistä moni köyhä perhe tulisi onnelliseksi, kun vain tiedettäisiin kenelle nämä viedä edelleen toimutettaviksi
Kommentit (12)
Siis eikö tosiaan kukaan tiedä? Voisko nämä viedä johonkin leipäjonoon tms missä köyhät käy?
No esim. HOPE ry tai paikallinen diakoniatyö. Mihinkään erilliseen joulukeräykseen ei useinkaan voi viedä muuta kuin käyttämätöntä, mutta varmasti kelpaavat muuten.
Onko suomessa niin köyhiä että ottavat käytettyä vastaan? Meilläkin olis vaikka mitä, uusia vaatteita, kenkiä, leluja, reppuja. Ei siis ihan uusia mut käyttämättömiä.
No..mun naisystävällä ei ole puhelinta, ja ps3 sille varmaan myös kelpaisi, ei pelien pelaamiseen vaan kun sillä voi kattoa elokuvan muistitikulta! Siis kun mun tarvii raahata se kone johtoineen päivineen sinne ja hän lainaa mun kännykkää kun ei halua ostaa omaa eikä huoli mun vanhoja älypuhelimia, ihan periaattesta...ihme muija.
-IISAK SONNI
Nyt on maha täynnä
Noi kuulostaa tosi hyviltä ja laatuisilta tavaroilta, joille varmasti löytyy käyttäjiä.
Mutta esim. tuo pyörä: Se olisi unelmalahja oikean kokoiselle ja ikäiselle tytölle, mutta suuri pettymys jos sen saisikin joku isompi. Ehdottaisin seuraavaa: Katso joku ns. hyväntekeväisyyskirpputori, esim. hakusanoilla Manna-Kirppis, ViaDia kirppis tms. joka järjestää leipäjakelua/ruoanjakelua.
Kun viet tavarasi tuollaiselle, todennäköisesti joku pienituloinen löytää sieltä lapselleen mieluisan joululahjan. Ja mikäli sen ostaisi joku ns. parempituloinen, niin raha menisi kuitenkin tuohon ruokajakelun rahoitukseen, mahdollisesti köyhien perheiden joulun tukemiseenkin.
Ei köyhille sun vanhat kamat kelpaa. Uutta pitää olla, ja merkkikamaa tietenkin. Laita lumppusi roskiin, säästyt monelta vaivalta.
Vierailija kirjoitti:
Onko suomessa niin köyhiä että ottavat käytettyä vastaan? Meilläkin olis vaikka mitä, uusia vaatteita, kenkiä, leluja, reppuja. Ei siis ihan uusia mut käyttämättömiä.
Ei ole ei.
nro 6 jatkaa vielä: Etenkin siisteistä ja hyväkuntoisista, yli 10-v. poikien vaatteista noilla kirppareilla on jopa pulaa. Vauvanvaatteista taas on hetkittäin jopa ylitarjontaa.
No, minusta on ikkävää, jos köyhille työnnetään käytettyä tavaraa lahjaksi. Juuri tämän vuoksi ei keräyksiin haluta käytettyä, että köyhätkin saisivat uutta tavaraa lahjaksi.
Olis aika kurja 13-vuotiaan tytön kertoa koulussa, että joo "joulupukki" toi mulle täänä jouluna lahjaksi käytetyt luistimet ja käytetyn repun. Jee.
Kysäise ottaako paikallinen turvakoti.
Ups!