Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

annatteko aikuisille kummilapsillenne joululahjan?

Vierailija
13.12.2016 |

Meillä neljä kummilasta, joista kaksi aikuisia. Toinen on ystäväni tyttö iältään 20v ja toinen sisareni poika, hänellä ikää 23v. Tähän saakkaa ollaan annettu parina viime vuonna rahaa ystävän tytölle 50E ja sisareni pojalle 100E.
Nyt olisi tarkoitus jättää lahjat antamatta, loukkaantuvatkohan tuollaisesta??

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan aikuisen kummilapsen näkökulmasta. En loukkaantuisi, mutta ihmettelisin kyllä miksi kummit eivät enää muistaneetkaan millään tavalla. Varmaan sitten itsekin jättäisin seuraavana jouluna lahjan antamatta. Eli ei se lahjan arvo (esim. tiettyrahasumma), vaan se että muistaa jollain lailla. Puolin ja toisin.

Vierailija
2/14 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan kummilapsen "lahjomisen" siihen, kun hän valmistuu lukiosta tai ammattikoulusta. Tämän jälkeen synttäri-onnittelut ja hyvän joulun toivotukset tekstarilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut lahjan antamisen kummilapsille siihen, kun käyvät rippikoulun. Enkä ole sen jälkeen laittanut edes joulu- tai synttärikorttejakaan. Harmittaa että en ole tajunnut erota kirkosta ennen kuin pyysivät kummeiksi, ei oikeestaan kiinnostanut koko homma mutta en oikein ilennyt kieltäytyäkään. Eipä kyllä kummilapsetkaan ole minua milloinkaan mitenkään muistaneet, joten eipä se haittaa jos en minäkään.

Vierailija
4/14 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetan kummilapsen "lahjomisen" siihen, kun hän valmistuu lukiosta tai ammattikoulusta. Tämän jälkeen synttäri-onnittelut ja hyvän joulun toivotukset tekstarilla.

Samoin olen tehnyt minäkin. Sitten jos menee joskus naimisiin, niin annan häälahjan tai jos on jotkut muut syyt juhlia isommin. Synttärinä onnittelen viestillä. Emme ole juurikaan tekemisissä, asumme kaukana toisistamme minusta riippumattomista syistä. Ei sillä, että olisin ollut mikään mallikummi, en ollenkaan.

5/14 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lahjominen on loppunut rippikouluun. Toki muistetaan lahjalla 18v synttäreiden, valmistumisen, häiden ym. suhteen mutta muuten synttäri- ja joululahjat ovat jääneet pois konfirmaation/protun jälkeen.

Vierailija
6/14 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi heistä muistaa minua aina joululahjoilla, joten totta kai annan vastavuoroisesti hänellekin joululahjan.

Muille en.

Vierailija
7/14 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/14 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, huomioivatko kummilapset teidät jollakin tavalla? Lähettävät joulukukan? Tai edes kortin? Minä ostin kummipojalleni yo-lahjan, joka oli viimeinen säännöllinen lahja, ja sitten aikanaan häälahjan. Niinhän sitä sanotaan, että kissa kiitoksella elää, mutta olisi se ollut hauska, jos tuo kummilapsi olisi edes kiittänyt lahjoista, mutta kun ei, niin ei. Lopetin sitten minäkin lahjomisen.

Vierailija
9/14 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51, ja saanut kummiltani joululahjan joka vuosi..

Vierailija
10/14 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 51, ja saanut kummiltani joululahjan joka vuosi..

Mitä itse annat hänelle?

Vierailija
11/14 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän omat kummilapset vielä pieniä, mutta useammat tuttavani ovat lopettaneet synttäri- ja joululahjojen antamisen rippikouluikään.

Vierailija
12/14 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on vain  ilmoitettu kummiuteni kolme kertaa, vaikka en kuulu kirkkoon.Enkä osannut sanoa EI, vaikka olin tosi tiukalla yksinhuoltajana, välillä työttömänä ja kaikki kummilapset kahden itseäni varakkaampien vanhempien perheessä.Oman lapseni kummit muistivat häntä kaksi kertaa 18 v aikana.Eikä  muu ollut tarpeenkaan, kummit kun piti olla koska lapsi kastettiin.Kirkosta erosimme muutoman vuoden kuluttua.

Vierailija
13/14 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kummini on muistanut viimeksi konfirmaation johdosta, ei oikeastaan haittaa ja olisi oudompaa, jos vielä lahjoisi.

N24

Vierailija
14/14 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi kummilasta. Toinen on aikuinen ja toinenkin jo rippikoulun käynyt. Muistan jouluna ja synttäreinä ja muutenkin vaihdan kummilasten kanssa kuulumisia. Itsestäni olisi ollut outoa, että olisin unohtanut tietyn iän jälkeen kummilapseni kokonaan.

Lahjat eivät ole mitään kalliita, tärkeintä on ajatus ja muistaminen.