Lapsuudenystävä suutui minulle siitä että kuljetimme yhden pienen eläimen maasta toiseen ilman maksua
Aikaa tästä on jo ja valvonta ei ollut niin tarkka. Lemmikkimme matkusti laukussa siellä missä me ihmisetkin. Eikä ollut kyse mistään tauteja levittävästä eläimestä.
Kun tämä asia tuli puheeksi niin lapsuuden ystävä suuttui. En ymmärrä miksi, koska hänellä ei ollut eläimiä joten ei ollut häneltä pois. Kertokaa, jos mieleenne tulee jotain miksi tuosta voisi suuttua?
Kommentit (5)
No kyllä minäkin paheksun tuttujani, joilla on salakuljetetut eläimet/ ovat itse salakuljettaneet.
Nyt et taida itse ymmärtää. Eläimet voivat kantaa mukanaan esim. pieneliöitä ja viruksia, jotka voivat aiheuttaa pahaa vahinkoa väärässä ympäristössä. Voi olla, ettei niillä ole luonnollisia vihollisia uudessa paikassa, ja ne valtaavat nopeasti elintilaa aiheuttaen vakavan epätasapainon ekosysteemissä.
Muun muassa tämän takia eläimiä ei saa salakuljettaa eikä monesta paikasta elintarvikkeitakaan. Ei kaverisi varmaan sinulle henkilökohtaisesti suuttunut, vaan piti toimintaasi vastuuttomana, ajattelemattomana ja haitallisena.
Vierailija kirjoitti:
Aikaa tästä on jo ja valvonta ei ollut niin tarkka. Lemmikkimme matkusti laukussa siellä missä me ihmisetkin. Eikä ollut kyse mistään tauteja levittävästä eläimestä.
Kun tämä asia tuli puheeksi niin lapsuuden ystävä suuttui. En ymmärrä miksi, koska hänellä ei ollut eläimiä joten ei ollut häneltä pois. Kertokaa, jos mieleenne tulee jotain miksi tuosta voisi suuttua?
Käsittikö muut toisen virkkeen niin, että eläin matkusti ihmisten kanssa samassa laukussa.
Siis mitä maksua? Ei kai maksu poista sitä, että eläin mahdollisesti kuljettaisi jotain tautia?