Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö työhakemuksen perään aina soittaa?

Vierailija
08.12.2016 |

Onko olemassa tuollainen käytäntö tai siis onko tärkeää että soittaa vielä hakemuksen perään?

(Oli kyseessä avoinhakemus tai vaikka mol.fi kautta löydetty ilmoitus)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetitkö sähköpostilla vai lomakkeella?

Vierailija
2/8 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on täysin työpaikkakohtaista. Itse en ole soittanut tähän enkä edelliseen, pomot soittivat mulle. Toinen soitti kahdesti ja sitten päätti haastatella. Muita ei haastatellutkaan. Eikä meidän pomo hirveästi välitä soittelijoista, ei vaikuta mihinkään suuntaan. Ei kyllä pahenna, mutta ei parannakaan. Jos hällä sattuu olemaan kiire kun soitetaan, sitten saattaa ärsyyntyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Nykyisin on ohjeena, että kannattaa soittaa vain jos on aidosti jotain kysyttävää. Ei siis "tulihan hakemus perille". Työpaikkaa saattaa hakea 60-200 ihmistä, työnantaja ei todellakaan halua soittoa edes joka toiselta.

Olen hakenut viimeisen vuoden aikana aktiivisesti töitä ja päässyt haastatteluihin ilman soittoa. Joskus sitten puhelinsoitto saattaa osua todella hyvään kohtaan, harkinnan mukaan.

Vierailija
4/8 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin sitä että meidän alalla johtajat on tosi kiireisiä. Voisiko soitto, varsinkin avoimen hakemuksen perään, olla jopa kiireistä ihmistä ärsyttävä? Olenko liian varovainen vai pitäisikö olla röyhkeämpi?

Vierailija
5/8 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/8 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei pitäisi soitella, vaan panostaa hakemukseen ja tuoda esille, että olet kiinnostunut juuri kyseisestä työstä ja jo hakemuksessa kertoa tarkasti miksi sopisit ko. työhön. Olen myös tavalla ja toisella aina ilmaissut, että haluaisin tulla kuulemaan työstä lisää ja kertomaan itsestäni enemmän.

Vierailija
7/8 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ainoastaan silloin, kun sinulla on oikeasti jotain kysyttävää/ sanottavaa. Ei tarvitse vääntää tikusta asiaa. En ole ikinä soittanut yhteenkään hakemaani paikkaan, ja haastatteluihin olen päässyt hyvin siitä huolimatta.

Vierailija
8/8 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä luulet johtuvan, että nykyään yhä harvempi paikka on avoimena julkisessa haussa?

No mitäpä luulet tapahtuvan, jos pieneen kahden hengen yritykseen haetaan työntekijää, ja siitä tulee noin 300 puhelinsoittoa ynnä hakemukset päälle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi