Kouluttautui lähihoitajaksi pääasiassa että pääsisi tutustumaan mieslääkäreihin :(
Tänään selvisi että meillä on töissä lähihoitaja joka koluttautui alalle koska haluaa sen kautta tutustua ja pariutua mieslääkärin kanssa. Kyse on siis ihan aikuisesta, 24-vuotiaasta naisesta. Onko tämä pohjanoteeraus vai onko tietoa pahemmista tapauksista?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä riittää, sitten koetaan asialliseksi käyttää työaikaa ja työpaikkaa deittien etsimiseen. Mun mies on lääkäri tai siis kirurgi ("älä sano mua lääkäriksi!" Huoh) ja ei mene monesti viikkoakaan ettei joku hoitsu laita facessa kaveripyyntöä ja kutsua "kahville". Lisäksi sokkotreffipyyntöjä tulee töissä, pari päivää sitten oli johonkin papereihin ilmestynyt kirjoitus "jos treffit kiinnostaa niin soita 050-xxxxxxx ;)". Eikä kaikki lopeta vaikka mies kertoo että ollaan naimisissa. Musta työpaikka ei todellakaan ole paikk tuollaiselle, laittaisi sitte vaikka tinderin pystyy ja sinne tieto että etsii lääkäriä.
Tämä nyt on niin puutaheinää kuin olla voi. Edes Lastenklinikalla, jossa 95% hoitajista on nuoria ja nättejä, en ole koskaan törmännyt tapaukseen, jossa hoitajien tai lääkärien välillä edes yksipuolisesti olisi yhtään mitään. Kyllä hoitajista valtaosalla on ihan oma puoliso ja kiinnostus siellä kotielämässä, niin uskomattomalta kuin se täällä teistä tuntuukin. Ei voisi heitä vähempää lääkärit kiinnostaa pariutumismielessä.
Ja tällä perusteella väität ettei tuollaista tapahdu koskaan missäänpäin Suomea?
Tulkaapa oikeesti hoitsut rehellisesti kertomaan mitä kaikkea teette... Kyllä kaikki tietää et tällaista tapahtuu.
T. Yks lääkärin vaimo, useamman lääkärin sukulainen ja ystävä ja myös useiden lääkäri-hoitaja parin tunteva. (Miten luulet näiden suhteiden saaneen alkunsa ;) )
Sinä et kyllä kovin älykkäältä tai kouluttautuneelta flirttimerkkeinesi vaikuta. Kyllä, olen työskennellyt useammassa helsinkiläisessä sairaalassa ja en ole koskaan nähnyt minkäänlaista flirttiä hoitajan puolesta lääkärille, tai toisinpäin. En, vaikka olen nuori ja kaunis hoitajan tutkinnon omaava itse. Tuntemistani hoitajista 8/10 on parisuhteessa, heillä on hyvin keskiluokkainen elämä asuntolainoineen ja autoineen, sekä rakastava puoliso. Loput ovat ehkä eronneita ja melkein kaikilla on lapsia. Aviopuolisot ovat mitä vain toimitusjohtajista, insinööreistä rakennusalaan.
Sairaanhoitaja on melko hyvä koulutus, ei sinne hakeudu/oteta mitään täysin tyhjäpäitä. En voisi ikinä edes kuvitella, että kukaan hoitajan tutkinnon omaava alentuisi sairaalassa flirttailemaan julkisesti lääkärille. Emme ole mitään ilotyttöjä, vaan alamme ammattilaisia.
Eli sä voit mitätöidä meidän muiden tosielämän kokemukset (ihan itse olen kuule nähnyt nämä treffiviestit ei ole kuulopuheita) sillä perusteella ettet ole nähnyt moista? Mieheni ei ole koskaan ollut Helsingissä sairaalassa töissä mutta täällä kehä III ulkopuolella on ainakin aivan normimeininkiä että hoitajat iskevät lääkäreitä. Ei rajoitu sairaalaan, ihan tk:ssa tapahtuu myös. Meidän sukulais- ja kaveripiiriin kuuluu lisäksi 5 (!) pariskuntaa jossa mies on lääkäri ja nainen on terveydenhoitaja/kätilö/sh. Voin kertoa että ihan töissä ovat tavanneet.
Ja anteeksi nyt vain mutta sairaanhoitajissa ei ole tyhjäpäitä? Nyt mua alko mietityttää että missähän sairaalassa sä olet muka ollut töissä! Sairaanhoitajaksi pääsee todella helposti, opinnot ei ole oikeasti vaativia joten millä perusteella sä oikein väität että sinne ei tyhmiä ihmisiä valikoidu? Kyllä lähes jokaiseen ammattiryhmään aina jokunen tyhjäpää pääsee, toisiin useampi kuin toisiin.
