Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kokeillut miten vapauttavaa on olla ilman kännykkää

Vierailija
09.12.2016 |

telkkua ym.aparaatteja.
Siihen tottuu yllättävän nopeasti.
Mökillä teen aina niin ja stressi katoaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mökkiä. Siihen kaatui tämäkin.

Vierailija
2/8 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vieläkään älykännyy. On vanha nokia, jolla ei pääse nettiin.

Sit kotona on tämä läppäri, jolla pääsen nettiin.

Ja facesta häivyin yli vuosi sitten eikä ikävä ole takas. Musta ei löydy mitään netistä ja hyvä niin. Koska vapaus. Se on tärkein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut. Viikon olin töissä erämaassa ja oli kyllä ihana kokemus. Päällimmäinen tunne oli se, että olin läsnä hetkessä enemmän kuin yleensä. Netti on ikkuna muualle maailmaan, mutta ilman telkkua, puhelinta tai läppäriä, oli pakko oikeasti katsoa ympärilleen ja nautti juuri siitä paikasta ja hetkestä. Lumoavan yksinkertaista ja luonnonläheistä.

Vierailija
4/8 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännyssä olisi netti mutta en ole ikinä Suomessa käyttänyt, joskus reissussa ulkomailla tiedonhakuun. En keksi mitä sieltä pitäisi kokoajan vahtia kun ihmiset niitä laitteita jatkuvasti näpertää ulkoillessa, baarissa ja joka paikassa..

Vierailija
5/8 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kai edellyttäisi, että on vapaus muistakin velvollisuuksista. Töistä, lapsista, laskuista jne. Ja toisaalta en koe kyllä vapauttavana sitä, että en saa halutessani yhteyttä ystäviin ja perheeseeni.

Vierailija
6/8 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut ihan ongelmaksi kännykän räpläys, läppärillä selailu ja tv:n tuijottaminen. Parhaimmillaan teen kaikkea kolmea samaan aikaan... Pakko varmaan pistää itselle elektroniikkakielto, kuten opiskellessa tein ja se oli tosi hyvä juttu! Nolo ongelma, mutta ihan oikea ja erittäin passivoiva.

Vierailija
7/8 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tullut ihan ongelmaksi kännykän räpläys, läppärillä selailu ja tv:n tuijottaminen. Parhaimmillaan teen kaikkea kolmea samaan aikaan... Pakko varmaan pistää itselle elektroniikkakielto, kuten opiskellessa tein ja se oli tosi hyvä juttu! Nolo ongelma, mutta ihan oikea ja erittäin passivoiva.

Toisaalta joo, mutta minulla on ainakin elämä ihan liikaa kiinni juuri noissa laitteissa. Opiskelut, työvuorot, lasten harrastukset, kouluasiat, laskut, yhteydenpito ystäviin, kalenteri, sähköposti, shoppailu, juna-aikataulut, ruokareseptit, käsityöt jne vaativat koneen/puhelimen käyttöä. Oikeastaan ainoa asia, mihin ei mitenkään liity puhelin tai läppäri on kotityöt, lenkille lähteminen tai lasten kanssa hengailu. Kotitreenitkin teen youtube-videoiden kanssa.

Vierailija
8/8 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut 5v olin ilman tvtä(tai telkku oli mutta en katsonut sitä) ja syksyllä olin hiljaisuudenretriitillä pe-su ja suljin kännykän,siitä lähtien pitänyt 2-3 viikonloppua kännykän kiinni ja nautin perheen kanssa olosta,meditoin ja kirjoitan,oon miettinyt että luovun täsyä kännykästä ja hankin netittömän puhelimen ihan vakavissani