Joululahja esimiehelle
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, että onko kovinkin yleistä ostaa porukalla joululahja pomolle? Oon aloittanut tänä vuonna uudessa duunissa ja siellä alettiin syksyllä kerätä kimppaa pomon lahjaa varten. Kuulosti musta ihan tosi oudolta. Työelämää mulla takana yli 20 vuotta ja useampi työpaikka ollut, enkä muista koskaan tällaisesta tavasta kuullut. Mites teidän töissä?
Kommentit (9)
No ei helvetissä. Kai sitä persettäkin voi nuolla porukalla muttei se tarkoita sitä että kyseiseen porukkaan on pakko lähteä.
Pomon lahja on se, etten ota lopareita ainakaan ennen vuodenvaihdetta.
Joo, vähän kuulostaa siltä, että ko. työpaikassa vallitsee pelon ilmapiiri ja pomoa halutaan mielistellä.
TAI voihan siinä olla toki sekin vaihtoehto, että pomo on oikeasti todella kiva ja häntä sen takia halutaan kiittää lahjalla.... en tosin ole noin kivaan pomoon minäkään ennen törmännyt.
No niinpä! Jos joku jotain lahjoja hankkii niin työnantaja työntekijöille. Eikä silloinkaan pomo henkilökohtaisesti. Jos olisin esimies niin kokisin kiusallisena jos saisin lahjan alaisilta. ap
Mun työpaikoilla on useammassa ollut sellainen tapa, että pomoa muistetaan. Ovat olleet tosi kivoja pomoja, joten tämä voi olla yksi syy muistamiseen. Itse en olisi aktiivisesti ensimmäisenä lahjaa järkkäämässä, mutta jos joku järkkää, niin voin kyllä osallistua. Yleensä se muistaminen on ollut aika pientä, joulukukka, viinipullo, suklaarasia linjaa. Eikä siis rahallisestikaan iso panostus, jos tuollainen hankinta jaetaan 5-10 hengen kesken. Moni esimieskin on muistanut alaisiaan jollain tavalla.
Kiuaskivet jees. Roudaaminen palauttaa posselle tuntuman työhön ja puskee hikeä myöhemminkin. Lohdutukseksi mukaan pari joulukaljatötsää.
En halua lahjaralliini enää suvun, päiväkotitätien, opejen ja iltapäiväkerho-ohjaajien lisäksi ketään. Joten ei. Kerätään työporukalla ihan jokaiselle vauvalahja, 50- ja 60-vuotislahja jne.
Ei todellakaan ole mitään keräyksiä. Pomo saa kaikkia liike lahjojakin niin paljon että jakaa saamiaan lahjapulloja meille.
On parempiakin tapoja muistaa esimiestä ja varmistaa asemat YT-neuvotteluissa. Otin pikkujouluissa pomolta suukkiin.
Meidän työpaikalla pomoille (pariskunta) lahjat jouluksi, pääsiäiseksi, syntymäpäiviksi. Ihan järjetöntä!!!!
Irtisanoutumisilmoitus.