Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisäilmasairaat! Millaisia oireita saatte tilassa, jossa on esim. hometta?

Vierailija
09.12.2016 |

Ja kuinka nopeasti oireet alkavat / miten helpottavat?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedän, että ilmassa on hometta, niin silmiä kirvelee.

Vierailija
2/7 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmiä kirvelee. Yskittää. Päänahka kutiaa. Silmät vuotavat tai rähmivät. Lämpöilyä. Ääni menee. Kurkkua kuristaa. Aivastuttaa. Nenä tukossa. Huonot yöunet hengityksen takia. Nenästä tulee verta. Vedoton olo, väsyttää. Aikaista heikompi rasituksen sieto. Lihaskipuja. Siinäpä tärkeimmät. Helpottavat erilaisilla suihkeilla ja tipoilla tai tulehduskipulääkkeillä. Tietenkin huonosta rakennuksesta poistuminen auttaa. Eli viikonloppusin tervehtyy ja maanantaina taas töihin kitumaan viikoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin vain homeallerginen, niin olisi edes mahdollista välttää altistusta... Mutta itselleni herkistäjiä ovat monet muovit ja nykyaikaisissa rakennusmateriaaleissa olevat materiaalit. Ja niitähän on lähes kaikissa taloissa paitsi vanhoissa puutaloissa :(

Joten arkeani kerrostaloasujana ovat silmien kirvely ja punoitus, ihon punoitus, lievästi kipeä olo koko ajan, kuiva yskiminen. Ulkona oireet helpottaa noin vartissa, mutta kotona palaa, olleen aamulla pahimmillaan. Vanhemmillani vanhassa rintamamiestalossa en oireillut ennen, mutta kun laittoivat laminaattilattioita, niin sen jälkeen olen oireillut sielläkin. Niissä on jotain pinnoitetta jolle olen herkkä.

Vierailija
4/7 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä hometta. Kaikista ei tule oireita. Joistakin tulee sairas olo (kuin olisi kuumetta ja saattaa ollakin, flunssaoireet, migreenejä). Joistakin alkaa vain kieli oudosti kihelmöimään.

Vierailija
5/7 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa lähinnä hengitysteihin. Minulla on astma, joten hengenahdistusta, kuivaa yskää, joka ei irtoa millään, äänen käheytymistä sekä yleisesti huonoa oloa - aivan kuin paniikkia, joka lievittyy kun pääsee ulkoilmaan tai terveisiin tiloihin. Hajuaistini on myös ns. yliherkkä. Haistan metrien päähän, jos jollakin on talossaan kosteusvaurio. Samoin nenään käyvät hajuvedet, pesuaineet, käryt yms. Samoin kuin edellä oleva maanantaisin viikonlopun jälkeen terveenä ja siitä se alamäki alkaa...nyt taas perjantai ja happitilanne heikko. Viime viikolla sain olla 5 päivää putkeen poissa ja olin terve. Samoin kesälomalla oireet katoavat. Koita päästä terveisiin tiloihin, koska tuo tilanne ei ainakaan parane altistuksen jatkuessa.

Vierailija
6/7 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/7 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenän limakalvot turpoaa ja kutittaa.

Ostin asunnon sillä perusteella, että siellä on puhdas ja raikas ilma. Muu ei olisi tullut kyseeseen, hengitysilma on perustarve. Olen astmaatikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi