Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lähihoitaja jää työttömäksi?

Vierailija
10.12.2016 |

Niin pitääkö työtä vastaanottaa eri suuntautumisalalta kuin mihin on suuntautunut? Entä pitääkö lyhyitäkin sijaisuuksia ottaa vastaan, ettei tule karenssia? Tyyliin päivistä pariin kuukauteen?
Miten sinulle on käynyt?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole työkkäri pahemmin häirinnyt. Tosin olen jo yli 50v. Työnantajiakaan ei kiinnosta.

Vierailija
2/9 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten kotihoitoon - hullujenhommaan- imuroidaan jämät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole työkkäri pahemmin häirinnyt. Tosin olen jo yli 50v. Työnantajiakaan ei kiinnosta.

Missäpäin asut? Itse haluaisin rauhassa katsella uutta mahdollista työpaikkaa. Nykyinen työpaikkani lopetetaan lähiaikoina. Olen myös samaa ikäluokkaa, enkä jaksaisi mitään muuttuvuutta koko ajan eli sijaistamista siellä täällä. ap.

Vierailija
4/9 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 90-luvulla kun aikoinani valmistuin ja olin hetken työttömänäkin, ei työkkäri millään meinannut käsittää että mielenterveyspuolelle suuntatuneena en ole mitenkään pätevä vaikkapa ambulanssiin, hammashoitolaan tai päiväkotiin, en myöskään vanhainkotiin tai sairaalaan koska en tiedä varsinaisesta hoivatyöstä yhtään mitään. En tiedä miten nykyään on.

Vierailija
5/9 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole semmoista ongelmaa ikinä ollut ettei töitä olisi ollut. Pätkiä olen tehnyt kokoajan, en ole mitään vakituista ikinä edes hakenut, en ole kiinnostunut muhimaan samassa paikassa koko ikääni, haluan nähdä eri paikkoja. Joskus olen ollut kuukauden pätkien välillä "lomalla" eikä työkkäri ole kyllä ahdistelemaan ehtinyt sinä aikana. Nykyään jatko-opiskelen ammattikorkeassa. 

Vierailija
6/9 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos on kiinnostunut vain vähintään vaikka puolen vuoden sijaisuudesta, jos vakipaikkaa ei varmaan heti saa, niin pitääkö lyhyempi sijaisuus vastaanottaa? ap.

Vierailija
7/9 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos on kiinnostunut vain vähintään vaikka puolen vuoden sijaisuudesta, jos vakipaikkaa ei varmaan heti saa, niin pitääkö lyhyempi sijaisuus vastaanottaa? ap.

Vakipaikkaan harvemmin otetaan talon ulkopuolelta, vaikka paikka julkiseen hakuun laitetaankin. Yleensä vakipaikat saavat ne, jotka ovat jo pidempään työskennelleet paikassa sijaisina. Esimiehet tuntevat ja tietävät, millainen työntekijä on kyseessä. Jos vakipaikkaa kärkyt, lyhyempikin sijaisuus kannattaa. Sijaisuudet usein jatkuvat samassa paikassa. Toisaalta sijaisena on mahdollista kiertää eri paikkoja ja jäädä sinne, mikä tuntuu mieluisimmalta.

Vierailija
8/9 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten kotihoitoon - hullujenhommaan- imuroidaan jämät.

Aika hauska kommentti. Ilmeisesti et ole kotihoidossa työskennellyt.  Me "jämät" viihdymme oikein hyvin työssämme, kiitos vain.

Vierailija
9/9 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on lähihoitaja ja kun jäi työttömäksi, niin samantien työkkäristä tuli useampi työtarjous. Ja olivat laidasta laitaan, oli viikon pätkiä ja eri suuntautumisalalta.

Haki tietysti kaikkiin ja sai sitten loppuviimeksi valita mihin menee,koska olisi saanut useammankin paikan.