Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hivin tarttuminen suojaamattomassa suuseksissä

Vierailija
08.12.2016 |

Hei, yksi (toivottavasti vain) luulosairas tässä kirjoittelee. Mulla oli muutama kuukausi sitten elämäni ensimmäinen (ja todennäköisesti myös viimeinen) yhden yön juttu erään ulkomaalaistaustaisen miehen kanssa. Oli työmatkalla Suomessa, matkustelee muutenkin paljon, ja vaikutti sellaiselta, että sillä on nainen joka maassa. Harrastimme suuseksiä ja laukeamisen jälkeen nuolin peniksen puhtaaksi. Nyt viime aikoina olen sitten kärsinyt ihottumasta (alun perin epäilin syyksi kylmää ilmaa) ja googlailun yhteydessä vastaan tuli ihan sattumalta hivistä kertova sivusto. Siellä sitten tuli mulle ihan uutena tietona, että 1) ihottuma on yksi hivin ensioireista 2) hiv voi tarttua suuseksistä ja etenkin siemennesteestä suussa. Whaat?

Nyt mä olen sitten ihan paniikissa. Pitäisi kai mennä testeihin oman mielenrauhan takia, mutta en tiedä, miten kestäisin sen kaiken jännityksen ja häpeän. Rauhotelkaa mua pliis.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol tyypillä on hiv

Vierailija
2/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lol tyypillä on hiv

Kiitos, kun nostit viestiketjua, ettei minun tarvinnut tehdä sitä itse.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee testeihin ettet tartuta meitä muita. (pitäisi lisätä että lortto, mutta en jaksa tuollaisen takia vaivautua)

Vierailija
4/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, ihanan omaperäisiä trollailuja. Vähän enemmän yritystä nyt hei. Ap

Vierailija
5/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisella ihottuman syynä voi olla HIV, joten kyllä kannattaa käydä tutkimuksissa.

Ei pelkoa vaikka sulla se olisikin. Siihen on hyvää hoitoa niin, että elämänlaatu on samaa tasoa kuin muilla. Elinikäodote on myös nykyään sama kuin ilman. Harvaa tautia myös tutkitaan niin paljoa joten häätökin voi onnistua lähivuosikymmeninä.

Vierailija
6/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyseinen mies etelä-Euroopasta?

Vierailija
7/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso-Britanniasta. Ap

Vierailija
8/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso-Britanniasta. Ap

Matkustelee Etelä- ja Itä-Euroopassa myöskin. Ap

Vierailija
9/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suuseksin riskit voivat tulla jollekulle vielä nykyäänkin yllätyksenä? Vaikka et nyt HIV:tä olisikaan saanut, sinulla voi olla jokin muu tauti. Älkää harrastako edes sitä suuseksiä tuntemattomien ihmisten kanssa ilman suojausta!

Vierailija
10/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://hivtukikeskus.fi/question/tartunta-syljesta/

HIV ei tartu syljen välityksellä, joten rauhoitu.

Vierailija
11/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko negroidi vai joku perussaksalainen ? Todennäköisyydessä hiviin ehkä miljoonakertainen ero.

Vierailija
12/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta spermasta tarttuu.

Vierailija
13/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://hivtukikeskus.fi/question/tartunta-syljesta/

HIV ei tartu syljen välityksellä, joten rauhoitu.

Mutta veren välityksellä tarttuu. Ientulehdus tai reikä hampaassa riittää. 

Vierailija
14/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso-Britanniasta. Ap

Jos valkoihoinen, niin aika pieni todennäköisyys.

Vierailija
15/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso-Britanniasta. Ap

Matkustelee Etelä- ja Itä-Euroopassa myöskin. Ap

Okei tuosta Itä-Euroopasta olisin vähän huolissani sillä siellä Hiv:n riski on Euroopan suurimpia. Venäjälläkin on jo yli miljoona rekisteröityä Hiv:in kantajaa.

Vierailija
16/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin paljon alapeukkuja? Kerrankos sitä ihminen tekee kännissä asioita, joita huomenna katuu.

Vierailija
17/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tarttuu myös suojaamattomassa suuseksissä. Tämä opittiin jo peruskoulussa.

Vierailija
18/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testeihin ja siihen asti pidättäydy seksistä muiden kanssa.

Vierailija
19/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttuu se noinkin, mutta tartunnan mahdollisuus on hyvin pieni. HIV ei onneksi tartu millään metodilla kovin herkästi, paitsi verensiirrossa. Mene kuitenkin testeihin oman mielenrauhasi tähden. Lääkitys nimittäin tosiaan sallii nykyisin ihan normaalin elämän.

Vierailija
20/22 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gonamies kirjoitti:

Tarttuu se noinkin, mutta tartunnan mahdollisuus on hyvin pieni. HIV ei onneksi tartu millään metodilla kovin herkästi, paitsi verensiirrossa. Mene kuitenkin testeihin oman mielenrauhasi tähden. Lääkitys nimittäin tosiaan sallii nykyisin ihan normaalin elämän.

Tämä näin. Jenkeissä yritetään tietyissä piireissä saada HIV tarttumaan keinolla millä hyvänsä. Moni gay-mies osallistuu orgioihin, joissa on tarkoituksena harrastaa suojaamatonta seksiä mahdollisimman monen hiv-positiivisen kanssa ja saada itselleen "lahja" eli HIV. Moni turhautuu kymmenien kertojen jälkeen ja lopulta injektoivat itseensä hiv-positiivisen miehen verta. Sillä se tietenkin tarttuu aika varmasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän