Kollegat aikovat antaa seksikaupan lahjakortin pomolle pikkujoululahjaksi. Sanoin, etten halua olla mukana ja siitä tuli iso riita.
Long story short: työkaverini haluavat antaa 100€:n lahjakortin seksikauppaan pomolle. Meitä työntekijöitä on 15, joista 3 ajaa raivokkaasti tämän kuningasidean läpimenoa, 8 sanoo, että käy mikä vaan, minä olen ilmoittanut, että tämä on todella typerä, lapsellinen ja outo pikkujoululahja, enkä halua olla mukana. Loput ovat hiljaa.
Pomo on vasta eronnut ja siitä kai tuo ajatus on lähtenyt, että tarvitsee jotain välineistöä itselleen. Pomo on kuitenkin asiallinen, tavallinen nainen, ei todellakaan mikään räväkkä ja rempseä, jolla olisi huumoria tällaiseen.
Mua hävettää suunnattomasti. Olen ilonpilaaja, takakireä tiukkis, kun en tällaiseen veny ja pilaan koko asian. Kaksi työkaveria ei enää edes puhu minulle!! Minä olen ehdottanut sataa muuta ideaa, kuten suklaata, herkkukoreja, teatterilahjakortteja ja vaikka mitä tavallista ja kivaa. Mutta ei kelpaa. Pahimmillaan siis pomolle annetaan koko työyhteisön nimissä tämä lahjakortti ja minun pitää mennä erikseen sanomaan, etten ole mukana ja anteeksi työkavereiden puolesta.
Aivan sama tunnistatteko te työkaverit minut tästä. Tämä on vain niin kuvottava ja idioottimainen asia, että oli pakko jakaa.
Kommentit (156)
Voi ei miten lapsellista. Vaikka seksilelut eivät mikään varsinainen tabu olekaan, olisi silti niin junttia ja typerää antaa tuollaista lahjaksi ja vieläpä pomolle. En ole tiukkapipo, nautin seksistä ja masturboinnista mutta mielestäni sivistyneet ihmiset pitävät seksielämänsä ihan itsellään. Mikäli itse olisin pomo ja saisin isolta porukalta alaisiani tuollaisen lahjan olisin vähintäänkin kummastunut ja nolostunut. Plus pomon hiljattainen ero tekee tästä kaiken lisäksi hyvin loukkaavan. Oikea kuningasidea nyt kyllä. Hommaa sinä pomolle jotain kivaa ja anna idioottien nolata itsensä.
Ne, jotka tätä ideaa puolustavat, puolustautuvat sillä, että tuosta kaupasta saa kaikkea "normaalia", eikä tarvitse ajatella heti mitään kinkyä. Siis että saa ihan kondomeja ja jotain geishakuulia ja tällaisia.
SILTI! Mulla on tosi outo olo. Sanaton ja voimaton. En vaan tajua, miten jollekin voi tulla edes mieleen tällainen. Ja miten aikuiset ihmiset lähtevät tällaiseen mukaan.
ap
En usko, että pomo tuosta nyt pyörtyy. Joten lopeta stressaaminen ja osta oma lahja.
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka tätä ideaa puolustavat, puolustautuvat sillä, että tuosta kaupasta saa kaikkea "normaalia", eikä tarvitse ajatella heti mitään kinkyä. Siis että saa ihan kondomeja ja jotain geishakuulia ja tällaisia.
SILTI! Mulla on tosi outo olo. Sanaton ja voimaton. En vaan tajua, miten jollekin voi tulla edes mieleen tällainen. Ja miten aikuiset ihmiset lähtevät tällaiseen mukaan.
ap
Työkaverisi ovat kyllä idiootteja. Ihan sama saako sieltä jotain kinkyä tai "normaalia", yhtä mautonta, tungettelevaa, lapsellista ja ala-arvoista se on joka tapauksessa. Miten tyhmiä ovat nekin työkaverisi, jotka ilmoittivat että heille käy mikä vaan.
100 e on muuten aika iso summa käytettäväksi seksivälinekauppaan, ellei ole sitten erityisen kiinnostunut seksileluista.. itseäni harmittaisi ihan vaan sekin, että olisin saanut ison lahjakortin liikkeeseen, jossa en edes asioi. Mutta tuo asia nyt ei ole tässä ap:n tapauksessa edes olennaista, koska ko. lahja on loukkaava.
Toivottavasti laittavat sitten edes vain niiden nimet korttiin, joilta tuo lahja on. Itse olen vasta vähän päälle 20-vuotias, ja kaverilta tuollainen lahja voisi olla ihan ok. Jos työkaveri/kuvitellut alaiseni antaisivat tuollaisen lahjan, niin olisin kyllä vähän vaivaantunut. Tuollainen on kuitenkin aika ahdistava lahja, ellei lahjan antaja ole oikeasti hyvä ystävä (ja varmasti joidenkin mielestä tuollainen olisi ahdistava myös hyvän ystävän antamana).
Itse nauraisin tuollaisille tyypeille ja kysyisin onko heillä asperger. Kuinka vitun ääliö pitää olla että edes kuvittelee antavansa noin henkilökohtaisuuksiin menevän lahjan esimiehelle?
En edes ostaisi ystävälle tollasta lahjaa, jonka olen tuntenut kohta 15 vuotta. Todella mautonta. Miten voikin noin paljon juntteja olla päätynyt samaan työyhteisöön, vai menevätkö kaikki vain lauman mukana, eivätkä kehtaa sanoa mitä oikeasti ajattelevat. Tosin en olisi itse tehnyt tuosta mitään numeroa, vaan yksinkertaisesti vain kieltäytynyt osallistumasta.
