Olen mies, joka on ihastunut Bi-naiseen. Onko mitään mitä pitäisi ottaa erityisesti huomioon mahdollisessa suhteessa?
Nyt on siis näin, että tämä nainen oli useita vuosia naisen kanssa parisuhteessa. Haluasin mielenkiinnosta tietää, onko bi-naisilla jotain erityisiä vaatmuksia ja toivomuksia miehelle. Miehet ja naiset ovat erillaisia. Seksi on erillaista ja monesti työnjako ja suhteen tasa-arvo (kotityöt ja perinteiset roolit tässä tapauksessa)
Tuleeko jonkinmoinen kulttuurishokki jos nyt seurustellaan? Pitkä aika naistenvölisessä suhteessa on varmasti tottunut siihen. Seksistä voisin kyllä oppia, sen minä myönnän.
Haluan kuitenkin sanoa, että en halua antaa kuvan, että tämä on mahdotonta, päinvastoin. Lähinnä haluaisin kuulla muiden kokemuksia ja näkemyksiä jos teitä bi-naisia täällä sattuisi olemaan.
Yleistä keskustelua aiheesta voi toki myös käydä täällä.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se parisuhteen onnistuminen riipu eniten persoonasta. Itse olen bi, enkä oikein ymmärrä, miksi olisin huonompi kumppani kuin heteronainen. Olen avarakatseinen ja pidän seksistä, ja seurustelukokemusta minulla on sekä miehen että naisen kanssa. Mitä erityisiä vaikeuksia sinulle voisi tulla bi-naisen kanssa? Pelkäätkö, että naisesi alkaa haikailla toisten naisten perään? Yhtä hyvinhän heteronainen voi alkaa ajatella, että haluaakin kokemuksia muista miehistä. Jos suhde alkaa rakoilla, kuka tahansa seksuaalisesta suuntaumisesta riippumatta voi alkaa haikailla uuden kumppanin perään.
Mt-ongelmat yleensä pahentavat suhteen laatua. Ehkä teillä on toisin, se on rikkaus?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se parisuhteen onnistuminen riipu eniten persoonasta. Itse olen bi, enkä oikein ymmärrä, miksi olisin huonompi kumppani kuin heteronainen. Olen avarakatseinen ja pidän seksistä, ja seurustelukokemusta minulla on sekä miehen että naisen kanssa. Mitä erityisiä vaikeuksia sinulle voisi tulla bi-naisen kanssa? Pelkäätkö, että naisesi alkaa haikailla toisten naisten perään? Yhtä hyvinhän heteronainen voi alkaa ajatella, että haluaakin kokemuksia muista miehistä. Jos suhde alkaa rakoilla, kuka tahansa seksuaalisesta suuntaumisesta riippumatta voi alkaa haikailla uuden kumppanin perään.
Kyllä. En minä pelkää sitä. Lähinnä vaan ajattelin onko yleisesti ottaen, vaiko tulla kulttuurishokki uudesta parisuhteesta? Olen tietysti valmis puhumaan kaikesta ja siitä, että olen hyvin kokematon.
AP
Vierailija kirjoitti:
Joo, huomioon pitäisi ottaa se, että nainen on yksilö ihan siinä missä kuka tahansa heterokin. Se olisi hyvä pitää mielessä, että hän ei ole ollut lesbo ollessaan suhteessa naisen kanssa eikä tule olemaan hetero ollessaan suhteessa miehen kanssa, vaan hän on bi (jos näin kerta on sanonut ja niin kokee). Mutta biseksuaalisuus ei ole sama kuin polyamoria, vaan voi olla ja suurin osa onkin täysin monogamisia. Eikä suhde miehen tai naisen kanssa tarkoita sitä, että aina jotain puuttuu, vaan mies tai nainen on aivan yhtä hyvä.
Eli oikeasti tärkeintä on kuunnella ja tutustua tähän naiseen yksilönä eikä minkään stereotypian kautta.
Näin aionkin tehdä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään erikoista yms, luonnollisesti nainen on yksilö jolla on myös tietynlaiset "vaatimukset" suhteelta. Kukaan muu kun hän ei niitä sinulle osaa kertoa. Esim. kodinhuollon suhteen yms. Ihan niinkuin hetero naisilla. Ja saattaa vilkuilla naisia, niinkuin sinäkin varmasti vFilkuilet muita naisia, mutta pettää vain jos on pettäjä. Niinkuin hetero. Ja minua bi naisena vituttaa yli kaiken se että niin hetero miehet kuin lesbot, aina jos jtn säätöä tulee, pelkää että lähden jonkun toisen matkaan. Emme ole automaattisesti polyamorisia. Jotkut voivat olla, ihan myös heterot kuin homotkin, ei se seksuaalisuuteen katso.
Onko seksissä todella merkittäviä eroja näin yleisesti ottaen?
