Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kollegat aikovat antaa seksikaupan lahjakortin pomolle pikkujoululahjaksi. Sanoin, etten halua olla mukana ja siitä tuli iso riita.

Vierailija
12.12.2016 |

Long story short: työkaverini haluavat antaa 100€:n lahjakortin seksikauppaan pomolle. Meitä työntekijöitä on 15, joista 3 ajaa raivokkaasti tämän kuningasidean läpimenoa, 8 sanoo, että käy mikä vaan, minä olen ilmoittanut, että tämä on todella typerä, lapsellinen ja outo pikkujoululahja, enkä halua olla mukana. Loput ovat hiljaa.

Pomo on vasta eronnut ja siitä kai tuo ajatus on lähtenyt, että tarvitsee jotain välineistöä itselleen. Pomo on kuitenkin asiallinen, tavallinen nainen, ei todellakaan mikään räväkkä ja rempseä, jolla olisi huumoria tällaiseen.

Mua hävettää suunnattomasti. Olen ilonpilaaja, takakireä tiukkis, kun en tällaiseen veny ja pilaan koko asian. Kaksi työkaveria ei enää edes puhu minulle!! Minä olen ehdottanut sataa muuta ideaa, kuten suklaata, herkkukoreja, teatterilahjakortteja ja vaikka mitä tavallista ja kivaa. Mutta ei kelpaa. Pahimmillaan siis pomolle annetaan koko työyhteisön nimissä tämä lahjakortti ja minun pitää mennä erikseen sanomaan, etten ole mukana ja anteeksi työkavereiden puolesta.

Aivan sama tunnistatteko te työkaverit minut tästä. Tämä on vain niin kuvottava ja idioottimainen asia, että oli pakko jakaa.

Kommentit (156)

Vierailija
81/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saimme häälahjaksi lahjakortin seksikauppaan. Ei tullut mieleen, että se olikin ahdistelua :O

Työpaikan lahjat ovat aina hankalia. Joku loukkaantuu alkoholista, joku potentiaalisesti jostakin muusta.

Onko se lahja lopulta ihan pakollinen?

Siksi lahjan pitääkin olla jotain tosi neutraalia, kun puhutaan työkavereista tai pomosta. Itse en juo alkoholia, mutta saan joka vuoksi sen perhanan viinipullon ja jotain pientä krääsää. Ei siinä mitään, ajatus on mukava ja aina on perheenjäsenet tykännyt viinistä. Mutta on se aika yksipuolista antaa työntekijöille, joista monet on vielä aika nuoria täysikäisiä punaviiniä. Antaisi mielummin pienet herkkukorit tai huippuhyvää glögiä, johon jokainen voisi omien halujensa mukaan lisätä tai olla lisäämättä viiniä.

AP:n työkavereiden ehdottoma lahja on kuvottava ja itse ainakin olisin todella vihainen kyseisestä lahjasta. Ei kuulu pomon seksielämästä huolehtiminen alaisille.

Miksi antaa viiniä, glögiä tai herkkukoreja?

Erittäin iso määrä ihmisiä ei juo viiniä ollenkaan. Minulla se lentää heti roskiin. VÄLITTÖMÄSTI. Hajotan sen sinne roskikseen.

En juo myöskään glögiä joten sekin lentää roskiin.

Herkkukorit on 99% täynnä sellaista roskaa että en niitä suuhuni ikinä laittaisi. Joten sekin lentää roskiin.

Miksi tuhlata rahaa ja resursseja tuollaiseen roskaan?

Tuota, kannattaisiko ottaa se vanne pois päästä, jos viinipullo aiheuttaa tuollaiset raget, että se täytyy ihan "hajoittaa" sinne roskikseen? Jos sulle ei maistu, niin voithan lahjoittaa herkkukorin eteenpäin. Varmasti jollekin maistuu, jos sulla ei ole ystäviä tai tuttuja, niin vaikka johonkin joulukeräykseen. Veikkaan että joku vähävarainen olisi aidosti ilahtunut herkkukorista viineineen.

Aika harvoin siellä on mitään laatuviinejä jota oikeasti kukaan haluaisi. Yleensä ne on mahdollisimman halpaa kuravettä jota ei ihminen edes suostu juomaan.

Niitä ei yleensä kukaan edes halua vaikka niitä tarjoaa eteenpäin. Miksi haluaisi kun muutamalla eurolla saa Alkosta paljon parempaa.

Herkkukori joka sisältää "herkkuja" joita käytännössä kukaan ei halua.