Sanoisin vain työkavereille "hyvää joulua ja vitun pervoa uuttavuotta teillekin!"
Toihan on pomon seksuaalista häirintää ja työpaikkakiusaamista.
Seksilahjat eivät missään nimessä kuulu työpaikoille. Jos pomon asemassa saisin tuollaisen lahjan niin olisi varmaa, että lahjan antajat vähän kerrallaan saisivat etsiä uutta työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Työkaverisi ovat kyllä idiootteja. Ihan sama saako sieltä jotain kinkyä tai "normaalia", yhtä mautonta, tungettelevaa, lapsellista ja ala-arvoista se on joka tapauksessa. Miten tyhmiä ovat nekin työkaverisi, jotka ilmoittivat että heille käy mikä vaan.
100 e on muuten aika iso summa käytettäväksi seksivälinekauppaan, ellei ole sitten erityisen kiinnostunut seksileluista.. itseäni harmittaisi ihan vaan sekin, että olisin saanut ison lahjakortin liikkeeseen, jossa en edes asioi. Mutta tuo asia nyt ei ole tässä ap:n tapauksessa edes olennaista, koska ko. lahja on loukkaava.
Todennäköisesti jää koko lahjakortti käyttämättä...
Itse olisin aivan pöyristynyt tuollaisen lahjan mauttomuudesta ja vihjailevuudesta, ja minun myötänolostumiseni määrä alaisiasi kohtaan olisi giganttinen, olisin aivan huuli pyöreänä että onko nämä työntekijät täällä ihan oikeesti näin tolloja ja tilannetajuttomia...
Ja en sinällään ole tiukkis - minullakin on seksileluja :)
Tämä myötähäpeän määrä, kun ajattelen näitä sun työkavereita. Ujona ja yksityisyyttä arvostavana ihmisenä en voisi kuvitella kamalampaa lahjaa.
Apua:D
Ole nyt ihmeessä pomoon yhteydessä ja sano,että et ole osallisena yhteislahjaan. Meinaan jos käy niin että laittavatkin koko porukan nimen.
Sinuna veisin herkkukorin tai esim.finnkinon leffaliput..
Jos mä saisin työkavereilta seksileluja niin ottaisin jo liittoon yhteyttä. Törkeää tuollainen. Seksilelut voi polttarilahjaksi antaa:D
Eli et todellakaan ole mikään tiukkis tai "takakireä-tarja"
Sit siihen eroon onkin myötävaikuttanut miehen vonkaamien ja naisen haluttomuus tms...
Menee vähän ohi se lahjan sanoma.
Törkeä lahjaidea. Kerro, että et ole mukana. Seksuaalisuus on jokaisen yksityisasia. Juuri eronnut ei tarvitse mautonta "piristystä" vaan aikaa toipua.
Vierailija kirjoitti:
Sit siihen eroon onkin myötävaikuttanut miehen vonkaamien ja naisen haluttomuus tms...
Menee vähän ohi se lahjan sanoma.
Ajatelkaa miten järkyttävää se olisi!
En unohtaisi loukkausta koskaan. Aivan ällistyttävän tilannetajuttomia työntekijöitä osastollanne. Tulee mielikuva, että siellä on joitain, jotka inhoavat pomoa ja ovat keksineet keinon työpaikkakiusata häntä ja saaneet osan muista mukaan siihen. Ehkä ne jotka ovat sanoneet 'aivan sama' kokevat myös näin, mutta eivät uskalla vastustaa, jotta kiusaajat eivät ota heitä itseään silmätikuiksi.
Jos olisi iso firma ja siellä henkilöstöosasto, saattaisin jopa käydä kysäisemässä heiltä mielipidettä tilanteesta.
Ps. Minullakin on itselläni kasa vaikka mitä seksitarvikkeita, mutta ap:n kuvaus työpaikan lahjasuunnitelmasta on vain yököttävä ja järkyttävä
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, AP. Painoin vahingossa alapeukkua :D
Etkö osannut korjata virhettäsi painamalla yläpeukkua, jolloin se sun alapeukku lähtee pois ja tilalle tulee yläpeukku?
Sanoit ap, että moni on ihan hiljaa asiasta. Luultavasti moni näistä hiljaa olijoista ajattelee ihan niin kuin sinäkin. Etkö voi vaivihkaa kysyä heidän mielipidettä?
Tee lahjakortin ostajille selväksi, että sinä et ole lahjassa mukana. Piste. Jos siitä huolimatta haluavat tuollaisen lahjan antaa, se ei ole sun päänsärky etkä sitä estääkään voi. Jos teitä vastustajia on monta, kysy heiltä, ostetaanko kimpassa vaikka kukka tai jotain herkkua tms.
Työpaikalla ei kertakaikkiaan voi tuollaisia lahjoja antaa. Jollekin kaverille voisi jossain tilanteessa tuollainen käydä, jos olisi sellainen henkilö, että tiedettäisiin hänen pitävän sitä hauskana. Mutta työpaikalle tuo ei ole lainkaan sopivaa.
Jäisikö toi homma edes lahjan antamiseen vai alkaisiko sitten myöhemmin "hauskat" vitsailut pomolle, että onko lahjakortti jo käytetty. Yih.
Aivan järkyttävää. Tuollaisia seksiaiheisia lahjoja voi antaa tyyliin ystävälle jonka tuntee ja tietää, että toinen osaa ottaa huumorilla. Esimiehelle ei seksileluja missään tilanteessa. Hyi mitä tyyppejä teillä töissä.