Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joiden raskaus selvisi vähän myöhemmin?

Vierailija
08.12.2016 |

Omani selvisi viikolla 12. Eihän se nyt hirveän myöhään ollut, mutta kun "kaikki" tutut tuntuvat aloittaneet testailun viimeistään viikolla viisi... Vähän stressaavaa, kun moni on aloittanut foolihapot sun muut jo kuukausia ennen raskautta ja juuri yksi kaveri mietti, voiko ottaa parmakinkkua kun ovulaatiosta on viikko... Minä kun olin ensimmäiset kolme kuukautta täysin tietämätön koko asiasta ja elin normaalisti. Onneksi ei sentään tullut juurikaan käytettyä alkoholia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/9 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin olevani raskaana jo viikko ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää. Johtui siitä, että tuli hässittyä ilman ehkäisyä juuri ovulaation aikoihin. Testiin tuli plussa muistaakseni neljä päivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää. En tiedä, miten olisin jaksanut odotella kolme kuukautta testaamista, jos kerran raskauden mahdollisuus oli olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siinä noin kävi?

Vierailija
4/9 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän vauva oo ok jos on selvinnyt tähän asti. 9. viikko on pahin. Silloin moni menee kesken. Mulla on pitkä yritys ja keskenmenoja takana. Olis helpooa kun pääsis alun kituviikot tietämättä koko raskaudesta.

Vierailija
5/9 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin luovuttu yrityksestä mutta oli niin omituinen olo viikkoa ennen kuukautisia että tein piruuttani testin. Plussa tuli. Mutta oon kai liikaa kuulostellut olojani kun vauva on toiveissa.

Vierailija
6/9 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekki sain tietää viikolla 12. Olin silloin hoikkanen ja alkuraskauden turvotusta oli jo näkyvillä mut luulin et turvotus johtuu jatkuvasta kaljan kittauksesta. Ja kyllä, kaljan kittaus loppu siihe ku testi näytti positiivista.

Vierailija
7/9 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomasin olevani raskaana vasta myöhemmin. Oli hormonaalinen ehkäisy ja ientä vuotoa tuli koko ajan. Menin lääkärille jatkuvan pissahädän takia, luulin tulehdukseksi. Lääkäri tunnusteli vatsan ja sain lähetteen heti gynelle. Viikkoja oli kasassa jo 15.

Raskaus ei näkynyt ulospäin. Tein pätkätyötä kolmessa eri firmassa samaan aikaan ja ajattelin väsyn johtuvan vain töistä. Muuten raskaus oli oireeton 30 viikolle asti, silloin tuli raskausmyrkytys. Lapsi syntyi keskosena ja on nyt 10-vuotias tyttönen.

Vierailija
8/9 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että on muitakin! Minulla ei kuukautisia ole ollut, mutta ne ovat yleensäkin olleet epäsäännölliset ja jääneet helposti välistä, jos on stressiä tms. Kaiken kukkuraksi olin unohtanut merkitä viime kuukautiset kalenteriin, joten muistelin niiden tulleen myöhemmin, kuin mitä ilmeisesti todellisuudessa oli. En siis sillä perusteella vielä epäillyt mitään, kun ehkäisy oli eikä oireitakaan ollut, vaikka olisi varmasti pitänyt...

Helpottava ajatus kuitenkin, että ne riskialttiimmat viikot ovat takana!

Ap

Vierailija
9/9 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin jo rv17 kun plussasin. Nyt jo viimeisiä viikkoja viedään :)