Kauheimmat/epäonnistuneimmat tarjoilut
Kerrohan kamalimmista kakuista synttäreillä, epäonnistuneista ravintola-annoksista tai vaikka kauheasta kaverin tekemästä ruuasta!
Olin viime kuussa kaverin lapsen syntymäpäiville, jonne kaverin 10-vuotias tyttö oli leiponut juustokakun. No, liivate oli klöntteinä ja ''matoina'' kakun seassa ja päällä ilmeisesti pilttiä, joka ei ollut hyytynyt. Ihana ajatus kyllä, mutta tekele näytti niin hirveältä että ruokahalu oli mennä. Ilmeisesti tytön äiti ja tyttö itse olivat ainoat jotka sitä söivät.
Kerran nuoruudessa olin baarin jälkeen tuttavalla yötä, joka sitten aamulla valmisti meille ruokaa. Keitti pastaa niin ylikypsäksi, että se turposi kolminkertaisesti normaalista ja lisäsi keitin veteen nakin paloja ja sinne sitten erinäisiä mausteita kuten valkosipulia ja currya. Koko komeuden päälle lautaselle ketsuppia ja majoneesia. Jäi syömättä.
Kommentit (15)
Voileipäkakku yksissä juhlissa maistui niin pahalle, et söin lasten annokset, ku en raaskinut pakottaa syömään enkä kehdannut jättää syömättä. Siinä oli jotain pakastejuureksia, jotka oli jäänyt koviksi ja jotain pahaa kastiketta. Ja rutikuiva se oli kans. Meni vuosi ennenku pystyin ajattelemaankaan voileipäkakun syömistä.
Mun äitini on sellainen luova tyyppi, joka kokeilee ennakkoluulottomasti kaikkea, yleensä taiteeseen, käsitöihin tai sisustamiseen liittyvää, mutta myös keittiössä. Kerran erään perinneruoka-fuusiokokeilun myötä sain eteeni annoksen umpioitua lohta kookosmaidossa (!), ja se ei kyllä ole unohtunut viidessätoista vuodessakaan 😲
Homeista täytekakkua serkun luona. Hänen syntymäpäivänsä oli ollut kolme viikkoa aiemmin ja kertoi kakun olleen synttäreiltä peräisin.
Täytin muistaakseni 21 kun päätin sitten sukulaisille jotka oli kahville tulossa leipasta täytekakun kaakao-sokeripohjalla ja mansikkarahkalla. No ensinnäkin pohjasta tuli niin saatanan sitkeetä ettei lapio meinannut läpi upota saati sitten hampaat, makukaan ei ollut häävi ulkonäöstä puhumattakaan. Rumin 'kakku' mitä oon eläissäni nähnyt, joku hieno visio mulla oli päässä mutta ei nyt sitten oikein luonnistunut. Kyllä sitä porukka siivut otti ja säälistä kehaskin muka vähän.... nolottaa vieläkin.
Miehen kaverin vaimo päätti tehdä viskillä maustettua kauraomenapaistosta. Joo ajatuksena ihana, mutta viskiä oli lorahtanut ihan liikaa ja voi oli unohtunut ja kaurahiutaleet oli ihan möhnöä. Yäk. Kukaan ei kehunut tai ottanut lisää.
Anoppi tarjosi kerran raparperipiirakkaa, mutta en tiedä mikä meni pieleen, vai oliko vain makukysymys, ihan kuin olisi jotain pilaantunutta maitotuotetta. Itse melkein yökkäilin, mutta tuoreena miniäkokelaana en kehdannut jättää tai heittää roskiin, mutta mieheni näytti syövän hyvällä halulla, niin siirsin oman piirakanpalani vaivihkaa mieheni lautaselle, ja hän söi sen sanomatta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mun äitini on sellainen luova tyyppi, joka kokeilee ennakkoluulottomasti kaikkea, yleensä taiteeseen, käsitöihin tai sisustamiseen liittyvää, mutta myös keittiössä. Kerran erään perinneruoka-fuusiokokeilun myötä sain eteeni annoksen umpioitua lohta kookosmaidossa (!), ja se ei kyllä ole unohtunut viidessätoista vuodessakaan 😲
Äitisi on huikea kokeilijahelmi! Onko ollut myös onnistumisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, viimeisimpänä itse tehty kuusenkerkkälikööri. Ruokapuolelta kuorettomat aurinkokuivatut tomaatit, tattari-macakeksit ja lääkintäpuolelta inkivääriä kipeille nivelille 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, viimeisimpänä itse tehty kuusenkerkkälikööri. Ruokapuolelta kuorettomat aurinkokuivatut tomaatit, tattari-macakeksit ja lääkintäpuolelta inkivääriä kipeille nivelille 😊
Autocorrect... inkiväärisalva
Kävimme miehen kanssa ekaa kertaa amarillossa ja oli hirveän vaikea löytää mieluiset annokset ja nekään ei ollut kummoisia meidän makuumme. Tiedämme että olemme nirsoja ja ymmärretään jos monet muut pitävät kyseisistä annoksista mutta se miten tarjoilija otti asian nii oli älytöntä. Hän loukkaantui vaikkemme edes vaatineet hyvitystä, sanoimme vain suoraan ettei ollut meidän makuumme mutta ei se mitään. Hän tiuski ja valitti et nyt vissii pitää sitte antaa rahat takaisin vaikka kieltäydyimme, hän silti palautti rahat ja näytti siltä kuin se olisi maailman suurin henkilökohtainen loukkaus mitä voi olla.
Itsekkin olen ammatiltani tarjoilija ja muutaman kerran asiakas ei ole ollut tyytyväinen annokseensa mutta olen silti hoitanut asian iloisin mielin enkä tiuskinut ja ollut naama norsun v*tulla.
Olen ollut kaksissa häissä enkä tiedä mitä niissä oli ruokana. Jouduin jonon viimeiseksi kummallakin kertaa, jono ei paljoa edennyt kun osa meni pokkana välistä sieltä santsaamaan. Kun viimein pääsin ruokien kohdalle, oli kaikki jo loppunut! Toisissa häissä sain kaksi sitkeää ruisleivän kantapalaa mutta voikin oli loppunut :D Toisissa en siis muruakaan. Jee. En tasan ikinä enää lähde häihin!
Vierailija kirjoitti:
Hahhaha :D päivän naurut tulikin tässä!
up!!