Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri aina vaihtamassa vuoroa, omat ei kelpaa

Vierailija
11.12.2016 |

Meillä kolmen viikon kiertävä lista, kaikilla tasaisesti ilta- ja aamuvuoroja. Työkaveri ei tykkää illoista, haluaisi tehdä aamuja ja vonkuu jatkuvasti vaihtamaan vuoroa. Nyt olen kieltäytynyt koska on ollut paljon menoja joihin tarvitsen listan mukaiset aamuvuorot. Työkaveri otti nokkiinsa ja tekee nyt kaikkea pientä kiusakseni (joka kylläkin vaikea todistaa), ei puhu ja hyvä kun tervehtii. Yhdelle oli valittanut että en vaihda vuorojani. Mutta tarvitsen ne itse. Onko asianmukaista ottaa asia puheeksi esimiehen kanssa että tarvitaan säännöt vuorojen vaihtamiseen. Ja onko niitä edes pakko vaihtaa ja voiko siitä loukkaantua jos toinen ei vaihda?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko vaihtaa, jos itselle ei käy. Kukaan ei tykkää kaikista vuoroista mutta silti pitää vain olla niissäkin. Vaihda vain silloin, kun itsellesi sopii.

Vierailija
2/18 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse vaihtaa ja tietenkin otat asian puheeksi esimiehen kanssa. Voit yrittää puhua työkaverille, että olet mielelläsi joustava, jos on joku järkevä syy vaihtamiseen. Silloin saisit ihannetilanteessa itsekin joskus puolestasi pelivaraa. Mutta kaikkea kohtuudella, sitä vartenhan ne vuorolistat on olemassa. Jos tämä ei auta, voitte päättää, että vaihdoista sovitaan aina esimiehen kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asiasta ei voi puhua esimiehen kanssa? Joskus voi jos se sopii itselle ja toinen vaihtaa vuorostaan, mutta muuten ei kannata toimia minään vuoronvaihtoautomaattina. Anna mököttää ja piruilla ja ole kuin et huomaisi, koska se harmittaa eniten.

Vierailija
4/18 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarvinnut harvoin vuoron vaihtoja joten jään aina ns. saamapuolelle. Siksikin en tykkää vaihtaa. Iltavuoron jälkeen en ehdi nähdä lapsia, ovat nukkumassa kun olen kotona, sekin rassaa jos tulee ylimääräisiä iltoja. Eli olen nyt vain rohkeasti vaihtamatta?

ap

Vierailija
5/18 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies on ollut tähän asti sitä mieltä että sopikaa keskenänne tai järjestelkää itse. Työvuorolistan tekee niin että ottaa aina kopion vanhasta ja kirjoittaa siihen uudet päivämäärät. Mutta taidan ottaa asian puheeksi kun tammikuussa on kehityskeskustelu.

ap

Vierailija
6/18 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko vaihtaa ellei halua, eikä myöskään tarvitse selittää syytä siihen kenellekään. Älä ole tossu.

Vierailija
7/18 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko vaihtaa ellei halua, eikä myöskään tarvitse selittää syytä siihen kenellekään. Älä ole tossu.

Kiitos :) olen ajatellut että olen joustava ja suostun mutta eihän se tosiaan ole mikään pakko. Olen kai vähän tossu tämän työkaverin kanssa, hermostuu helposti.

ap

Vierailija
8/18 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä listat tehdään toiveiden mukaan ja on joitakin joille sopii aamut paremmin kuin illat. Ilta ja aamuvuorot eivät siis mene täysin tasan.

Vuoroja vaihdettaessa pyritään siihen että jos joudun vaihtamaan jonkun ilta vuoron aamuksi pyrin korvaamaan vuoron vaihtamalla jostakin toisesta päivästä aamuvuoron iltavuoroksi samalle työkaverille joko samassa tai sitten seuraavassa listassa.

Vierailija
9/18 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä listat tehdään toiveiden mukaan ja on joitakin joille sopii aamut paremmin kuin illat. Ilta ja aamuvuorot eivät siis mene täysin tasan.