Laatuviinien tuntija, joka ei juo viiniä? Vaiko palstatuttavuus vastaanvänkääjä? Aika kummallista että tän kirjoittajan mukaan sinne herkkukoriin eksyy Alkosta aina ne juomakelvottomat viinit, joita kukaan ei halua, mutta kuitenkin siltä samasta Alkosta saa muutamalla eurolla paljon parempaa.. Erikoista.

Vierailija
82/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ja tulin siihen tulokseen että ko lahja on ok jos kaikki osapuolet ovat myös siviilissä rempseitä kaveruksia joilla on tapana krebata ja viettää villejä sinkkuiltoja keskenään. Muuten ei, ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lahjan saajana (olisi sitten häälahja tai joululahja) harmittaisi, kun menisi satanen hukkaan. Minä en keksi mitään ostettavaa seksikaupasta. Liukuvoiteenakin käytän kookosöljyä. Lelut lähinnä alkaisi naurattamaan kesken hommien.

Satasella saisi oikeasti jotain kivaakin.

Työpaikalla pomolle tuo on todella asiatonta. Jos pomona saisin tuollaisen ja minulla olisi valtaa, niin uskoisin, että lahjan antajien palkankorotukset menisi jäihin ja työsopimukset loppuisivat keveästi.

Vierailija
84/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole mukana ja sillä siisti. Eiköhän ne mukana olevat laita nimensä korttiin. Ilmeisesti olet naisvaltaisella työpaikalla. Miesvaltaisella tuo olisi seksuaalista häirintää ja työsuojeluvaltuutettu torppaisi asian virkansa puolesta.

Miesvaltaisella alalla tuo katsottaisiin hyväksi lahjaksi.

Ai dildot ja liukuvoiteet?? :DDD

Jotenkin tuntuu että ehkä ei kuitenkaan.

Voisihan se olla vinkki miespuoliselle pomolle miespuolisilta alaisilta, että haluavat homostella pomonsa kanssa.

Vierailija
85/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole mukana ja sillä siisti. Eiköhän ne mukana olevat laita nimensä korttiin. Ilmeisesti olet naisvaltaisella työpaikalla. Miesvaltaisella tuo olisi seksuaalista häirintää ja työsuojeluvaltuutettu torppaisi asian virkansa puolesta.

Miesvaltaisella alalla tuo katsottaisiin hyväksi lahjaksi.

Ei katsottaisi.

Vierailija
86/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu työpaikalle kenenkään seksuaalisuudesta vihjailu. Niin mautonta ja tökeröä! Suu loksahti auki kun luin että idea lähti vielä erosta.

Vaikka mulla onkin seksileluja ja lahjakortille voisi olla käyttöä, pitäisin lahjaa inhottavana ja tungettelevana joiltain, jotka ei ole niin läheisissä väleissä mun kanssa että tietäisi asian.

Ja oon samaa mieltä siitä että 100e on todella paljon seksikauppaan. Tuon summan voisi lahjakorttina käyttää niin paljon paremmin, vaikka sinne teatteriin, vaatteisiin, kosmetiikkaan, hierontaan, johonkin muuhun hemmotteluhoitoon..

87/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita kilpaileva lahja-idea. Sano että ne jotka haluavat osallistua asialliseen lahjaan kuten teatterilippuihin saavat niin tehdä. Veikkaan että moni hiljainen tulee antamaan rahoja mielummin lippuihin ja on vain helpottunut ja kiitollinen kun ei tarvitse osallistua mauttomaan ja luultavasti epätoivottuun lahjaan joka asettaa sen antaneet pomon silmissä kyseenalaisiksi vaikka tämä sille nauraisikin.

Olen kanssa vanhanaikainen nainen vaikka nuori olenkin. Puhukoot muut ruokapöydässä jellyjortikoista vapautuneesti mutta minä haluaisin mieluummin pitää seksin kauniina asiana joka pysyy minun ja mieheni välillä. En ole kiinnostunut röhöttämään jollekin pikkutuhmalle jutulle. Olen ihan huumorintajuinen ja olen nauranut tuhmille vitseille ja kertonutkin niitä mutta olen mieluummin tahdikas. Olen joutunut nuorena häirinnän ja hyväksikäytön uhriksi joten tiedän että seksiin littyvät jutut saattavat oikeasti ahdistaa jotukuta. Aikansa ja paikkansa kaikelle. Vanhanajan häveliäisyys ja muiden kunnioittaminen kunniaan!

Vierailija
88/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ruokkiko trollia, hei! Alapeukut ja ilmoitus asiattomaksi riittävät! Tuo vastaanvänkääjä astroturffaaja yrittää saada aikaan sen vaikutelman että samanmielisiä olisi enemmänkin mutta epäonnistuu surkeasti. IP-banni olisi oikea ratkaisu, sitä siis odotellessa.

