Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sormien puutumisesta raskauden jälkeenkin?

12.03.2006 |

Loppuraskaudessa oli turvotusta ja varsinkin öisin kädet ja sormet tuntuivat puutuvan. Välillä oli puuduksissa päivinkin sormet. Luulin tämän helpottavan synnytyksen myötä mutta sormet edelleen puuduksissa. Mikä tähän auttaa ja onko muilla vastaavaa?

Mimmixx ja tyttö 9 vrk

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan,

itsekin luulin, että turvotus kuuluu vaan raskauteen, mutta pahempi turvotus minulle tuli synnytyksen jälkeen. Nilkat olivat ihan paisuneet ja sormet puutuivat. Neuvolantädin mukaan ihan tavallista. Minulla turvotus lähti kokonaan noin kuukauden kuluttua synnytyksestä. Helpotuskeinoja en ainakaan itselleni löytänyt. Tosi harmittava vaiva, mutta varmasti menee pian ohitse.

Vierailija
2/3 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se häviä heti synnytyksen jälkeen, mutta vähitellen. Itselläkin oli välillä alussa aamuisin vaikeuksia hoitaa vauvaa puutunein sormin, mutta oli tosiaan ohimenevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/3 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha kätilö sanoi esikoista odottaessani sormet puuduksissa, että vaiva jopa pahenee jonkin aikaa synnyytksen jälkeen, koska imetys nostaa turvotusta vielä entisestään. SItten pitäisi alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Itse en oikein päässyt tässä raskauksien välillä (esikoinen 2v) käsieni kanssa kuntoon ollenkaan, nyt ajattelin että tämän kakkosen jälkeen hakeudun hoitoon jos vaikka nuo kädet tarvisivat leikkaushoitoa.

eikkuli rv 36+4