Vuoroja vaihdettaessa pyritään siihen että jos joudun vaihtamaan jonkun ilta vuoron aamuksi pyrin korvaamaan vuoron vaihtamalla jostakin toisesta päivästä aamuvuoron iltavuoroksi samalle työkaverille joko samassa tai sitten seuraavassa listassa.

Meillä onneksi tehdään tasan koska työkaveri toivoisi kaikki aamut itselleen. Toi teidän systeemi on oikeudenmukainen, jos vaihtaa oman aamun pois, saa toisen aamun tilalle.

ap

Vierailija
10/18 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä onneksi tehdään tasan koska työkaveri toivoisi kaikki aamut itselleen. Toi teidän systeemi on oikeudenmukainen, jos vaihtaa oman aamun pois, saa toisen aamun tilalle.

ap

Jos olet tyytyväinen vuoroihisi, ei sinun kannata muutosta pyytää. Pidät vain ne jotka on.

Vierailija
11/18 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan toivoa esimieheltä, että toistaiseksi kaikki vaihtamiset menevät hänen kauttaan. Siis että vaihdon tarpeessa oleva ilmottaisi esimiehelle ja esimies sit kysyisi, onko mahdollista vaihtaa. Varmaan hillitsisi vaihtohaluja ja toisaalta ei sit olisi aina inhottava tilanne sille, jolta siirtoa vaaditaan. Kyllä sullakin saa olla oma elämäsi ja vapaita iltoja! Itse siirryin kolmivuorotyöstä pois juuri sen takia, et illoissa/viikonlopuissa missas lasten elämää.

Vierailija
12/18 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa jos et halua vaihtaa. Listat kuitenkin laaditaan tasapuolisesti kaikille, ja niitä pitäisi noudattaa. Eri asia olisi, jos toinen työntekijä haluaisi tehdä vain aamua ja toinen vain iltaa. Meidän työpaikalla ainakin vaihdettiin niin, että jos halusi vaihtaa, niin vaihdettiin jonkun toisen päivän vuorot sitten toisin päin saman työkaverin kanssa. Nyt kuulostaa siltä, että työkaverisi on vain itsekäs - jos hänellä olisi joku hyvä syy, kuten oma tai lapsen sairauden hoito tms., voisi joustoa ajatella, ja silloinkaan ei toisten tarvitse venyä määräänsä enempää. Omat lapset sinullakin on. Ihan hyvin voisit puhua esimiehen kanssa, koska kyllähän tuommoinen jankuttaminen ja jatkuva neuvottelukin pilaa työilmapiiriä ja vie aikaakin. 

Vierailija
13/18 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaa ES jonne, pakko päästä pärisee niin vaihtaa vuoronsa haahhahaha

Vierailija
14/18 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös iltavuoro ole kivempi tehdä ? Saa herätä kun siltä tuntuu ja valmistautua töihin ihan rauhassa. Ja palkkakin on hieman parempi. Millaisella alalla olet ?

Vierailija
15/18 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös iltavuoro ole kivempi tehdä ? Saa herätä kun siltä tuntuu ja valmistautua töihin ihan rauhassa. Ja palkkakin on hieman parempi. Millaisella alalla olet ?

Toiset tykkää aamusta ja toiset illasta, minulla käy molemmat mutta iltavuorosta en näe lapsia lähes lainkaan. Aamusta lähtevät kouluun ja ovat nukkumassa kun tulen kotiin. Aamusta en näe kun lähtevät mutta voidaan olla yhdessä siitä asti kun tulevat koulusta. Aamuvuoron ekoista tunneista saa yölisän ja iltavuoron vikoista tunneista iltalisän. Yölisä on suurempi.

ap

Vierailija
16/18 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään vaihda jos ja kun se ei sinulle ja omalle perhe-elämällesi sovi. Nyt tiukkana, nainen! Älä anna muiden kävellä ylitsesi!

Vierailija
17/18 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala sinäkin jatkossa vaihtamaan vain "aamu aamusta" -periaatteella, eli vaihdatte vuoroja vain päittäin.

Vierailija
18/18 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala sinäkin jatkossa vaihtamaan vain "aamu aamusta" -periaatteella, eli vaihdatte vuoroja vain päittäin.

Näin alan tehdä :)

ap