Arvostan äitejä jotka menevät töihin kun lapsi 10kk
Kommentit (28)
Minä en. T. Alle 3-vuotiaiden ryhmän lto
Minä en. Lähinnä surettaa heidän puolestaan mikäli tilanne on talouden kannalta pakottava. Noin pienen lapsen paikka on kotona vanhempien (tai vanhemman) luona.
Vierailija kirjoitti:
Ole tyytyväinen, muuten olisit työtön.
En nyt osaa sanoa, arvostanko erityisesti...Toisten vaan on pakko mennä heti töihin, mutta kieltämättä tunnen hiukan sääliä. (Kumpaakin - äitiä ja lasta - kohtaan, ellei sitten isä jää hoitamaan lasta)
Njooh, minä menin töihin kun koko ajan soiteltiin että tarvittaisiin lisäkäsiä. Mutta meilläpä jäikin sitten isä "loisimaan" pariksi vuodeksi lapsen kanssa kotiin. Ei olisi tullut pieneen mieleenkään laittaa vauvaa päiväkotiin.
Joo on se hienoa tehdä lapsesta tunnottoman ihmisen. Sellaisia tämä maailma tarvitsee
Minä arvostan enemmän äitejä jotka haluavat itse kasvattaa lapsensa. Niin minäkin tällä hetkellä teen. Joillekkin se raha vaan on valitettavasti tärkeämpää.
Mä en arvosta, vaikka itse menin töihin. Lapsen isällä ei ollut työpaikkaa ja hän jäi hoitamaan lasta. Ihan hyvin meni, mutta jokainen tekee tilanteen mukaan.
Itse menin töihin heti äitiysloman jälkeen. Tosin silloin isä jäi 6 viikon pituiselle isyyslomalle ja sen jälkeen äitini hoiti lasta tähän asti, jäin juuri töistä pois uudelle äitiyslomalle. Päiväkotiin en olisi raaskinut laittaa ja jos tämä systeemi ei olisi onnistunut niin sitten olisin jäänyt vielä hoitovapaalle.
Ihminen ja käki ovat ainoat eläinlajit, jotka pistävät lapsensa muiden huollettavaksi heti pienestä.
Mä menin töihin lapsen ollessa 3,5kk. Siinä ei ollut mitään arvostettavaa, olin aivan palasina fyysisestä työstä, hormonit hyrräilivät ja lapsi huusi yöt läpeensä. Oli saatanan rankkaa, jos vielä tulisi samanlainen tilanne niin mieluummin myisin asunnon kuin menisin noin nopeasti töihin. Mies jäi raskausaikana työttömäksi ja pankkia ei juuri kiinnosta millä asuntolaina maksetaan, kunhan tulee maksettua...
Lapsen kannalta ikävä ratkaisu, ihan reppanoita nämä 10kk ikäiset vauvat päiväkodissa :(
t: Lastenhoitaja.
Lasten psykiatrisella työskentelevänä on pakko sanoa että mä en arvosta. Tai no, pääasia että lapsi saa olla kotona tutun hoitajn kanssa, jos se ei ole äiti niin sitten isän kanssa kotona tuon ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pitäisi olla 6+6+6-malli vanhempainvapaille.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ja käki ovat ainoat eläinlajit, jotka pistävät lapsensa muiden huollettavaksi heti pienestä.
Itseasiassa ainakin susilla ja hyeenoilla varmaan leijonillakin, muut huolehtii pienistä pennuista kun emä on metsästämässä.
Kiitos, mutta itse aloitin työt kun lapsi oli 4kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa ainakin susilla ja hyeenoilla varmaan leijonillakin, muut huolehtii pienistä pennuista kun emä on metsästämässä.
Ja loput sitten jättää pennut vaan yksikseen, kun etsivät ruokaa/metsästävät. Poikkeuksena jotkin saaliseläimet (sorkka- ja kavioeläimet ainakin) ja pussieläimet sekä kädelliset joilla poikanen kulkee aina mukana.
Alle 3 v ei tee mitään päiväkodissa. Oma äiti paras hoitaja.
Töitä ehtii tekemään ihan hautaan asti, lapsi on pieni vain hetken.