Vierailija
89/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta erikseen oma lahja, jos tuo toteutuu. Sanot vaikka että sinun huumorisi ei ihan riittänyt ja annat jotain jouluisempaa.

Vierailija
90/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jojokki82 kirjoitti:

Aloita kilpaileva lahja-idea. Sano että ne jotka haluavat osallistua asialliseen lahjaan kuten teatterilippuihin saavat niin tehdä. Veikkaan että moni hiljainen tulee antamaan rahoja mielummin lippuihin ja on vain helpottunut ja kiitollinen kun ei tarvitse osallistua mauttomaan ja luultavasti epätoivottuun lahjaan joka asettaa sen antaneet pomon silmissä kyseenalaisiksi vaikka tämä sille nauraisikin.

Olen kanssa vanhanaikainen nainen vaikka nuori olenkin. Puhukoot muut ruokapöydässä jellyjortikoista vapautuneesti mutta minä haluaisin mieluummin pitää seksin kauniina asiana joka pysyy minun ja mieheni välillä. En ole kiinnostunut röhöttämään jollekin pikkutuhmalle jutulle. Olen ihan huumorintajuinen ja olen nauranut tuhmille vitseille ja kertonutkin niitä mutta olen mieluummin tahdikas. Olen joutunut nuorena häirinnän ja hyväksikäytön uhriksi joten tiedän että seksiin littyvät jutut saattavat oikeasti ahdistaa jotukuta. Aikansa ja paikkansa kaikelle. Vanhanajan häveliäisyys ja muiden kunnioittaminen kunniaan!

Ajattelin ehdottaa samaa. Tuossa "aivan sama" -porukassa on pakko olla edes osa sellaisia, jotka pitävät lahjaideaa huonona mutta eivät syystä tai toisesta uskalla sanoa vastaan. Lahjakorttia puuhaavat eivät vaikuta olevan kovin mukavia erimieltä oleville.

Vierailija
91/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeä, mauton ja loukkaava lahja-idea. Ette tiedä pomonne taustoja, mitä jos hänellä on jokin henkilökohtainen ongelma "sillä" saralla, riittäisikö hänellä huumoria silloin? Entä kuvittelisiko että siihen lahjaan liittyy piiloviesti: "tyydy seksileluihin yksinäs, ketään et enää saa" tyyliin vedä käteen eronnut surkimus. Olen itse eronnu ja pomo ja kyyneleet tuli silmiin kun ajattelin että mitä jos itse saisin tuollaisen joululahjan alaisilta/työkavereilta. Hirveää...

Vierailija
92/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jojokki82 kirjoitti:

Ei "häveliäisyys" ole edes vanhanaikaista. Seksi on toki luonnollista mutta se on myös yksi yksityisimmistä asioista tässä maailmassa. Näitä vastauksia lukiessa ihmetyttää eikö jellyjortikoista kahvipöydässä puhumisen ja vanhanaikaisen seksin pelkäämisen välillä ole mitään järkevää välimaastoa.

Ja mitä ihmettä kukaan tekee sadan euron lahjakortilla seksikauppaan? Siis sadan euron. Millä ihmeellä tuon summan saa kulumaan seksikauppaan? Todella mautonta antaa noin iso lahjakortti pomolle tuollaiseen paikkaan.

Ja kuten tuo lainaamani sanoikin niin joillain voi oikeasti olla traumoja, olen joutunut itsekin lähtemään vaivihkaa huoneesta pois kaverien illanistujaisissa kun jutut on menneet minulle epämukaviksi. Joillain voi olla myös sairauksia jotka estää seksin harrastamisen ja/tai lelujen käytön.

Vierailija
93/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea idea!

Ja mulla on komero pullollaan seksikaupasta ostettuja tuotteita, ja ystävieni kesken puhumme vapautuneesti jos jonkinlaisista kimppakivoista. Joltakulta heiltä voisin kyseisen lahjan vastaanottaa, mutta vielä jonkun hikisen hihittelyn siivittämänä joltain alaisilta työpaikalka, -ei kiitos. En edes käyttäisi, enhän halua heitä ajatella sängyssä. Tai ketään muutakaan joka ei kovin syvästi tunne minua mutta kokee oikeudekseen vääntää seksuaalisuudestani läppää.

Tämä vinkkinä, pomon lelulaatikon sisältökin voi hyvin olla jo täynnä. Ehkä hän käy orgioissa vapaa-ajallaan? Silloin moiset lapselliset lahjat vasta tuntuvatkin infantiileilta. No, ehkä ei näin, mutta kuitenkin "Hihi dildo!" -läppä ei ole koskaan "auttanut" ketään eron jälkeen.