Ja vielä viimeiseksi mistä luulet alkunsa saaneen vanha sanonta siitä kuinka kirurgin eka puoliso on lääkäri, toinen sairaanhoitaja ja kolmas kantabaarin tarjoilija? No ehkäpä siitä että lääkäri-sh pariskuntia todella on olemassa.
Sua taitaa eniten ärsyttää että olet niin ihmeellisen kaunis ja nuori ja vielä ammattilainen ja et tunnu saavan huomiota? Miksi muuten täytyy ulkonäköäsi täällä noin korostaa?
No saman huomasin itsekin, että kylläpä reagoi nyt poikkeuksellisen voimakkaasti tämä tapaus... ja tuo haukkuminen, yleistykset ja hätiköidyt johtopäätökset ei anna kovin miellyttävää alan ammattilaisen kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä riittää, sitten koetaan asialliseksi käyttää työaikaa ja työpaikkaa deittien etsimiseen. Mun mies on lääkäri tai siis kirurgi ("älä sano mua lääkäriksi!" Huoh) ja ei mene monesti viikkoakaan ettei joku hoitsu laita facessa kaveripyyntöä ja kutsua "kahville". Lisäksi sokkotreffipyyntöjä tulee töissä, pari päivää sitten oli johonkin papereihin ilmestynyt kirjoitus "jos treffit kiinnostaa niin soita 050-xxxxxxx ;)". Eikä kaikki lopeta vaikka mies kertoo että ollaan naimisissa. Musta työpaikka ei todellakaan ole paikk tuollaiselle, laittaisi sitte vaikka tinderin pystyy ja sinne tieto että etsii lääkäriä.
Tämä nyt on niin puutaheinää kuin olla voi. Edes Lastenklinikalla, jossa 95% hoitajista on nuoria ja nättejä, en ole koskaan törmännyt tapaukseen, jossa hoitajien tai lääkärien välillä edes yksipuolisesti olisi yhtään mitään. Kyllä hoitajista valtaosalla on ihan oma puoliso ja kiinnostus siellä kotielämässä, niin uskomattomalta kuin se täällä teistä tuntuukin. Ei voisi heitä vähempää lääkärit kiinnostaa pariutumismielessä.
Tuo ensimmäinen lause kuvasi hyvin loppua tekstiäsi. Edelleenkään vaikka sun työkavereita ei lääkärimiehet kiinnosta niin et voi sanoa etteikö ketään hoitajaa kiinnosta. Juurikin luin erään sairaanhoitajaksi opiskelevan fb-kaverin kuvasta kuinka joku hänen valmis sh-ystävänsä oli kommentoinut "Odota vaan kun pääset sairaalaan ja sitä mies määrää ensihoitajista kirurgeihin ;)" ja tämä on suora lainaus.
Minulla on myös lääkärin koulutus koska tarvitsin sitä omaa uraani/alaani varten ja sen lisäksi minulla on tekninen koulutus (DI) ja kaupallinen koulutus (MBA) ja tunnen kaikki isommat hoito yksiköt Suomessa ja Pohjoismaissa ja paljon myös maailmalta ja voin sanoa että siellä näkee ja kuulee yhtä jos toista.
Jos esiinnyn myyjänä, ketään ei kiinnosta
Jos esiinyn teknisenä experttinä, ketään ei kiinnosta
Jos esiinnyn lääkärinä, saan suoria ehdotuksia ja taskut on täynnä lippuja ja lappuja soittopyynnöistä
Joka muuta väittää, ei näe kuin osan pienen osastonsa, todellisuus on jotain täysin muuta ja olen täysin varma että juuri tuolla asenteella ko. hoitaja/lähäri saa sen lääkärin, nähty satamiljoona kertaa....
Olisi mieluummin vain treenannut nätin kropan, valkaissut pillunsa ja reväyttänyt haarat auki sopivassa tilanteessa. Paljon helpommalla olisi päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös lääkärin koulutus koska tarvitsin sitä omaa uraani/alaani varten ja sen lisäksi minulla on tekninen koulutus (DI) ja kaupallinen koulutus (MBA) ja tunnen kaikki isommat hoito yksiköt Suomessa ja Pohjoismaissa ja paljon myös maailmalta ja voin sanoa että siellä näkee ja kuulee yhtä jos toista.
