Palan tunne kurkussa !
Tuun ihan just hulluksi ! Kaksi viikkoa ollut palan tunne kurkussa. Oon katellut lampulla sinne ja oikean puoleinen nielurisa (jossa siis pala tuntuu) on punainen ja ikäänkuin turvoksissa ! Joudun koko ajan rykimään. Myös oikean puolen imusolmuke kaiketi, on turvonnut ja kosketusarka. Ikäänkuin koko oikea hartia olisi kipeä ja kosketusarka. Mitä hittoa tää on? Oon lukenut googlea ja repinyt tyyliin hiukset päästäni. Huomen menen työterkalle. Mut lähin vaan kyselee että olisko kellään kokemusta? Kun ruokaa nielee niin helpottaa, ilman eli siis tyhjän nieleminen on yhtä tuskaa ! Olen nainen, kolmissakymmenissä.
Kommentit (14)
Sinulla voi olla paikallisesti siellä vaikka afta. Tai pala kurkussa. Tai niskajumi saa aikaan tuollaisen tunteen, mun äidilläni on ollut vuosia noin - ja minulla puutuu kieli ajoittain, koska niskat helvetin jumissa.
Kilpirauhasen tulehdus / suurentunut kilpirauhanen? Mene ultraan ja laajoihin kilpirauhasverikokeisiin.
Mul on ihan vastikää otettu jotaa kilpirauhasjuttuja kun suoloja ja nesteitä tms katteli. Kaikki kunnossa oli niissä.
Niin no en tiiä.. IHAN tuska tunne ! Oon napainu jotaa apteekin desifiointi tabuja mut ne mitään auta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo hiusten päästä repiminen viittaa trikotillomaniaan.
LUULETKO?? :D
Tsh ja t4v verikokeet ei riitä (ne kilprauhaskokeet tod.näk. on sinulta otettu). Oireesi vaativat tarkempia selvittelyjä ja sen kaulan ultran. Kirjaudu kilpirauhasfoorumille, saat lisää tietoa ja apua.
Stressi voi myös aiheuttaa palan tunnetta kurkussa.
Mene päivystävälle lääkärille, jos on kova huoli ja nielemisvaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Stressi voi myös aiheuttaa palan tunnetta kurkussa.
Itse mietin tota samaa koska mulla on aivan helvetillinen tilanne elämässä. Mutta tosiaan, sitte menin googleen ja luin nielusyövistä yms ni tottahan toki mulla nyt paniikkihäiriöisenä on sitte sellanen ^-^ :/
Vierailija kirjoitti:
Mene päivystävälle lääkärille, jos on kova huoli ja nielemisvaikeuksia.
No kun ei mulla oo siis vaikeutta niellä, tottakai tää tunne on raastava mut kyl mä nielee pystyn. Eikä mua siis koske kurkkua tai mitään sellasta... arkahan se nyt on kaiken rykimisen ja tutkiskelun jäljiltä
Proppu. Katso taskulampulla näkyykö valkoista pistettä..
Vierailija kirjoitti:
En mä kai nähnyt, meinasin oksentaa ku yritin ihan syvälle katsoo. Huomattavasti auurempi se on kun toinen puoli. Ihan ku joku nystyrä siel olis. En tiiä. Revin koht pään irti ;)
palakurkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä kai nähnyt, meinasin oksentaa ku yritin ihan syvälle katsoo. Huomattavasti auurempi se on kun toinen puoli. Ihan ku joku nystyrä siel olis. En tiiä. Revin koht pään irti ;)
No siis SUUREMPI vaikkapa.
Tuo hiusten päästä repiminen viittaa trikotillomaniaan.