Vierailija
94/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse nauraisin tuollaisille tyypeille ja kysyisin onko heillä asperger. Kuinka vitun ääliö pitää olla että edes kuvittelee antavansa noin henkilökohtaisuuksiin menevän lahjan esimiehelle?

Lahjahan pitää olla henkilökohtainen. Kuka hemmetti haluaa jotain yleistä krsääsää joka menee heti roskiin tai jotain kukkia, suklaata jne?

Tuo on juuri vika lahjoissa jota annetaan työpaikoilla, annettaan opettajille, annettaan kavereille jotka ei ole niin läheisiä jne. Annetaan joku yleinen roska jolla lahjan saaja ei tee mitään tai edes halua sitä. Miksi? Vittuillaakseen?

Meidänkin työpaikalla annettiin lahjoja jouluna. Sen jälkeen roskikset ulkona oli täynnä niitä.

Kun annettaan jotain mitä ihmiset ei vaan yksinkertaisesti halua eikä tarvitse.

Meidän työpaikalla tuo ongelma on ratkaistu sillä, että työntekijät saa lahjakortit Stockmannille ja me kerätään ompelua rakastavalle pomolle 150€ lahjakortti Eurokankaaseen.

Vierailija
95/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh! Ollaankohan oltu samassa työyhteisössä töissä!? Mä olin täsmälleen samanlaisessa tilanteessa yksi kevät, kun yksi työkaveri oli jäämässä äitiyslomalle. Muut olisivat halunneet antaa kaikenlaisia liukuvoiteita ja hierontaöljyjä tälle tuoreelle äidille, ettei kokonaan unohda miestään vauvan takia. Mun oli vaikea edes saada sanottua mitään, kun olin niin pöyristynyt.

Sille annettiin sitten lopulta jotain järkevää, mutta jotkut antoivat omina lahjoinaan noita liukuvoiteita. Kyllä hävetti niiden puolesta, vaikken ollut niissä lahjoissa mukana!!

Mitä vikaa liukuvoiteissa on?

Mielummin niitä kuin suklaata ja kukkia. Kukat menee roskiin ja yleensä suklaatkin.

Just se vika, että jokainen osaa ostaa ne itsekin jos kokee tarvitsevansa niitä.

Mä en koskaan haluaisi keneltäkään muulta kuin mieheltäni lahjaksi seksileluja tai voiteita.

Oksettavaa.

Vierailija
96/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun eivät suunnittele pomolle lahjaa plastiikkakirurgin vastaanotolle botoxiin. Yhtä ilahtunut vastaanotto olisi. Tai Painonvartijoihin. Siinäpä mukavat ideat läksiäislahjaksi kaikille teidän osastolla.

Vierailija
97/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta, niin palan halusta kuulla jatkon ja mikä on pomon reaktio.

Jos sattuisi omalle kohdalle, ottaisin lahjan antajat keskusteluun ja palauttaisin lahjakortin. Sitten kertoisin, miten monella tapaa meni pieleen ja miten asiattomasti toimittu. Sanoisin myös, että tällä kertaa en lähde viemään asiaa häirintänä ja kiusaamisena eteenpäin, mutta seuraan herkällä korvalla työilmapiiriä ja edellytän, että vastaavaa ei tapahdu kenenkään kohdalla enää koskaan.

Ja niille, jotka sanoutuivat irti lahjasta, esittäisin kiitoksen ja pahoittelisin, että he joutuivat edes kuulemaan nuo suunnitelmat ja varmistaisin, haluavatko he viedä asiaa eteenpäin.

Terveisin työasioissa tiukkapipo, vapaalla ellun kana.

Vierailija
98/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla työskentelet AP?

Vierailija
99/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaava lahja, jonka esimies muistaa mahdollisissa yt-neuvotteluissa.

En todellakaan osallistuisi.

Lahjakortti konserttiin tai teatteriin, Museokortti ja kukkia tms. on paljon parempi idea.

Pidän työkavereitasi ääliöinä. Hyvä, että ilmoitit kantasi.

Vierailija
100/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä lahja todella. Olet fiksu, kun et halua olla mukana tässä.

Mullakin yksi kaveri sai töissä tuommoisen lahjaksi ja meni niin kireäksi, että fiilis meni muiltakin. Kiusaamista hänen mielestään.

Pitää tuntea tyyppi ja olla kavereita, että voi tuolla tavalla pitää hauskaa.