Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskenmeno vai ei - millaisia vatsakivut ovat keskenmenon aikana?

10.12.2016 |

Kävin muutama päivä sitten neuvolassa ultrassa, raskausviikkoja olisi pitänyt olla laskujen mukaan 11. Ultrassa kuitenkin näkyi vain 6-viikkoinen kaiku, ei sydänääniä.

Hoitaja epäili tuulimunaraskautta tai keskenmenoa. Minulla on viikon päästä uusi ultra.

Minulla ei ole ollut minkäänlaisia verisiä vuotoja, eikä vatsaani ole supistellut. Tunnen alavatsassani edelleen pientä vihlontaa (aivan kuin kohtu venyisi) ja lisäksi tuntuu, kuin pihkeillä napattaisiin vatsasta. Tuntemukseni eivät ole ollenkaan niin kuin kuukautiskivut. En ole löytänyt mistään muunlaista tietoa, kuin että kipu olisi kuukautiskipumaista. Tuntuu aivan kuin olisin edelleen raskaana. Vaikea uskoa keskenmenoennustetta.

Minkälaiset tuntemukset vatsassa kuuluvat keskenmenoon? Entä miksi alavatsassa kipristelisi, jos sikiö olisi jo kuollut?

Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Kommentit (5)

1/5 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taustalla yksi km ja eka alkoi tuhru vuodolla joka muuttui runsaammaksi kuin kuukautiset ja kivut oli voimakkaita kuukautiskipuja. Nyt on tullut kaksi viikkoa ihme tuhru vuota, ruskeaa ja kerran punaista. Viikkoja nyt jotain päälle kahdeksan. Sisätutkimus tehtiin ja kohtu oli kasvanut ja hcg otettiin ja oli 60714, mutta ei siittä voi kuulemma päätellä mitään. Ens viikolla ultra.. inhottavaa tämä epätietosuus..

Vierailija
2/5 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa keskenmenossa oli kovat menkkamaiset ja tosi kramppaavat kivut, joita kesti muutama päivä ennen tyhjentymistä. Maha myös turposi isoksi palloksi. Toisessa keskenmenossa ei ollut kivun kipua, alkoi pienellä tuhrulla. Sitten kivut oli menkkamaisia, ei sen kummempia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/5 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin viime yönä,kun tunsin,että jotain vuotaa. Menin vessaan ja tuli verta aika runsahkosti,ei hyytymiä. Sitten 2h ilman vuotoa jonka jälkeen taas vessaan mennessäni tuli verta,kirkkaan punaista. Ei mitään kipuja tai muita tuntemuksia ollut. Eikä sen jälkeen ole vuotanut kuin pari tippaa siteeseen.. Tiistaina aika ultraan. Olen nyt 6+6. Olikohan km kyseessä..? :(

Inhottavaa epätietoisuutta nyt monta päivää..

4/5 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ensimmäinen raskaus, viikkoja 8+5. Tähän asti oireet olleet hyvin voimakkaat, jatkuva pahoinvointi, mahan turvotus ja tissit todella kipeät, ei minkäänlaista vuotoa tai tuhrua. Nyt kuitenkin toissailtana aivan yhtäkkiä hulahti reilusti kirkasta verta ja hyytymiä. Vuoto kesti alle tunnin. Sen jälkeen ei ole tullut siteeseen mitään, pyyhkiessä pari pientä tuhrua. Kipuja ei ole ollut. Ainoana epämiellyttävänä tuntemuksena toispuoleinen jomotus/kiristys alavatsalla ajoittain ja sitäkin on ollut koko raskauden ajan. Pahoinvointi jatkuu myös entisenlaisena, ei ole ainakaan helpottamaan päin. Neuvolaan soittelin eilen, sielläkin hoitaja vähän ihmeissään tilanteesta ja antoi siksi kontrolliultraan ajan perjantaille. Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Onko noin lyhyt vuoto keskenmeno (niinkuin itse ainakin heti oletin) vai voiko se olla muutakin ja raskaus edelleen jatkua? Missä vaiheessa pahoinvoinnin ja muiden oireiden pitäisi helpottaa, jos tämä raskaus menikin oikeasti kesken?

5/5 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin keskeytynyt keskenmeno 13.1. Ultrassa. Raskauden olisi pitänyt olla tuolloin jo 12. viikolla, mutta ultrassa näkyi vain noin kuuden viikon ikää vastaavan kokoinen sikiö ja ei sydänääniä. Missään vaiheessa ei ole ollu minkäänlaista vuotoa ja raskausoireetkin jatkuivat aina 11. Viikolle asti. Nyt jälkeen päin kun mietin, niin todennäköisesti supistusmaiset menkkakivut alkuraskauden aikana olivat merkki keskenmenosta, mutta en osannut olla huolissaan kun ei ollut vuotoa. Myös neuvolasta sanottiin, että niin kauan kun kivut ei ole sietämättömiä ja kun vuotoa ei ole, niin kaiken pitäisi olla kunnossa. Noh kaikki ei tosiaan ollut kunnossa ja takana on yksi elämäni hirveimpiä kokemuksia.. ensin läökkeellinen tyhjennys, joka aiheutti aivan hirvittävät kivut ja ihan kun se ei olisi ollut tarpeeksi sain vielä kohtutulehduksen ja jouduin viime perjantaina kaavintaan. Nyt toivon mukaan tämä on ohi ja pääsen toipumaan tästä koettelemuksesta.