Jos esiinnyn myyjänä, ketään ei kiinnosta
Jos esiinyn teknisenä experttinä, ketään ei kiinnosta
Jos esiinnyn lääkärinä, saan suoria ehdotuksia ja taskut on täynnä lippuja ja lappuja soittopyynnöistä
Joka muuta väittää, ei näe kuin osan pienen osastonsa, todellisuus on jotain täysin muuta ja olen täysin varma että juuri tuolla asenteella ko. hoitaja/lähäri saa sen lääkärin, nähty satamiljoona kertaa....
Jep. Kaikki tietää tän, mut jostain syystä kilahti hoitajan ammattiylpeyteen ja pahasti. Se ei tietenkään tarkoita et jokainen hoitaja olis vamppaamassa lääkäreitä, mutta turha kiistää etteikö sitä tapahtuis!
Tätä ketjua lukiessa kyselen olisiko kellään linkkiä johonkin kansalaisadressiin eutanasian sallimiseksi Suomessa?
Kiitos etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/10
Harmi ettei tositarinani viihdyttänyt sinua, vai mikä oli tämän purkauksesi idea?
:D kummanko kommentti tässä oli se purkaus? Sinun pitkä avioliittoavautuminen vai se että laitoin uskottavuuspointit 0/10?:D
Ei täyspäinen lääkäri lähäreitä kattele, kyllä se on oltava kunnon hoitsu tai sitten myös lääkäri.
Jossain määrin voisin uskoakin tämän - kämppis opiskeli lääkäriksi ja päästyään "kandikokeesta" läpi aloitti hommat.
Naureskeli sitä, että yllättävänä piirteenä duuneissa alkoi tulla noita lappusia hoitsuopiskelijoilta eikä ole koskaan ennen elämässään ollut samaan aikaan niin monen naisen mielenkiinnon kohteena. Sitä en tiedä käyttikö tilaisuuttaan hyväksi, kerran mainitsi osallistuneensa joihinkin "työpaikan bileiden jatkoille joista tuli varsinaiset orgiat (opiskelijoiden kesken)", muuta ei kertonut.
Mutta että vielä sitten valmistuneidenkin kohdalla homma jatkuu...
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan kertonut sille, että lääkärit ovat ehkä kaikista krantuimpia siitä puolison koulutuksesta?
Jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/10
Harmi ettei tositarinani viihdyttänyt sinua, vai mikä oli tämän purkauksesi idea?
:D kummanko kommentti tässä oli se purkaus? Sinun pitkä avioliittoavautuminen vai se että laitoin uskottavuuspointit 0/10?:D
Mikä avioliittoavautuminen? Ei tuolla jutulla ollut mitään tekemistä mun avioliiton kanssa poislukien se että töissä jotkut hoitajat luulevat että on asiallista käytöstä iskeä naimisissa olevaa miestä. Eiköhän tässä viestiketjussa ole selkeästi tullu esille että tätä tapahtuu kyllä, joten en ymmärrä millä logiikalla väität että kirjoittamani ei ole uskottavaa..
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on luultavasti saanut useastikin pienet maistiaiset nuorilta lähäritytsyiltä välinevarastossa. Nimimerkillä laitoshuoltajana sairaaloissa nuorempana työskennellyt mies. Voin sanoa, että on melkoiset halut tuollasilla noin parikymppisillä lähäritytsyillä ;). Jos alhainene laitoshuoltajakin saa suoria ehdotuksia ja rivoa läppää osakseen niin voion vain kuvitella korkean statuksen omaavaa kirurgia.
Eiköhän joka alalle mahdu porukkaa, jotka on sinne hakeutuneet enemmän tai vähemmän 'kyseenalaisella' motiivilla. Jos joku yrittää tavoitella puolisoksi lääkäriä, niin ei kun onnea vaan yritykseen.
Itse 10 vuotta töitä erikoissairaanhoidossa tehneenä voin todeta, että kaikenlaisia suhteita oon nähnyt kehkeytyvän. Suurin osa on kyllä ollut lääkäri-lääkäri tai hoitaja-hoitaja suhteita.
Mulla ei asiaan ole muuta sanomista, kuin että varatuille itsensä tyrkyttäminen on aina vähän alhaista puuhaa mun mielestä. Tapahtui se missä tahansa.
Olen itse taas todistanut sellaista, että varattu lääkärimies on kovasti tyrkytellyt itseään varatuille hoitajille. Eivät ne lääkäritkään mitään puhtaita pulmusia ole!
Ottaako moni ihminen kumppanin työpiirien kautta? Selaan mieluummin läpi vaikka jokaisen Tinderin ja baarien tylyn, tyhmän ja sekopään ämmän kuin alan vehtaamaan kenenkään kanssa työpaikalla.
Jos nainen on samalla alalla kanssani, niin se on kohtalaisen iso turn off. Haluan vapaa-ajalla miettiä jotain muuta kuin töitä.