Kamalan tuskainen olo ennen kuukautisia?
Liekö tämä joku pms. Mutta todella ahdistava vaiva. Viikon tai jopa kahden viikon ajan ennen kuukautisia on kamalan tuskainen olo, siis ihan fyysisesti. Vaatteet tuntuu päällä ahdistavilta, hiukset sattuu, iho kutiaa, koko ajan on liian kuuma mutta liian kylmä, levoton ja tuskainen olo, ns. muurahaiset menee ihon alla, mikään paikka eikä asento ole hyvä. En saa mitään raivareita enkä itkukohtauksia vaan tämä on fyysinen vaiva. Mikä ihme tähän auttaisi. Pyörin ja liikehdin tuskaisena kun koko ajan vaatteet tuntuu tukalilta päällä ja jokainen asento on tukala. Näin on jatkunut jo vuosia eli ei mikään uusi juttu. Kellään samaa?
N33
Kommentit (6)
Mulla ikää 32 juuri täytin ja ikä pahentanut pms vaivoja itsellä henkisesti ainakin masennus pahentunut sillon sekä ahdistaa ja olen hermona ja saan kiukkukohtauksia. Fyysisiä oireita on mahan turvotus kamalan kova ruokahalu ja makean himo. Itsekkin miettinyt mikä auttaisi noihin vaivoihin . Lukenyt kyllä että avokado auttaisi noihin ja hyvät rasvat mut en kyllä usko et kaikkia poistaa
Tämä on oikeasti todella piinallinen ongelma. Teen pikkutarkkaa keskittymistä vaativaa työtä, ja 1,5 viikko joka kuukausi työstä ja keskittymisestä ei tule yhtään mitään. Tavarat putoaa koko ajan käsistä, äänet ahdistaa, nenää kutittaa, valot ahdistaa, en pysty muuhun kuin pyörimään tuskaisena, sähellän, kädet jopa vapisee. Ulkoillessa on ok olo, mutta en voi koko työpäivää olla aina kävelyllä ulkona. Taukoa on vain ruokatauko ja yksi kahvitauko. Mitä ihmettä teen?
Toi on psyykkistä. Ei taida liittyä menkkoihin ollenkaan. Sä stressaat.
Vierailija kirjoitti:
En usko stressaavani. Pidän työstäni. Ja tämä tulee joka kuukautiskierto samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko stressaavani. Pidän työstäni. Ja tämä tulee joka kuukautiskierto samaan aikaan.
On muitakin stressin aiheita kuin työ. Osta soijaa ja syö sitä. Olen huomannut sen jonkun verran vaimentavan pms oireita ynnä muuta sellaista. Tai jos on plaseboa, niin toimii silti.
Ja siis. Olen normaalipainoinen, päihteetön, syön terveellisesti, vältän sokeria, ulkoilen joka päivä. Eli elintavat pitäisi olla ok. Ap.