Oon jäänyt koukkuun aioliin! Miten päästä eroon tästä herkusta?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, onko jotkut oikeasti sitä mieltä, että majoneesi on TERVEELLISTÄ?
Hummus on mielestäni hyvää dipattavaa, kokeile sitä. 😋
Miksi ihmeessä majoneesi ei olisi terveellistä? Sehän sisältää vain terveellisiä aineita.
Tsekkaa vaikka kuinka paljon kaloreita kyseisessä herkussa on. Pakko olla trolli. 🙄
Varsinainen urpo! Kalorin määrä ei kerro terveellisyyttä.
Rasva ei suurissa määrin oo terveellistä.
Aloittaja kysyy, mitä terveellisempää aiolin tilalle. Ei siis aio vähentää syömistään, syödä vain jotakin muuta, minkä olettaa terveellisemmäksi.
Ongelma vain on siinä, että ei oikein ole mitään terveellisempää, jolla sen aiolin kalorimäärän korvaisi. Jos siis tekee aiolin itse, jolloin voi itse käyttää siihen sellaista öljyä kuin haluaa.
Minusta on ihan ok syödä aiolia, jos vastapainona kuntoilee. Myös ruokavaliosi vaikuttaa. Jos syöt aiolin lisäksi pelkästään terveellistä ruokaa, en näkisi aioliherkuttelua lainkaan pahana. Ja jos kulutat enemmän kuin syöt, et liho.
Laitapa ap jakoon tämä addiktoiva aioli-reseptisi, niin päästään muutkin herkuttelemaan! :)
Vierailija kirjoitti:
Majoneesissa on hirvee määrä rasvaa, suolaa ja energiaa.
Majoneesissa on juuri sen verran suolaa kuin mitä kokki siihen pistää. Halutessaan voi tehdä vaikka ihan suolatonta.
Mutta vaikka ostaisi kaupan majoneesia niin vähemmän siinä suolaa on kuin ruisleivässä keskimäärin.
Mä taas olen koukussa guacamoleen. Onko haittaa, jos sitä ahmii päivittäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä aiolissa on epäterveellistä?
Majoneesi ainakin lihottaa, siksi sitä ei kannattaisi ihan kauheasti vedellä. Mä ehdottaisin kanssa tsatsikia, jogurtti on paljon terveellisempi vaihtoehto kuin majoneesi, siinä on kanssa valkosipulia ja on helppo tehdä itse.
Millä perusteella majoneesi lihottaa?
Majoneesi on melkein pelkkään ruokaöljyä, joten se lihottaa saman verran kuin joisi öljyä.
Siis ei ollenkaan
Kyllä se rasva lihottaa. Ja tukkii myös verisuonia altistaen sydänsairauksille ja aivoverenkiertohäiriöille.
Onko sinulta mennyt ohi, että nykyään ihan virallisissakin ravitsemussuosituksissa tehdään ero sen mukaan, millaista rasvaa syö? Niissä suorastaan käsketään syödä tyydyttymätöntä rasvaa, jottei tule sydänsairauksia ja aivoverenkiertohäiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, onko jotkut oikeasti sitä mieltä, että majoneesi on TERVEELLISTÄ?
Hummus on mielestäni hyvää dipattavaa, kokeile sitä. 😋
Miksi ihmeessä majoneesi ei olisi terveellistä? Sehän sisältää vain terveellisiä aineita.
Tsekkaa vaikka kuinka paljon kaloreita kyseisessä herkussa on. Pakko olla trolli. 🙄
Varsinainen urpo! Kalorin määrä ei kerro terveellisyyttä.
Rasva ei suurissa määrin oo terveellistä.
Mutta tarpeellisessa määrin on.
Se riippuu rasvan laadusta. Valmismajoneesissa rasva ei ole terveellistä eikä tarpeellista.
Missä kohtaa on puhuttu valmismajoneesista?
Missä kohtaa on puhuttu itse tehdystä majoneesista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Majoneesi ainakin lihottaa, siksi sitä ei kannattaisi ihan kauheasti vedellä. Mä ehdottaisin kanssa tsatsikia, jogurtti on paljon terveellisempi vaihtoehto kuin majoneesi, siinä on kanssa valkosipulia ja on helppo tehdä itse.
Majoneesi on melkein pelkkään ruokaöljyä, joten se lihottaa saman verran kuin joisi öljyä.
Siis ei ollenkaan
Kyllä se rasva lihottaa. Ja tukkii myös verisuonia altistaen sydänsairauksille ja aivoverenkiertohäiriöille.
Onko sinulta mennyt ohi, että nykyään ihan virallisissakin ravitsemussuosituksissa tehdään ero sen mukaan, millaista rasvaa syö? Niissä suorastaan käsketään syödä tyydyttymätöntä rasvaa, jottei tule sydänsairauksia ja aivoverenkiertohäiriöitä.
Silti melko pienissä määrissä. Se hyvälaatuinenkin rasva lihottaa jos sitä syö runsaasti, keho ei kykene käsittelemään rasvaa määräänsä enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ei ollenkaan
Silti melko pienissä määrissä. Se hyvälaatuinenkin rasva lihottaa jos sitä syö runsaasti, keho ei kykene käsittelemään rasvaa määräänsä enempää.
Mikä tahansa lihottaa, jos sitä syö määräänsä enemmän. Ei se ole mikään majoneesin erityisominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ei ollenkaan
Mikä tahansa lihottaa, jos sitä syö määräänsä enemmän. Ei se ole mikään majoneesin erityisominaisuus.
No se nyt on edelleen sitä perusmatikka että jos syö enemmän kuin kuluttaa niin lihoo, eipä se nyt kenellekään tule yllätyksenä. Rasva lihottaa helpommin kuin moni muu, sillä sen energiamäärä on aivan valtava. Niin hyvien kuin huonojen rasvojen. Ja tosiaan, määräänsä enempää ei keho käytä hyväksi eli sen terveellisyys loppuu siihen.
Missä kohtaa on puhuttu valmismajoneesista?