Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joiden 9-vuotias ei pysty syömään tomaattia?

Vierailija
07.12.2016 |

Meillä ei ole sitä pitkään aikaan tarjoiltu, ja nyt kävi niin, ettei poika pystynyt syömään edes pientä palaa, vaikka tomaatti oli harvinaisen makea ja ei-kirpeä. Sylki pois.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisillä on kaikenlaisia ruokafobioita.

Jos allergian mahdollisuus on poissuljettu (voi tuntua suussa), niin ei sitten muuta kuin tekemään tomaattipizzaa tai muuta herkkua, ja katsoa mitä siitä seuraa.

Vierailija
2/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi olla allerginen tomaatille. Silloin se voi kirvellä suussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sitä tomaattia tuputtaa jos ei tykkää? On niitä muitakin vaihtoehtoja.

Vierailija
4/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain, että olenko epäonnistunut jossain kun 9v. sylkee tomaatinpalan suustaan? Inhoan kärttää ja houkutella, lässyttää ja kehua, ja vieläpä ihan tyhjästä.

Vierailija
5/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään pitänyt tomaatista, koska maistui minusta jotenkin liian makealle, ei sopinut muiden kasviksien joukkoon. Eikä toiminut hedelmänäkään. Vasta 19-vuotiaana makuaisti tottui tomaatille.

Vierailija
6/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 29, enkä voi syödä tomaattia, koska se on pahaa. Mun 2-vuotias lapsi ei voi syödä tomaattia, koska sen suupielet menee rikki ja posket alkaa punoittaa. Syitä voi olla monia.

Vierailija
7/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni tuossa iässä tomaatti aiheutti kirvelyä kielessä. Ja joskus pieniä haavaumia. Allerginen en kuitenkaan tomaatille ollut/ole. Vieläkin välillä tulee kirvelyä varsinki jos ei ole tomaatin paras/normaali kasvuaika.

Vierailija
8/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! Meidän 8,5v ei kerta kaikkiaan voi syödä tomaattia. Hän yökkii ja oksentaa. Olen vuosia yrittänyt, mutta ei vaan mene. Olen päättänyt luovuttaa. Hän voi hyvin kasvaa aikuiseksi syömättä tomaattia.

Vierailija
9/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 18-vuotiaani ei ole koskaan pystynyt syömään tomaattia,en ole ajatellut sen olevan kovinkaan suuri ongelma.

Vierailija
10/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö tomaattia, se on pahaa. M46

Vierailija
11/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudesta lastenlapsestani yksi ei suostu syömään tomaattia, vaikka kaikki muut syövät, eli ei ole ainakaan mikään matkittu ominaisuus. Kaikki muut vihannekset, kurkku, paprika, salaatti... kelpaavat kyllä oikein hyvin.

Vierailija
12/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti voi allergisoida helposti, varsinkin raakana.

Vierailija
13/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 13, 10 ja 8 v. eikä kukaan syö tomaattia. En ole osannut nähdä ongelmaa asiassa.

Vierailija
14/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lapsena hyvinkin nirso ja minua vaivasi erilaiset suuntuntumat.en pystynyt syömään tomaattia raakanalainkaan tai banaania paria haukkua enempää.

Onneksi asiasta ei tehty meillä numeroa vaan söin sitten muita ruokia. Nyt aikuisena tomaatti ja banaani menee hyvin salaatissa tai leivän päällä. Yksistään syötynä alkaa vieläkin yökkäyttää ja oksentaisin varmaan jos olisi pakko syödä paljailtaan useampi pala.

Eipä tuo ole elämää haitannut. Ja muuten olen oppinut syömään hyvinkin monenlaisia ruokia.

pakottamalla tuskin saa mitään hyvää tuollaisessa tilanteessa. Oppii joskus syömään tomaattia tai sitten ei.

Vierailija
15/15 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 9v on "aina" syönyt tomaattia, mutta eskari-ikäisenä alkoi tulla aftoja ja ne on nyt yhdistetty tomaattiin ja colgaten hammastaan...eli jättää tuoreet tomaatin nykyisin rauhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan