Lääkäri ei kirjoita Ketorin-reseptiä - mitä teen?
Pyysin lääkäriltä reseptiä ketoprofeenitabletteihin. Hän oli todennut, ettei näe tarvetta ko lääkkeelle. Minä taas söisin paljon mieluummin sitä kuin samaa lääkettä pitkävaikutteisena. Pitkävaikutteisen reseptin uusivat kyllä mukisematta. Aiemmin on uusittu lyhytvaikutteinenkin kyselemättä, mutta sitä ei enää valmisteta ja toiseen lääkemuotoon tarvitsisin uuden reseptin.
Kommentit (7)
Ettet nyt sekoittaisi Ketipinoriin?
Kipuihin. Kroonisen sairauden aiheuttamia kipuja on hoidettu jo vuosia säännöllisellä lääkityksellä ja sen lisäksi tarvittaessa otettavalla kipulääkityksellä. Tarvittavaessa otettavaksi tuota lääkettä tarvitsisin. Olisi reseptillä minulle paljon halvempaa.
ap
Mulla vähän sama tilanne, neuropolilta saadun lääkkeen kanssa. Hoitosuhde sinne päättynyt, kun löydettiin sopiva lääkitys, eikä muuta voida tehdä. Tk:sta uusitaan alle puolet määrästä ja laitetaan kummallisella annostuksella menemään. Tätä lääkettä ei edes käytetä niin, vaan nimenomaan annostuksella, joka auttaa.
En myöskään tiedä, mitä teen. En jaksaisi aloittaa lääkärirumbaa ja lähetteiden kerjäämistä alusta, rahaa palaa käyntimaksuihinkin hirveästi joka polilla, käyn siis muuallakin, kun useita pitkäaikaissairauksia. Hirveä stressi.
Saako eutanasiaa stressin perusteella?
5 Kurja tilanne. Tuttua minullekin.
Minulla on yksi vahva kipulääke, joka määrättiin kipupoliklinikan suosituksesta kuntoutuspolilta. Se pitäisi uusia tk:ssa, koska minulla ei ole enää hoitosuhdetta kipu- eikä kuntoutuspoliin. Olen sen reseptin joutunut uusimaan kahdesti tk:ssa ja molemmilla kerroilla sain pitkään keskustella lääkärin kanssa reseptin uusimisesta - ja molemmilla kerroilla lääkkeen annostusta pudotettiin. Aluperin reseptissä oli 1-2 tablettia 2 vuorokaudessa, nykyään saan ottaa yhden tabletin vuorokaudessa. Kuntoutuspolin lääkäri sanoi reseptiä kirjoittaessaan, että jos tekee yhdestäkin päivystysreissusta turhan, se perustelee paikkaansa. Nyt tk-lääkärit vetoavat siihen, että minulla ei ole päivystyskäyntejä kipujen kanssa, joten en oikeasti voi olla kipeä. No ei ole, kun on kotona tropit, joilla hoituu 9/10 kipukohtauksesta.
Ja kyse ei ole Ketorinista. Olen tästä asiasta yrittänyt soittaa jo kahdesti tk:hon. Tänään jätin soittopyynnön vastaajaan 8:10 ja sain jälleen iltapäivällä tekstiviestin "valitettavasti emme ehtineet palvella teitä, ottakaa uudelleen yhteyttä". Eli huomenna on edessä taas koko päivä puhelimen kyttäämistä. Ärsyttää! (On sielä vaihtoehto, että asia on kiireinen, mutta kun tämä asia ei ole, niin menee johonkin ö-jonoon)
ap
Vierailija kirjoitti:
Kipuihin. Kroonisen sairauden aiheuttamia kipuja on hoidettu jo vuosia säännöllisellä lääkityksellä ja sen lisäksi tarvittaessa otettavalla kipulääkityksellä. Tarvittavaessa otettavaksi tuota lääkettä tarvitsisin. Olisi reseptillä minulle paljon halvempaa.
ap
Meille muille taas kalliimpaa. Jospa vaan maksaisit itse.
Osta ilman reseptiä.