Saara Aallon tapaus osoitti että suurin osa suomalaisista on musiikin suhteen junttikansaa
Se on vaan niin tyypillistä suomalaisille junteille, että innostutaan artistista vasta sitten kun tämä on ns. valtavirtaa. Siihen asti vain kuunnellaan päivästä toiseen radioiden soittolistoja, joissa samat kuluneet paskabiisit pyörii päivästä toiseen, tai sitten kuunnellaan jotain Spotifyn tai Youtuben suosittelemaa hajutonta/mautonta massateinimusiikkia, kun ei viitsitä kehittää omaa musiikkimakua.
Kommentit (12)
joo tuskin kuullaan Saaran biiseissä ⅞-tahtilajia jatkossakaan.
En tiedä yhtään Saara Aallon omaa biisiä. Tarvitaan muutakin kuin tekninen laulutaito että menestyy, jollei halua tavoitella karaokemestaruutta.
Juntillakin on omat korvat, ja mun korvia ei miellytä Saara Aallon musiikki. Musiikki ei ole epäjunttia siksi, että sitä kuuntelee vain muutama, se on vain huonoa muiden mielestä.
Aloittajalla vahva yleistämisen meiniki tässä mutta olen kyllä tavallaan huomannut saman ilmiön ainakin omassa kaveripiirissäni. Toiset on musiikkidiggareita, joilla on se oma "hienostunut" makunsa ja me toiset monesti kuunnellaan vaan sitä mikä on suosittua, koska... noh sitä nyt vaan tulee kuunneltua.
Kyllä Suomessa nimenomaan pidetään hyvästä musiikista. Ruotsissa on valtavirtaisempi maku ja todennäköisesti Briteissäkin. Kaikki Saaran laulamat biisit ovat muuten olleet valtavirtaa. Queen lisäksi junttia. Ei voi hyvänäkään päivänä verrata vaikka Pink Floydiin tai Radioheadiin.
Vierailija kirjoitti:
Juntillakin on omat korvat, ja mun korvia ei miellytä Saara Aallon musiikki. Musiikki ei ole epäjunttia siksi, että sitä kuuntelee vain muutama, se on vain huonoa muiden mielestä.
Aloittajan pointtihan oli se, että jälleen kerran lammaskansa innostui artistista vasta sitten kun tämä on suosittu. Musiikin laadusta ei puhuttu mitään.
Suomessa vain marginaali-ihmiset tuntevat musiikkia. Useimmille muille musiikki on mitä kaupallisessa radiossa on, suunnilleen.
Saara Aallon pitäisi ensin petrata biisinkirjoitustaitojaan, ennen kuin alkaisin kuunnella hänen musiikkiaan. Mielestäni hänen omat biisinsä ovat olleet mitäänsanomattomia ja erityisesti sanoitukset ovat todella alkeellisia ja kökköjä. Rakkaus on ikuisuusaihe popmusiikissa ja täten biisien pitäisi oikeasti olla laadukkaita, jotta niillä breikkaisi musiikkimarkkinoilla. Pelkkä pianon säestyksellä toteutettu "No fear, no fear, here we're loving, here we're loving" -tyylinen hokeminen ei riitä.
Toivoisinkin, että Saara saisi nyt X-Factorin myötä solmittuja kontakteja ammattisäveltäjiin ja -tuottajiin, joiden kanssa voisi lähteä kehittämään musiikkiaan. Varsinkin jo mainittuihin sanoituksiin hänen on ehdottomasti satsattava enemmän, mikäli tahtoo menestyä ulkomailla. Uskon, että tämä "epic love pop" on kyllä Saaralle ihan oikea genre. Hän vain tarvitsee ainakin vielä tässä vaiheessa ammattilaisilta vetoapua saadakseen kokonaisuuden toimimaan toivotulla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessa nimenomaan pidetään hyvästä musiikista. Ruotsissa on valtavirtaisempi maku ja todennäköisesti Briteissäkin. Kaikki Saaran laulamat biisit ovat muuten olleet valtavirtaa. Queen lisäksi junttia. Ei voi hyvänäkään päivänä verrata vaikka Pink Floydiin tai Radioheadiin.
Hahaha! Vai hyvästä musiikista? Katsotaanpa: meillä on suosiossa Katri Helenoiden, Dannyjen ym. iskelmärenkutukset, myötähäpeää herättävä änisijä Cheek, pikkutyttöjen ja vanhojen eukkojen suosikki Robin, hintti-Tuisku, honottaja-Sanni, jotain ketäkiinnostaa konemusiikin jumputtajia... list goes on. Tai no onhan meillä Haloo Helsinki, mutta siinäpä se laatu sitten valtavirran osalta onkin. Ja onhan Suomi tietenkin metallimusiikin luvattu maa, mutta eipä heviä voi valtavirraksi vielä kutsua, kun sen verran pienten piirien juttu on, siis jos puhutaan oikeasta metallista eikä mistään valtavirran pop-metallista.
Suomi on täynnä epävireisiä laulajia mutta kansaan menee kuin häkä
On ihan jees että Saara laulaa 80-luvun mahtiballadeja, on hyvä siinä.
Suomalaiset on junttikansaa monessakin asiassa, eikä tämä ole niistä vähäisimpiä.