Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kimppakyydistä oikeasti

Vierailija
12.12.2016 |

Elikä asiaa oikeasti kimppakyydistä eikä tosta trollista joka saarnaa ykistyisautoilusta.

Eli naapurin kanssa juteltiin muuten vain työasioista ja samalla hän kysyi että missä olen töissä. No kävi ilmi että olemme suht lähekkäin toisiamme töissä. No samaan hengenvetoon hän kysyi että mitä jos ajelisimme yhdessä ja joka toinen aamu mun autolla ja joka toinen hänen.

Ei hassumpi idea teoriassa, mutta en millään jaksaisi aamuiain olla kellon vankina. Lähden satunnaisesti 15 min sisällä ja palaan kotiin riippuen miten saan työt hoidettua tai muista tapaamisista riippuen. Eli pahimmassa tapauksessa joutuisin häntä odotelemaan tai hän minua.

Eli miten sanon loukkaamatta etten halua moiseen ryhtyä? Vähän sama ongelma lasten harrastusten kanssa. Meiltä pääsee aina jompikumpi lapsia kuskaamaan enkä haluaisi omaa aikaa sitten tuhlata muiden lapsia kuskaamalla.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanot miten asian koet. Naapurista sitten riippuu ymmärtääkö eli on ihan ok tai sitten suutahtaa. Mutta ei ole helppoa tuossa tilanteessa.

Meilläkin lasten harrastusryhmissä kovalla joukkopaineella melkein pakotettiin kuskinrooliin, muttei suostuttu. Napinaahan siitä tuli, mutta ei mahda mitään :(

Vierailija
2/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan mahdollisimman suoraan että tulit siihen tulokseen että oman auton ja aikataulun vapaus on parempi. Älä pitkitä asiaa vaan kerro samantien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha rasti. Omasta kokemuksesta voin sanoa että kimppakyyti voi muuttua tosi epämiellyttäväksi kun toinen osapuoli ei pysykään aikatauluissa. Jos pysyy niin ihan hyvää säästöähän tuo toisi jos työmatka vähänkään pidempi.

Vierailija
4/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kimppakyyteily tuo suuria säästöjä niin älä missään nimessä suostu. Menetät vain oman auton tuoman vapauden ja pahimmassa tapauksessa välit menee kokonaan.

Vierailija
5/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sori muttei käy." <--- Ei ole tuon vaikeampaa.

Vierailija
6/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelet vaan, että palaat kotiin epäsäännöllisinä aikoina ja asioillakin täytyy välillä poiketa. Rehellisestikkin voi sanoa, että siitä on riesaa ja tuskin niillä pandoilla seisoo sen paremmin vaikka minua kuinka vituttaisi, eli ajan auto niin kauan kun laki sallii. Pitää osata olla terveellä tavalla itsekäs.

Vierailija
7/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisi. Tosi tyytyväinen jos löytyisi naapuri kenen kanssa jakaa työmatkakulut. Tietenkin kyyti kyydistä eikä bensakulujen mukaan.

Vierailija
8/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä suostu missään nimessä. Itellä ei naapuri riesana mutta tytön koriskaverit tai siis heidän vanhemmat. Niitä kun heittää 3 kotiinsa ympäri kaupunkia niin alkaa ahistamaan miksi suostui. Ja usein moni vanhempi peruu vuoronsa kun ei ehdi ja muut kiltit sitten ajaa ylimääräistä.

Vierailija
9/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, että työaikasi ei ole ihan säännöllinen/työaika on liukuva. Joskus menet aikaisemmin, joskus myöhemmin, joskus teet lyhyempää päivää, joskus pidempää. Ja sitten se, että useamman kerran viikossa pitää olla tiettyyn aikaan tietyssä paikassa harrastusten takia.

Ja kerro sitä kautta, että ois kyl ollu kimppakyyti näppärä ratkasu, mutta aikataulun takia ei taitas onnistua. Eli harmittelee, että tuskin tulee onnistuun.

Vierailija
10/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etkö voi selittää asian juuri noin kuin tänne?

Vierailija
11/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin ja ehkä pikkasen liioitellen omia menoja. Sitten ei pitäisi suuttua ja saat nauttia vapaudesta.

Vierailija
12/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeset pari hyviä neuvoja. Itse aikanaan jouduin todella pihin naapurin silmätikuksi/kyydiksi. Kerran satuin mainitsemaan että olen menossa kaupungille niin kysyi että saako tulla samalla kyydillä. No miksei ajattelin. Siitä se sitten meni siihen pisteeseen asti että kävi kyselemässä mihin aikaan tänään olen menossa ruokakauppaan, koska hänelläkin on sinne tarve päästä.

Pääsin sitten vasta tästä eroon kun aloin työmatkan lomassa hoitamaan kaikki asiat ja iltaisin en mennyt mihinkään/tai ianakaan myöntänyt.

Vierailija
13/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika mitä arkajalkoja täällä piisaa.

Sanot vaan "ei" ja sillä selvä. Jos pahoittaa mielensä niin mitä sitten? Et kai aio kenenkään kynnysmatto olla?

Vierailija
14/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tässä maailmassa puhuu totta on kusipää ja se on fakta.

Vierailija
15/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tässä maailmassa puhuu totta on kusipää ja se on fakta.

Juuri näin. Ei viitsi suht ok naapurisuhteita pilata sillä että sanoo ettei jaksa ketään kuskailla vaan ajelee mieluummin itsekseen.

Vierailija
16/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on kyllä kummallinen tarve alkaa jakamaan asioita. Jos kummallakin autot niin niillä sitten ajetaan. Eri asia on se että jos joku pyrkii iana kyytiin ettei tarvitse bussilla mennä. Se on jo lokkeilua...

Vierailija
17/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää etäiset mutta kohteliaat välit naapureihin. Meilläkin alkaa jo lähimmän talon nainen olemaan liian "läheinen" Kylällä jos törmää niin alkaa heti utelu että milloin olet kotiin menossa koska voisin tulla kyydissä.

Ei et voisi, koska en ole mikään kyytipalvelu. Maksusta voisin ottaa kyytiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä