Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ei ymmärretä, että joku voi haluta ostaa ihan tavallisen älypuhelimen?

Vierailija
08.12.2016 |

Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että kaikki eivät kuvaa alituiseen pärstäänsä tai ahteriaan , vahtaa juutuubia, kuuntele musiikkia ja pelaa ties mitä peliä tuijottaen kaiken aikaa luuriaan vaan puhelimessa riittää, että sillä voi soittaa ja pääsee nettipalveluihin? Ei hyvänen aika sitä tyrkytystä, että kuinka tässä puhelimessa olisi sitä ja tätä, jota ilman ei voi olla ja kuinka tuolla ei voi tätä ja tuota, mutta tällä taas voi. Ja ei, puhelimen kamera ei ole käytännössä sama kuin järkkäri, ei edes teoriassa.

Aikuinen ihminen joutuu töissään käyttämään niin paljon kaikenlaisia sovelluksia ja työpuhelinta, jossa on kaikki nuo "välttämättömät" ominaisuudet, että ei todellakaan ole minkäänlaista mielenkiintoa toljottaa enää vapaa-aikanaan puhelinta ns. viihtyäkseen. Tietoturvasta nämä yleensä nuoret matkapuhelinmyyjät eivät yleensä tiedä juuri mitään, usein eivät tekniikastaan (saman huomaa tietokoneostoksilla; olihan se aika uskomatonta kun isoa keskusmuistia suositeltiin asiakkaalle siksi "että silloin voi koneeseen tallentaa enemmän" - olisiko edes kansalaisopiston perus-atk-kurssi mitään ennen kuin menee mitään myymään).

Joskus oli jossakin lehdessäkin samasta aiheesta ja totta se lienee, tavallista perusälypuhelinta haluavan lienee helpointa tilata se netistä niin välttyy kuulemasta joko itselle tarpeettomia tai täysin vääriä (viittaus keskumuisti/tallennusperusteluun) myyntiargumentteja.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee ostamaan kotikäyttöön tavallista perusläppäriä, siinäkin aletaan länkyttää kuinka tuolla näytöänohjaimella ei voi pelata jotakin ihme peliä kunnolla. No jos ei ole tarkoitus pelata kyseistä peliä tai mitään muutakaan peliä, kai se näytönohjain tavalliseen nettikäyttöön, sähköpostiin ja tekstinkäsittelyyn riittää.

Lienee kyse siitä, että myyjä ei osaa mukautua asiakkaan tarpeisiin vaan samaa myyntipuhetta pajatetaan kaikille, on ostaja sitten parikymppinen, keski-ikäinen tai varttunut. Joissa ryhmissäkin voi olla erilaisia tarpeita laitteille, joten ei voi olettaa että jokainen tietynikäinen tekee koneella jotakin tai tietynikäinen ei tee. Ja onhan  aivan turhaa sen enempää myydä kuin ostaa laitetta, jota ei ostaja tarvitse; miksi ihmeessä maksaa ominaisuudesta A ja härpäkkestä B, jos ne ovat sellaista minkä edut eivät tule esille siinä käytössä, johon asiakas laitetta hankkii. Hyvä asiakaspalvelija myy asiakkaalle sen, mitä asiakas tarvitsee.

Vierailija
2/3 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menee ostamaan kotikäyttöön tavallista perusläppäriä, siinäkin aletaan länkyttää kuinka tuolla näytöänohjaimella ei voi pelata jotakin ihme peliä kunnolla. No jos ei ole tarkoitus pelata kyseistä peliä tai mitään muutakaan peliä, kai se näytönohjain tavalliseen nettikäyttöön, sähköpostiin ja tekstinkäsittelyyn riittää.

Lienee kyse siitä, että myyjä ei osaa mukautua asiakkaan tarpeisiin vaan samaa myyntipuhetta pajatetaan kaikille, on ostaja sitten parikymppinen, keski-ikäinen tai varttunut. Joissa ryhmissäkin voi olla erilaisia tarpeita laitteille, joten ei voi olettaa että jokainen tietynikäinen tekee koneella jotakin tai tietynikäinen ei tee. Ja onhan  aivan turhaa sen enempää myydä kuin ostaa laitetta, jota ei ostaja tarvitse; miksi ihmeessä maksaa ominaisuudesta A ja härpäkkestä B, jos ne ovat sellaista minkä edut eivät tule esille siinä käytössä, johon asiakas laitetta hankkii. Hyvä asiakaspalvelija myy asiakkaalle sen, mitä asiakas tarvitsee.

Mutta kun sitä ei ikinä tiedä mihin sitä konetta tarvitaan. Jos jättää pienenkin yksityiskohdan kertomatta niin seuraavalla viikolla se ostaja marssii vihaisena takaisin kun kone ei pyöritäkään jotain haluttua ohjelmaa kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menee ostamaan kotikäyttöön tavallista perusläppäriä, siinäkin aletaan länkyttää kuinka tuolla näytöänohjaimella ei voi pelata jotakin ihme peliä kunnolla. No jos ei ole tarkoitus pelata kyseistä peliä tai mitään muutakaan peliä, kai se näytönohjain tavalliseen nettikäyttöön, sähköpostiin ja tekstinkäsittelyyn riittää.

Lienee kyse siitä, että myyjä ei osaa mukautua asiakkaan tarpeisiin vaan samaa myyntipuhetta pajatetaan kaikille, on ostaja sitten parikymppinen, keski-ikäinen tai varttunut. Joissa ryhmissäkin voi olla erilaisia tarpeita laitteille, joten ei voi olettaa että jokainen tietynikäinen tekee koneella jotakin tai tietynikäinen ei tee. Ja onhan  aivan turhaa sen enempää myydä kuin ostaa laitetta, jota ei ostaja tarvitse; miksi ihmeessä maksaa ominaisuudesta A ja härpäkkestä B, jos ne ovat sellaista minkä edut eivät tule esille siinä käytössä, johon asiakas laitetta hankkii. Hyvä asiakaspalvelija myy asiakkaalle sen, mitä asiakas tarvitsee.

Mutta kun sitä ei ikinä tiedä mihin sitä konetta tarvitaan. Jos jättää pienenkin yksityiskohdan kertomatta niin seuraavalla viikolla se ostaja marssii vihaisena takaisin kun kone ei pyöritäkään jotain haluttua ohjelmaa kunnolla.

Kannattaisi varmaan kysyä asiakkaalta, mihin konetta aiot käyttää? Jos vastaus on että netin selailuun, sähköpostiin ja skypettelyyn, todennäköisesti hän ei tule seuraavalla viikolla meuhkaamaan siitä, kuinka sejase peli ei toimi kunnolla. Eiköhän asiakas edelleen ole se, joka parhaiten tietää mitä haluaa :D