Onhan se nyt erilaista naisen tai miehen kanssa, mutta muista se ettei kaikki naiset automaattisesti tiedä mistä toinen nainen tykkää, koska yllätys yllätys tässäkin asiassa ihmiset ovat yksilöitä. Et sinäkään välttämättä tykkää samoista asioista naapurin Penan kanssa. Ja minun mielestä seksi naisen kuin miehenkin kanssa on yhtä hyvää, kunhan kemiat kohtaa. Että turha tuostakaan on stressata jos olet valmis kuuntelemaan mitä nainen haluaa. Ihan yhtälailla kun hänenkin tulee kuunnella mitä sinä haluat. Seksi kun kumminkin on uudessa suhteessa toisen mieltymysten opettelua ja yhteisen sävelen löytöä.Tämä on täysin sama asian kuin hetero naisenkin kanssa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään erikoista yms, luonnollisesti nainen on yksilö jolla on myös tietynlaiset "vaatimukset" suhteelta. Kukaan muu kun hän ei niitä sinulle osaa kertoa. Esim. kodinhuollon suhteen yms. Ihan niinkuin hetero naisilla. Ja saattaa vilkuilla naisia, niinkuin sinäkin varmasti vFilkuilet muita naisia, mutta pettää vain jos on pettäjä. Niinkuin hetero. Ja minua bi naisena vituttaa yli kaiken se että niin hetero miehet kuin lesbot, aina jos jtn säätöä tulee, pelkää että lähden jonkun toisen matkaan. Emme ole automaattisesti polyamorisia. Jotkut voivat olla, ihan myös heterot kuin homotkin, ei se seksuaalisuuteen katso.
Onko seksissä todella merkittäviä eroja näin yleisesti ottaen?
Onhan se nyt erilaista naisen tai miehen kanssa, mutta muista se ettei kaikki naiset automaattisesti tiedä mistä toinen nainen tykkää, koska yllätys yllätys tässäkin asiassa ihmiset ovat yksilöitä. Et sinäkään välttämättä tykkää samoista asioista naapurin Penan kanssa. Ja minun mielestä seksi naisen kuin miehenkin kanssa on yhtä hyvää, kunhan kemiat kohtaa. Että turha tuostakaan on stressata jos olet valmis kuuntelemaan mitä nainen haluaa. Ihan yhtälailla kun hänenkin tulee kuunnella mitä sinä haluat. Seksi kun kumminkin on uudessa suhteessa toisen mieltymysten opettelua ja yhteisen sävelen löytöä.Tämä on täysin sama asian kuin hetero naisenkin kanssa :)
Kiitos vastauksesta. Olen valmis tekemään kaikkea hyvää, keskustella ja kuunnella häntä kun kyse on seksistä. Eihän se ole mikään kilpailu tai suoritus, minkä pitäisi mennä heti oikein. Kaikki ovat siis yksilöllisiä. :)
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä olen bi-nainen, parisuhdetta saman miehen kanssa takana 18 vuotta. Koskaan en ole pettänyt, vaikka välillä olisi tehnyt mieli seksiä naisen kanssa. Ei se mun bi-seksuaalisuus oikein näy missään muussa kuin siinä että tykkään vaivihkaa vilkuilla nättejä naisia :D Roolit on meidän perheessä mielestäni tasa-arvoiset, ja esim. kotityöt on jaettu periaatteella "mä inhoan imuroimista ja sä et, joten tee sä se, niin mä tiskaan kun sä taas inhoat sitä".
Oletteko joskus miehesi kanssa vilkaissut naisia hihittely mielessä? :) Onko teillä sama naismaku?
Ei hihittelymielessä, mutta kivana silmänruokana kyllä. Aika samanlainen naismaku meillä on, mikä ei sinänsä ole yllätys :)
Täytyy myöntää, että saman sukupuolen kanssa seurustelevat bit ovat aika vahvoja yksilöitä. Itse olen keskittynyt vain miehiin, niin ei tarvitse sietää ihmisten ennakkoluuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä olen bi-nainen, parisuhdetta saman miehen kanssa takana 18 vuotta. Koskaan en ole pettänyt, vaikka välillä olisi tehnyt mieli seksiä naisen kanssa. Ei se mun bi-seksuaalisuus oikein näy missään muussa kuin siinä että tykkään vaivihkaa vilkuilla nättejä naisia :D Roolit on meidän perheessä mielestäni tasa-arvoiset, ja esim. kotityöt on jaettu periaatteella "mä inhoan imuroimista ja sä et, joten tee sä se, niin mä tiskaan kun sä taas inhoat sitä".
Oletteko joskus miehesi kanssa vilkaissut naisia hihittely mielessä? :) Onko teillä sama naismaku?
Ei hihittelymielessä, mutta kivana silmänruokana kyllä. Aika samanlainen naismaku meillä on, mikä ei sinänsä ole yllätys :)
Voisi luulla, että muiden naisten katseleminen ja ulkonäöstä keskusteleminen läpällä on helpompaa kun molemmat pitävät naisista. Onko näin? Tiedättehän jo toisienne naismaku. Monesti sanotaan, että tällaisesta voi syntyä mustasukkaisuutta heterosuhteessa.
AP
Huh,onpa yksinkertaista ajattelua.Kuvitteletko oikeasti,että seksuaalinen suuntautuminen ja libido jotenkin korreloi?Eli jos olen bi,niin olen kiinnostunut kaikista?Hullu ajatus...
Jaa. Olen bi enkä odota miehiltä yhtään mitään. Oot vaan ihan oma ittes.
Vierailija kirjoitti:
Huh,onpa yksinkertaista ajattelua.Kuvitteletko oikeasti,että seksuaalinen suuntautuminen ja libido jotenkin korreloi?Eli jos olen bi,niin olen kiinnostunut kaikista?Hullu ajatus...
En väittänyt sitä. Vain sitä, miten helposti ihastuu jompaankumpaan sukupuoleen ja kiinnostaako jompikumpi sukupuoli enemmän ja miten se näyttäytyy. Miehet ja naiset kun ovat erillaisia. Rakkaus kuitenkin voittaa viimekädessä sukupuolesta riippumatta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi luulla, että muiden naisten katseleminen ja ulkonäöstä keskusteleminen läpällä on helpompaa kun molemmat pitävät naisista. Onko näin? Tiedättehän jo toisienne naismaku. Monesti sanotaan, että tällaisesta voi syntyä mustasukkaisuutta heterosuhteessa.
AP
Minulle tuo olisi inhottava tilanne, en haluaisi kuulla mieheni naismausta yhtään enempää tai nähdä hänen tirkistelevän muita, enkä sellaista tee itsekään suhteessa ollessani. Aiheuttaisi mustasukkaisuutta.
-eri bi-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Minulle tuo olisi inhottava tilanne, en haluaisi kuulla mieheni naismausta yhtään enempää tai nähdä hänen tirkistelevän muita, enkä sellaista tee itsekään suhteessa ollessani. Aiheuttaisi mustasukkaisuutta.
-eri bi-
Näin se taitaa pääosin olla mutta kai jostain voi puhua kevyeesti. Tietysti jos yksityiskohtaisesti arvostelee ja alkaa jakaamaan ulkonäköä "ryhmiin" niin se on sitten ehkä vähän epämielyttävää.
AP
Binaisen miehenä kannattaa varautua siihen että annat hänen harrastaa seksiä naisten kanssa. Mulla on bivaimo ja tämä sopii mulle ihan hyvin. Lesboseksi on kiihottavaa !
UP!
Mulla on hieman samanlainen tilanne kuin ap:lla. Oon ihastunut tähän naiseen jo yli vuosi sitten. Sitten mulle selvisi että hän on Bi, se ei ole mulle mikään ongelma. Mutta sitten sain tietää että hän on ilmeisesti enemmän naisiin kuin miehiin päin. Minä tulkitsin asian niin että mulla ei vaan miehenä ole vara "kilpailla" naisia vastaan ja se ihastus lopahti siihen.
Ollaan kuitenkin tän jälkeen ystävystytty ja vietetty enemmän ja vähemmän aikaa yhdessä,ystävinä. Viime kuukausina hieman enemmän. Noin pari kk on tuntunut että kun tehdään ja jutellaan, hän katsoisi minua syvemmälle silmiin ja eri lailla kuin aikaisemmin. Se voi kyllä myös johtua vaan syventyneestä luottamuksesta? Haluaa myös entistä useammin viettää omasta aloitteesta aikaa minun kanssani. Mikä on johtanut siihen että noin kk ajan olen ollut uudestaan aivan korvia myöden ihastunut häneen.
En tiedä mitä tehdä. Haluaisin vain kertoa tunteeni hänelle mutta pelkään että ystävyys tuhoutuisi jos en saisi häneltä vastakaikua ja juurikin hänen toimesta. Minun egoni kyllä kestäisi pakit. Mitä Bi naiset mieltä, vinkkejä,mielipiteitä?
Toivoton kirjoitti:
UP!
Mulla on hieman samanlainen tilanne kuin ap:lla. Oon ihastunut tähän naiseen jo yli vuosi sitten. Sitten mulle selvisi että hän on Bi, se ei ole mulle mikään ongelma. Mutta sitten sain tietää että hän on ilmeisesti enemmän naisiin kuin miehiin päin. Minä tulkitsin asian niin että mulla ei vaan miehenä ole vara "kilpailla" naisia vastaan ja se ihastus lopahti siihen.Ollaan kuitenkin tän jälkeen ystävystytty ja vietetty enemmän ja vähemmän aikaa yhdessä,ystävinä. Viime kuukausina hieman enemmän. Noin pari kk on tuntunut että kun tehdään ja jutellaan, hän katsoisi minua syvemmälle silmiin ja eri lailla kuin aikaisemmin. Se voi kyllä myös johtua vaan syventyneestä luottamuksesta? Haluaa myös entistä useammin viettää omasta aloitteesta aikaa minun kanssani. Mikä on johtanut siihen että noin kk ajan olen ollut uudestaan aivan korvia myöden ihastunut häneen.
En tiedä mitä tehdä. Haluaisin vain kertoa tunteeni hänelle mutta pelkään että ystävyys tuhoutuisi jos en saisi häneltä vastakaikua ja juurikin hänen toimesta. Minun egoni kyllä kestäisi pakit. Mitä Bi naiset mieltä, vinkkejä,mielipiteitä?
Anna mennä, tunnustele tilannetta ja jos tuntuu oikealta ratkaisulta. Kyllä se ystävyys voi sen myös kestää jos hän ei olekaan kiinostunut, riippuu pitkälti miten ite suhtaudut siihen jos saat pakit. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SUUREMPI VAARA sille kelpaa myös naikkoset.
Tiedän, että tämä on mahdollista. Tiedän myös, että oikeasti rakastuessa ei ihastuta toisiin eli tuskinpa juoksee naisten perässä silloin.
Tästä voisi joku kertoa, tuleeko silloin tällöin haluja harrastaa seksiä saman sukupuolen kanssa?
AP
En tiedä, auttaako tämä sinua yhtään. En usko, että kysymys on laisinkaan siitä onko ihminen homo, hetero, bi vai lesbo. Minulla on kaikenlaisia ystäviä kaikista noista "kategorioista" ja kaikilta heiltä olen oppinut sen, että ihminen rakastuu ihmiseen (ei viherkasviin, ei koiraan). Sukupuolinen suuntaus on toissijaista. Itselleni heterona oli tässä oppimisen paikka, mutta nykyisin ymmärrän sen täysin. Eli mielestäni sinun ei tarvitse olla yhtään sen enempää huolissasi kuin jos kumppanisi olisi hetero. Se bi vaan voi rakastua toiseen ihmiseen joka voi olla kumpaa sukupuolta hyvänsä. Niinkuin sinäkin voit rakastua johonkin toiseen ihmiseen, joka ei ole sinun tämänhetkinen kumppanisi. Nauti elämästäsi ja rakkaudestasi äläkä murehdi turhia!
Bi-seksuaalisuus naisella on vaan plussaa.Jos harrastais seksiä toisen naisen kanssa en laske sitä edes pettämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Toivoton kirjoitti:
UP!
Mulla on hieman samanlainen tilanne kuin ap:lla. Oon ihastunut tähän naiseen jo yli vuosi sitten. Sitten mulle selvisi että hän on Bi, se ei ole mulle mikään ongelma. Mutta sitten sain tietää että hän on ilmeisesti enemmän naisiin kuin miehiin päin. Minä tulkitsin asian niin että mulla ei vaan miehenä ole vara "kilpailla" naisia vastaan ja se ihastus lopahti siihen.Ollaan kuitenkin tän jälkeen ystävystytty ja vietetty enemmän ja vähemmän aikaa yhdessä,ystävinä. Viime kuukausina hieman enemmän. Noin pari kk on tuntunut että kun tehdään ja jutellaan, hän katsoisi minua syvemmälle silmiin ja eri lailla kuin aikaisemmin. Se voi kyllä myös johtua vaan syventyneestä luottamuksesta? Haluaa myös entistä useammin viettää omasta aloitteesta aikaa minun kanssani. Mikä on johtanut siihen että noin kk ajan olen ollut uudestaan aivan korvia myöden ihastunut häneen.
Anna mennä, tunnustele tilannetta ja jos tuntuu oikealta ratkaisulta. Kyllä se ystävyys voi sen myös kestää jos hän ei olekaan kiinostunut, riippuu pitkälti miten ite suhtaudut siihen jos saat pakit. Tsemppiä!
Kiitos kannustavasta vastauksesta, odotin 5 viestiä vittulua. Niinkuin sanoin, kestän kyllä pakit, ehkä jopa helpotus? Mutta pelkään että jos olen lukenut kaiken väärin ja tunnustan viimeaikaiset tunteeni, meidän ystävyys ei olisi enää kuin tyyliin kaveruus. Joka toinen tunti tekisi mieli avautua tälle naiselle mutta en vain tiedä onko se oikein? En haluaisi menettää tätä ihmistä.
Kannattaa varautua samalla tavoin kuin lähtisi suhteeseen mt-ongelmaisen kanssa.