Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"On parempi pyytää anteeksiantoa, kuin kysyä lupaa"

Vierailija
05.12.2016 |

Mitä mieltä tästä motosta? Oletko noudattanut tätä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi isosta asiasta kun tulee ongelma niin anteeksipyyntö ei vain riitä. Mulla oli aikoinaan tilanne, jossa eräästä syystä laitoin koko vuoden osuuteni vuokrarahoista jo valmiiksi vuokratilille. Mies ei pyytänyt lupaa lainata "koska tiesi ettei se mulle sopisi" vaan käytti sieltä 3/4 omiin menoihinsa. Ei pystynyt maksamaan takaisin, kovin pyyteli anteeksi mutta luotto oli mennyt ja ero tuli. 

Vierailija
2/10 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska motto. Totta kai on parempi sopia asioista etukäteen, eikä tulla jälkikäteen vinkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä helvettiä? Täysin vammainen motto. :D

Vierailija
4/10 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Esimerkiksi töissä törmää niin paljon muutosvastarintaan, jos yrittää jotain uutta, että parempi tehdä vaan juttuja ja sitä kautta osoittaa, että ovat hyviä ajatuksia.

Vierailija
5/10 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Mulla esim. oli ihan ylitiukat vanhemmat vaikka olin kaikinpuolin kiltti ja kunnollinen, lukioikäisenäkin olisi pitänyt olla kotona viimeistään klo 21 aina. Muutaman kerran menin leffaan niin että tiesin tulevani kotiin vasta tuon jälkeen (klo 21.30!), ja muitakin vastaavia tapauksia oli missä rikoin mielestäni kohtuuttomia sääntöjä. En ryypännyt, polttanut, paneskellut ympäärinsä jne vaan ne rikkomukset oli just luokkaa leikkasin pitkät hiukset olkapäämittaan kiellosta huolimatta.

Vierailija
6/10 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuullut sen muodossa "anteeksi saa helpommin kuin luvan", ja pitänyt lähinnä vitsinä. Toki on poikkeustapauksiakin, mutta pääasiassa aivan urpo motto.

Vierailija
7/10 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole että on helpompi pyytää anteeksi kuin saada lupa. 

Vierailija
8/10 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tämä onkin sitten ihan eri asia kuin ap:n muotoilema motto.

Vierailija
9/10 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kylläkin "SAA HELPOMMIN ANTEEKSI, kuin luvan". Esimerkiksi Turkusessa on näin.

Vierailija
10/10 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen noin melkoisen monessa asiassa.

Mutta pyydelkää te muut lupia ja noudattakaa kaikkia naurettavia sääntöjä jos siltä tuntuu.