Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko säästät eläkettä varten kuukaudessa? Paljonko on säästötavoite?

Vierailija
08.12.2016 |

Millä tavoin säästät? ( tilille, rahastoon, osakkeisiin tms?)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntovarallisuus riittää, koska ei ole lapsia.

Vierailija
2/20 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastoihin 80/kk, säästötilille 50€/kk, osakkeisiin 500€:n kertaostoja 3kk välein. Asuntolainan pääoma lyhenee 700€/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt juuri säästä, mutta ensi kuusta alkaen alan taas säästää eläkeikää varten 500 euroa kuukaudessa. Minulla ei ole eläkkeeseen enää kauan aikaa. Muutama vuosi vain. Muuten säästän yhteiselle tilille aina 1000 euroa kuussa. Melkein puolet tuloista menee säästöön ensi kuusta alkaen.

Vierailija
4/20 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen säästänyt 400€/kk pariin eri rahastoon. Tavoite olisi nostaa säästämistä 1000€/kk tasolle; eläkkeeseen on vielä 20 vuotta aikaa mutta nykytyöelämässa joutuu helposti työttömäksi jo heti 50 rajapyykin jälkeen. 

Asuntovarallisuutta en laske eläkesäästöihin mukaan, sillä jossain on eläkkeelläkin asuttava. Nykyinen talo lähtee varmaan myyntiin lasten muuttaessa kotoa mutta samalla summalla ostettaneen silloin uusi, pienempi asunto

Vierailija
5/20 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästä, ei ole mistä säästää. Hallitus ei voi mua ampuakaan, joten keksikööt jotain.

Vierailija
6/20 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän noin 1500 e/kk osakkeisiin ja ETF:iin

Vierailija
7/20 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän 5000€/vuodessa PS-tilille ja ostan niillä rahoilla osakkeita. Aloitin vuonna 2010 ja säästän niin kauan kuin pystyn. Olen ollut enimmäkseen työtön tai osa-aikatyössä, joten välillä on ollut vaikea saada kasaan tuo 5000€, mutta toistaiseksi on onnistunut.

Vierailija
8/20 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo maksettu jo. Siinä mukava eläkepotti-

Vierailija
9/20 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkettä varten säästän vain 100e kuussa tavoiterahastoon. Säästän myös pidemmällä tavoitteella lasten opintoja varten, lyhyemmällä tavoitteella lomia varten ja ns. pahan päivän varalle, mutta eläkettä varten en pysty irrottamaan tällä hetkellä enempää. Asuntolainaa lyhennän reilut 600 euroa kuussa, mutta kuten joku totesi, jossain on asuttava eläkkeelläkin. Ennemmin se menee aikanaan perintönä lapsille, ainakin näin toivoisin.

Vierailija
10/20 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 € joka toinen kuukausi rahastoon v-06 aloitin...

Vierailija
11/20 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästä erityisesti eläkettä varten, mutta meillä on yli 300 000 euron arvoinen koti pääkaupunkiseudulla, 100 000 euron edestä säästöjä osakkeissa ja mulla vielä vanhemmat perittävänä (ei toivottavasti lähiaikoina). Lapsia ei ole, ikää 40+, kotitalouden vuositulot 100 000 euron paremmalla puolen. Ehkä me pärjätään. 

Vierailija
12/20 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilille 200 e/kk (harkinnassa sijoituskohde) ja rahastoihin 150 e. Mielellään säästäisin vähän enemmän, nyt oon tehnyt hoitovapaalta rästiin jääneitä hankintoja, ehkä n400 euroon saan vielä nostettua summan.

Vierailija
13/20 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalaiset taitaa olla niin nuoria ettei eläkettä varten säästäminen ole ajankohtaista (tai tunnu ajankohtaiselta)

Vierailija
14/20 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 euroa kuussa menee rahastoihin. Lisäksi lyhenee asuntolaina mun osaltani n 350 euroa kuussa ja muuten vaan rahastoon laitan 50 euroa.

Vierailija
15/20 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä olisi näissä myös hauska mainita. Itse aloitin eläkesäästämisen hieman yli kaksikymppisenä. Rahastoon menee huomaamattomasti 40 e kuussa. Muut säästöt on asia erikseen, ovat lyhytaikaisempia säästöaikoja (tuleva äitiysloma, asp-tili, puskuri-tili), joihin menee huomattavasti enemmän. Luotan siihen, että korkoa korolle-ilmiön takia tuosta pienestäkin kasvaa tässä 30 v. aikana mukava summa. 

Vierailija
16/20 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talo maksettu jo. Siinä mukava eläkepotti-

Millä alueella?

Siitähän se riippuu.

Vierailija
17/20 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko rahastot tuottoisia?  

Mitkä erityisesti?

Vierailija
18/20 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästä, on puolen millin osakehuoneisto + kaksi muuta asuntoa ja mökki. Toki rahaa jää säästöön mutta en mitenkään aktiivisesti eläkettä varten säästele. 

Vierailija
19/20 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä olisi näissä myös hauska mainita. Itse aloitin eläkesäästämisen hieman yli kaksikymppisenä. Rahastoon menee huomaamattomasti 40 e kuussa. Muut säästöt on asia erikseen, ovat lyhytaikaisempia säästöaikoja (tuleva äitiysloma, asp-tili, puskuri-tili), joihin menee huomattavasti enemmän. Luotan siihen, että korkoa korolle-ilmiön takia tuosta pienestäkin kasvaa tässä 30 v. aikana mukava summa. 

Pitkällä aikavälillä, vuosikymmeninä, rahan arvohan voi muuttua suurestikin.

En itse siksi koe mielekkäänä säästää tarkoitushakuisesti kovin nuoresta.  

Vierailija
20/20 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En säästä, on puolen millin osakehuoneisto + kaksi muuta asuntoa ja mökki. Toki rahaa jää säästöön mutta en mitenkään aktiivisesti eläkettä varten säästele. 

39 v, parisuhteessa. Emme ole saaneet perintöjä vielä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi