Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette ihmisestä, joka vaatii rahaa kaikesta?

Vierailija
09.12.2016 |

Esim. kavereidensa muuttoavuksi ei lähde, ellei ruoan ja bensarahojen lisäksi saa kunnon palkkaa.

Ei auta naapureitaan eikä kavereitaan, talkoiden aikaan lähtee "matkoille". Välillä oikein ylpeilee, että ei ole kenenkään hyväksikäytettävissä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan myös maksaa kun saa itse apua...mikäs siinä sitten.

Vierailija
2/16 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokee, että on vuosien varrella auttanut ilmaiseksi jo ihan tarpeeksi. Suotakoon se hänelle.

Itse en kyllä tekisi asiasta mitään numeroa, mutta kukin tavallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko köyhä tai ainakin pihi, lisäksi epäsosiaalinen ja tyhmä eli ei osaa antaa arvoa sosiaaliselle pääomalle jota auttaessa muita kertyy.

Vierailija
4/16 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvosta, mutta onhan hänellä siihen toki oikeus.

Vierailija
5/16 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä maksan aina avusta. Jos ei rahalla niin sitte jollain lahjalla. Ärsyttää sellaiset jotka yrittää saada kaiken ilmaiseksi. Sukulaiset on pahimpia. Mies on rakennusinsinööri niin kyllä piirustusten, kuntotarkastuksen yms pyytäjiä piisaa. Ilmaiseksi pitäis saada monen tunnin työ.

Vierailija
6/16 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin autettiin paljon miehen siskon porukkaa. Ikinä ei tule meille apua. On sitten vähennetty auttamista. Ei oo kivaa että vastavuoroisuus ei toimi.

Vierailija
7/16 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokee, että on vuosien varrella auttanut ilmaiseksi jo ihan tarpeeksi. Suotakoon se hänelle.

Itse en kyllä tekisi asiasta mitään numeroa, mutta kukin tavallaan.

Ikää 24v...

Vierailija
8/16 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa mitään väärää ole. Eipähän tule enää pyyntöjä turhan takia. Varmaan varautuu itsekin sitten maksamaan vastaavasta avusta.

Sinkkumies

Vierailija
9/16 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä maksan aina avusta. Jos ei rahalla niin sitte jollain lahjalla. Ärsyttää sellaiset jotka yrittää saada kaiken ilmaiseksi. Sukulaiset on pahimpia. Mies on rakennusinsinööri niin kyllä piirustusten, kuntotarkastuksen yms pyytäjiä piisaa. Ilmaiseksi pitäis saada monen tunnin työ.

Entä joku muuttoapu, jossa autettavat maksavat bensarahat ja vielä tarjoavat ruoatkin? Eikö ystävyys merkitse enää nykymaailmassa mitään?

Vierailija
10/16 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri pyysi kaitsemaan koiraansa viikonloppureissun ajaksi. 

Suostuin eikä rahasta ollut puhetta. Vkl venähti sitten niin, että tuli vasta ti-aamuna hakemaan koirulinsa. 

Oletin, että olisi tuonut jotain tuliasia tai iskenyt pari kymppiä kouraan. Mutta ei! Ihan tyhjin käsin tuli. 

Tästä lähin kyllä puhun korvauksen selväksi. Emme ole mitään ystäviä ja vaikka olisimmekin niin jotain pientä elettä olisin odottanut

Vierailija
11/16 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laskutan ystäviäni kuuntelemisesta. En ole terapeutti tai psykologi, mutta silti joudun (tai siis jouduin) kuuntelemaan ystävieni elämäntarinoita. Lähetin jokaisen tapaamiskertamme jälkeen laskun selitteellä "Kuunteluapu", 60e/tunti. Kummasti väheni pyynnöt lähteä kahville :)

Vierailija
12/16 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos siitä maksaa pitää niin varmasti tilaavat parhaalta, eivätkä mieheltäsi.

Muistappa se.

Vierailija
13/16 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan pyydä ketään talkoisiin, vaan hoidan esim. muuton muuttofirman avulla ja tilaan kodinkoneet kotiinkuljetuksella ja asennuksella. Minusta olisi noloa pyytää muilta ilmaisia palveluksia. En itsekään ole kovin innostunut mistään talkoohommista. Onneksi minua ei ole juuri koskaan sellaisiin edes pyydetty. 

Vierailija
14/16 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laskutan ystäviäni kuuntelemisesta. En ole terapeutti tai psykologi, mutta silti joudun (tai siis jouduin) kuuntelemaan ystävieni elämäntarinoita. Lähetin jokaisen tapaamiskertamme jälkeen laskun selitteellä "Kuunteluapu", 60e/tunti. Kummasti väheni pyynnöt lähteä kahville :)

Oikein! Riivaajia aina riittää, jotka luulevat työnkuvani olevan ilmainen auttaminen.

Vierailija
15/16 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän tilanteista ja ihmisistä. Yksi ihmistyyppi on sellainen, joka mittaa kaiken mahdollisen rahassa ja haluaa aina oman osuutensa kaikesta, eikä mitään pientäkään summaa voi päästää menemään ohi näpeistään, jos se hänelle kuuluu. Se on rasittavaa. Siis tyyli, jossa toinen tarjoaa vaikka kahvin ja seuraavalla kerralla kun vastavuoroisesti tarjoaa hänelle, niin kassalla lasketaan, että tämän paikan kahvi kun maksoi 20 senttiä vähemmän, niin hänen pitää nyt ottaa kahvileipää, että päästään tasoihin.

Mutta toisaalta jos kyse on siitä, että ammattilaiselta pyydetään siihen omaan ammattiin liittyvä palvelus, niin kyllä tällä on silloin oikeus pyytää normaali tuntipalkka palveluksesta. Tietysti tämä sovitaan etukäteen,  niin jokainen on selvillä siitä, mitä sovittiin.

Vierailija
16/16 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en koskaan pyydä ketään talkoisiin, vaan hoidan esim. muuton muuttofirman avulla ja tilaan kodinkoneet kotiinkuljetuksella ja asennuksella. Minusta olisi noloa pyytää muilta ilmaisia palveluksia. En itsekään ole kovin innostunut mistään talkoohommista. Onneksi minua ei ole juuri koskaan sellaisiin edes pyydetty. 

Minäkin pidin syksyllä yhden miehen talkoot. Leikkasin pensaat, tyhjensin rännit lehdistä, leikkasin ruohot ja nostin ylös kasvit joiden en halunnut talvehtivan, että keväällä voi heti istuttaa uusia. Laitoin myös muutamalle kynttilälle paikan. Neljä tuntia meni.

Sinkkumies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi